{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
538 visninger | Oprettet:

Bom træning og Jordarbejde {{forumTopicSubject}}

hejsa alle sammen smiley

jeg er blevet lidt utryg ved at ride, så jeg rider kun hyggeridning lige nu og laver mere jordarbejde, men er helt lost

jeg søger nogle gode tricks og ting vi kan arbejde med smiley

Han kan stå hvor man går rundt om ham, bakke mellem bom, og kysse. og næsten neje.:)

han er ikke bange for noget da jeg har trænet meget forskelligt (farlig ting) men kom gerne med råd/inspiration til ting

alt har interessere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bom træning og Jordarbejde
  • #1   1. maj 2015 Du kan begynde at lave horsemanship med ham smiley det er dog ikke et trick men det stykker jeres venskab, og måske også din tillid smiley du kan også lære ham at smile, det er nemt at lære de fleste heste smiley

  • #2   1. maj 2015 han kan også smile smiley
    vi har et fint bånd har haft ham i 3 år og har trænet jordarbejde/horsemanship i snart 2 år smiley

    men tak smiley
    har du evt noget til bomtræning osv


  • #3   1. maj 2015 Du kan lave et L ud af 4 bomme! så der er en "gang" også kan i gå igennem den og bakke igennem den smiley så får i ihvertfald øvet bakkesignalet! smiley kan ikke lige komme på mere

  • #4   1. maj 2015 tusind tak har vi kun prøvet en gang med at bakke ellers har vi kun redet/gået fremad smiley

  • #5   1. maj 2015 Du kan lave versader og traversader fra jorden. Det har jeg prøvet på ridelejr (Ryttergårdens Horsemanshipcenter) og det styrker hestens ryg. Det får den til at træde ordentlig ind under sig.

  • #6   1. maj 2015 Vil du uddybe hvordan jeg gør det smiley

  • #7   1. maj 2015 du kan på biblioteket låne bogen rideskolen af Linda Tellington Jones , der har hun nogle gode ideer , du kan lave med bomme på jorden . Jeg har selv bogen . Du kan også lave en agility bane til hesten . Det bruger jeg selv til min hest . Og det er sjovt , for det giver også et godt samarbejde imellem hest og rytter . og det foregår fra jorden . Håber at det er nogle ideer du evt kan bruge .

  • #8   1. maj 2015 tudind tak smiley

  • #9   1. maj 2015 Det kan være lidt svært hvis man ikke har en til at vise det fysisk med hesten, men du kan jo prøve. Versade: du skal have tøjler som du holder ligesom når du rider og gå nede bag skulderen på hesten og følg hovslaget. Til at starte med kan du bare stille dens hoved så det vender ind mod midten. Når det er på plads, så hesten ikke bare vader ind på midten, kan du begynde på at lade den gå ét skridt ind og så bremse den med udvendige tøjle. For at være sikker på at hesten går i en versade kan det hjælpe at der er en der går et stykke bag jer og kigger på hestens ben. Når det ser ud som om hesten går på 3 spor gør den det rigtigt.
    Traversade: det er lidt sværere at få hesten til at gøre det rigtigt. Der er 2 metoder. 1 - Gå baglæns ved siden af hestens hoved/hals og hold fast helt oppe ved karabinhagen med den ene hånd. Hvis du ved hvor "det magiske punkt" på hestens hals er, så er den metode lettest. Du skal bare trykke ind dér (ca. foran skulderbladet midt i mellem) indtil hestens bagpart svinger lidt ud. 2 - hvis du ikke har en stick (en hård/ikke svirpene form for pisk) kan du også bare bruge en lidt hårdere alm. pisk eller den tykke ende (den du holder på når du rider) af en alm. dressurpisk. Du skal igen gå baglæns ved siden af hestens hoved/hals og så starte med forsigtigt at dunke (med sticken/hård pisk) på den side af hestens bagpart der vender ud mod hegnet indtil bagparten svinger lidt ud. Husk at holde hestens hoved inde på hovslaget og lad bagparten svinge ud. Hvis hesten ikke reagerer på det blide kan du altid gå lidt op i faser. Igen kan du tjekke om det er rigtigt ved at der er en der går bag jer og ser om hesten går på 3 spor.

    Det er den bedste beskrivelse jeg kan give, men du kan altid skrive til min ridelærer Susanne Berg (google hende så kommer hendes hjemmeside op). smiley :) smiley


  • #10   1. maj 2015 Håber at det kan hjælpe smiley

  • #12   1. maj 2015 Sera s meget godt firklaret smiley må prøves smiley

    Celina D jeg rider uden sadel og i cordeo i forvejen smiley er ikke så glad for at gå tur lige nu smiley


  • #14   2. maj 2015 Undersøg ryttergårdens Horsemanship center

Kommentér på:
Bom træning og Jordarbejde

Annonce