{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Hackamore {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man hvis man har en hest der let "lærer" at ignorere smerte ved press?

Jeg bruger hackamore når jeg rider TREC, fordi jeg ønsker en hurtig reaktion i øvelserne. Jeg har også en sidepull som hesten er stort set ligeglad med og derfor har hesten en lang reaktionstid.

Jeg har tidligere brugt en delta-klips (dem som bruges til longering) under hagen netop for at gøre hackamoren blødere og brugt to tøjler hvor den øverste sad sammen med delta-klipsen, men hesten begyndte at blive døv for hackamoren alligevel.

Jeg hen over vinteren ikke brugt hackamore, fordi jeg ikke rigtig har trænet TREC og derfor lige så godt kunne ride skridttur i sidepullen.

Her i dag Trænede jeg for første gang TREC. Jeg valgte at skifte delts-klipsen ud med orginal kæden og vupti så havde jeg en hest med kanon god reaktion uden ret meget kontakt på tøjlen. Normalt har min hest en del vægt på tøjlen, dog uden at hænge og i sidepull spænder den bare op ved tøjlekontakt, så det var en hel befrielse at ride rundt på en blød og smidig hest.

Jeg skal til TREC stævne den 9. maj og derfor så tænker jeg lidt.

Skal jeg bare ride med hackamoren når jeg rider og træner (4-5 gange) og satse på at han ikke når at blive døv inden stævnet?

skal jeg droppe træningen for så at vide jeg har en hest der stopper præcist, men muligvis ikke er så vaks til de andre ting (som bakke, slalom og labyrint)?

eller skal jeg ride i sidepull og udelukket øve de ting der ikke omhandler overgange

det skal lige siges at hesten ikke bryder sig særlig meget om bidet og har været rigtig træls på bidet i dressur de sidste par uger, så vil gerne give den en pause fra det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hackamore
Kommentér på:
Hackamore

Annonce