{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.096 visninger | Oprettet:

bom afstand {{forumTopicSubject}}

Hej HG, jeg undskylder for at dette ser en gang imellem, men jeg har kigget andret indlæg ang. bom afstand, og er stadig usikker på det smiley

Jeg vil gerne træne noget bom øvelse med min hest, men syntes ikke selv jeg har formået at finde den rigtige afstand på bommene, trods jeg har prøvet efterhånden mange afstande smiley

Min hest er 160, og har ikke voldsom stor gang, bestemt ikke trav, og mangler lidt mere askrub bagfra smiley

Hvad ville afstanden ca. være i trav og galop for ham? smiley nogle siger et stort skridt, men da der er ben forskel på folk, er der jo nok et stort skridt for nogle, og normalt for andre smiley

Takker mange gange på forhånd, og undskylder igen for at dette spørgsmål kommer op en del gange smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bom afstand
  • #2   6. maj 2015 Jeg ville lægge 1,5 meter i trav og 3 m i galop, og så skal den også strække sig lidt for når ud over smiley

  • #3   6. maj 2015 I trav plejer jeg at lave "5 fødder" i mellem. Og Gallop 3 Meter ..

  • #5   6. maj 2015 Jeg har en lille hest på 155 ca, og han har en normal gang. Der er ca 1 meter i trav mellem bommene, og 1,5-2 meter mellem bommene smiley jeg fik afvide at hvis heste ca trådte midt i mellem bommene, så passer afstanden smiley det gælder bare om at prøve sig frem smiley

  • #6   6. maj 2015 super tak for svarene, ja det er lidt forskelligt, men heller ikke nemt når hesten før har gået på smal afstand af bomme, og nu bare tramper i alle bomme han ser smiley

  • #7   6. maj 2015 Brug din føde til at måle afstand op og så prøv dig frem med hvor mange fødder der passer til hans normale travtempo.
    At bruge fødderne er smart, da de er altid "ved hånden" haha og så får man ret præcist den samme afstand hver gang man ligger bommene ud istedet for "ca 1 meter" som måske er 80 cm denne ene dag og 120 den anden fordi det er på øjemål- fødderne ændre sig ikke, så "5 fødder" er lettere at forholde sig til smiley


  • #8   6. maj 2015 Min er 1,62 dog med mellem stor gang jeg laver følgende:

    bomme:
    2 meter og ca 10 cm (øjemål) fejler aldrig
    galop 3 meter og 10 cm (øjemål) og fejler heller aldrig ! smiley

    Spring:
    Kommer meget an på hvor mange galoptrin jeg vil have imellem smiley


Kommentér på:
bom afstand

Annonce