{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
433 visninger | Oprettet:

Undervisning {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen! Jeg ved ikke om det er det forkerte sted at skrive MEN; hvad ønsker folk i en underviser? Hvad vil de give for at ride undervisning og hvor langt vil folk køre for den rette undervisning smiley
Jeg vil gerne selv igang med at undervise lidt, så hvis folk vil vide mere så skriv privat eller skriv en kommentar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undervisning
  • #1   26. maj 2015 Jeg kan svare for mig selv...

    Hvad ønsker folk i en underviser?
    - Uddannelse. Jeg vil have en underviser som har taget en uddannelse indenfor hest - om det så er en behandler som har styr på hestens anatomi, en person som er uddannet indenfor hestens velfærd og mentale sundhed, eller om det er en underviser som har styr på rytterens indvirken på hesten er mig ligegyldigt. Men det er altafgørende at min underviser har styr på noget teori og kan tage udgangspunkt heri.

    Hvad vil de give for at ride undervisning?
    - Jeg giver gerne 5000 kr for et weekendkursus hvor jeg får undervisning 3-4 gange på hest og noget teori oveni. Pt giver jeg kun 250 kr for undervisning for 30 minutter hvilket jeg synes er utroligt billigt (min underviser er uddannet centreret instruktør på level 2 og hestevelfærdsrådgiver).

    Hvor langt vil folk køre for den rette undervisning?
    - Jeg vil ikke selv køre langt for at få undervisning - så hellere spare op og tage på kursus. Da vil jeg tilgengæld gerne køre nogle timer hver vej. Når min unghest en dag går pænt i trailer tænker jeg da at vi skal rundt omkring og have undervisning - men det bliver steder som ligger max 15 minutter væk. Jeg gider ikke køre land og rige rundt for 30-60 minutters undervisning (hverken for min egen eller hestens skyld) smiley

    ... Håber du kan bruge mine svar - jeg tænker at der vil være enorm forskel på hvad folk ønsker, hvad de vil betale og hvor langt de vil køre (osv.)


  • #2   26. maj 2015 Jeg vil have en underviser der kan videre uddanne mig og min hest og samtiddig kunne give ideer til at tackle eventuelle problemer og så kunne undervise udfra hvor min hest er, så der ikke puttes mere på end den kan klare.

    Pris: Det kommer lidt an på hvad jeg vil have.. jo bedre underviseren er, jo dyrere er det typisk..

    Sted: der vil jeg gerne have en fleksibel underviser, som kan undervise hvor hesten står og evt en gang i mellem, tage med ud og undervise i nye omgivelser, som hesten ikke er vant til..


  • #3   26. maj 2015 Det kommer an på hvilken aldersgruppe du tænker på.
    Jeg er ridelærer på en privat rideskole, og jeg er ikke uddannet noget som helst. Jeg har haft min egen hest i 8 år, og kan øvelser til LB niveau.
    De krav jeg skal leve op til(som jeg stiller mig selv) er at jeg ved hvad jeg snakker om, at jeg varierer undervisningen, så børnene ikke kommer til at kede sig. Derudover skal jeg have mod på at hoppe op på ponyen, for at vise hvad jeg mener med de forskellige ting. Jeg skal kunne formulere mig, da jeg underviser børn imellem 4 og 15 år, og ikke alle er lige erfarene.
    Jeg får 250 kr. pr barn i måneden, og så går 100 kr. af dem til leje af ponyer og faciliteter. smiley Det er primært lokale børn og unge jeg underviser.


  • #4   26. maj 2015 Det er dejligt at læse jeres svar! Jeg rider selv undervisning ved Bo Bak Andersen (den bedste banebygger i DK) og tidligere landstræner. Vi kører 120km til Frederikshavn og 120 hjem igen for at få undervisning, og jeg får SÅ meget ud af det smiley Derudover kan jeg bruge de ting jeg selv lærer, til at give videre til de ryttere jeg underviser.

  • #5   26. maj 2015 Men jeg synes du skal starte i de små, og tage børn og unge, og så lige så stille bygge op smiley

  • #6   26. maj 2015 Det gør jeg bestemt også Julie. Ting tager tid og lære smiley

  • #7   26. maj 2015 For mig handler det om erfaring, kemi og evnen til at lære fra sig.. Resultater er en bonus.. Man kan have den fineste uddannelse, men hvis man ikke kan lære fra sig eller nå sine "elever" så synes jeg ikke den uddannelse betyder ret meget.. Ihvertfald ikke for mig.

    Jeg har ikke den store pengepung, men hvis penge ikke var et problem, så betalte jeg gerne hvad det kostede for den rette underviser, uanset beløb. Hvis jeg kunne køre, så kørte jeg også gerne et pænt stykke..

    Nu er jeg så heldig at have en super dygtig underviser der kommer til mig og som jeg har råd til.. Hun er rigtig, rigtig sød, kan sine ting og er god til at vise og forklare og vi klikker rigtig godt, synes jeg. Hende er jeg meget glad for! smiley


  • #8   26. maj 2015 For mig er det vigtigste med min underviser at personen er uddannet og har erfaring indenfor Biomekanik og hestens indlæring. Så traditionelle undervisere og beridere har jeg intet at bruge til. Jeg kan desværre ikke køre ud så personen må kunne komme til mig. Prisen skal gerne ikke være vildt høj. Men at personen kan sit kram, er stabil og får os videre er vigtigere end prisen. Men igen.. Den har lidt at sige.. Og så er kemien utrolig vigtig smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Undervisning

Annonce