{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

HJÆLP- træning uden for ridning {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg skal på lejr tur med min klasse og har stævne weekenden i den uge... så vil jeg gerne være tip top klar. Derfor søger jeg et træningsprogram jeg kan lave. Har ingen ting til at tage med (kan dig bruge vandflasker som vægte) og det er en gammel gård som ligger op af en skov. Hvilke øvelser kan jeg lave? Vil også gerne kunne fortsætte med at lave dem senere for at holde mig fit. Vil ikke løbe! Og jeg må heller ikke gøre alt for anstrengende ting da jeg har nedsat lunge funktion smiley håber i vil hjælpe mig til at forblive fit selvom det ikke står på ridning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP- træning uden for ridning
  • #1   27. maj 2015 Hvis det bare er et par dage du misser ridningen så tror jeg nu ikke det er fordi at du kommer såå langt bagud i træningen smiley

  • #2   27. maj 2015
    Du er 13 år, træk vejret roligt og nyd lejrskolen ;o)


  • #3   27. maj 2015 En lejrskole tur kommer du ikke ud af form af, det er 2-3-4 dage eller sådan noget, nyd lejrturen og vær til stede i stedet for at tænke på stævnet i weekenden - det skal nok gå smiley

  • #4   28. maj 2015 Vil også bruge det når jeg er på ferie osv

  • #5   28. maj 2015 Claus Toftgaard har skrevet en bog der hedder balance på hesteryg. Deri er der nogle øvelser man kan lave så man kan forbedre sit sæde og sin opstilling. Du kan sikkert låne den på biblioteket.

  • #6   28. maj 2015 Hvad tænker du selv er dine chancer for at blive professionel rytter på højt plan?
    Har du planer, ambitioner, kontakter og penge til at blive den nye Nathalie?
    Hvis nej så tag dette råd til dig.
    Du er en ung pige der skal hygge og have det mest muligt sjovt. Det er ingen der synes det er sjovt at være sammen med en der kun tænker på at træne og være fit for noget fremadrettet der ikke vedkommer dem. Så mit råd til dig er at ikke tag din ridning for seriøst sådan at du glemmer at hygge dig og have det sjovt med venner. (medmindre du skal være den næste Nathalie) for du får intet ud af det i sidste ende. Husk at sætte dig realistiske mål men ikke lad disse overskygge det at være ung og have det sjovt med venner. Du har kun en ungdom!

    Mvh TT


  • #7   28. maj 2015 Vil gerne være en dygtig dressur rytter men nej det bliver ikke kun træning men vil bare gerne forbedre mine muskler osv så jeg kan være endnu bedere når jeg rider smiley

  • #8   28. maj 2015 Hvis du mener du skal bruge muskler for at holde din hest burde du få en ny underviser. Man rider ikke korrekt ved at bruge en masse muskler..

    Mvh TT


  • #9   28. maj 2015 Jeg har en a dommer som underviser

  • #10   28. maj 2015 Javel ja.. Det forklarer en del..

    Mvh TT


  • #11   28. maj 2015 Men det er mit eget valg at begynde og træne lidt

  • #12   28. maj 2015 Hvis du gerne vil forbedre din form er det bedste du kan gøre at løbe. - Men det vil du ikke? Det er ellers rigtig godt, da det kan forbedre din lungekapacitet. Du skal ikke styrketræne når du er 13 år.

    En anden god ide er at dyrke noget yoga. Da ridning, som team Tindur skriver, ikke kræver meget muskel styrke. Men derimod kræver balance, smidighed og kropsbevisthed.


  • #13   28. maj 2015 TT, hvis du ikke mener der skal muskler til at ride, så er DU altså forkert på den.

    Det kræver altså muskler at opretholde et godt og stabilt sæde, især core-muskulaturen skal være stærk. Det samme med benene for at opnå stille schenkler, som ikke bare slasker ind i hestens sider.
    Det samme med arme og hænder, for at kunne opretholde en stille hånd.
    Jeg tror du mistolker det som at være stærk for at kunne holde hestens hoved inde - det tror jeg dog ikke er det som TS søger, ej heller at blot fordi at hendes underviser er A-dommer.

    TS:
    Selvom du ikke gider at løbe, så giver det altså meget til konditionen, som altså også er en væsentlig faktor for at kunne præstere godt på en hesteryg.
    Styrke mæssigt ville jeg lave nogle lunges, mave og ryg-bøjning og nogle armbøjninger, mere ville jeg nok ikke lave.


  • #14   28. maj 2015 Just A Dreamer - man får muskler af at ride.. Og jo selvfølgelig skal man have muskler.. Men man behøver ikke at styrke træne da ridningen i sig selv giver de muskler og den balance man behøver. Medmindre man har nogle muskel sygdomme men det er ikke det det er snak om her.

    Mvh TT


  • #15   28. maj 2015 Men man kan alt andet lige gøre det nemmere for både sig selv og hesten at supplere sin træning, så det muskelopbyggende ikke sker på hesten, hvor den skal "lide under" rytters manglende muskelstyrke, men udelukkende pga. manglende balance og kropsbevidsthed smiley

    Jeg er blevet en betydeligt bedre rytter efter jeg supplerede min ridning med styrketræning, og det har intet at gøre med at jeg rider med overarmene, men jeg har bare mere muskelmasse til at gøre arbejdet nemmere for hesten..


  • #16   28. maj 2015 Just a dreamer hvilke øvelser lave du?

  • #17   28. maj 2015 Jeg træner i et styrkecenter, så det er begrænset hvilket øvelser du kan (og bør) lave.

    Som skrevet op over, så ville jeg træne lunges, mave og ryg-bøjninger og armbøjninger. Du er ikke så gammel, så dine muskler og sener skal ikke overanstrenges, men blot styrkes let. smiley


Kommentér på:
HJÆLP- træning uden for ridning

Annonce