{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

Kan man gøre noget?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har en dejlig Oldenborg hoppe, jeg har haft hende siden d.01/11-14. da jeg købte hende havde hun ikke redet i 1 år og jeg startede op i longe, for og opbygge muskler og kondi.
Jeg har et princip om at hesten har bedst af frihed, så derfor er hun på fold al den tid hun overhovedet kan smiley Det gik fint, men her for 1 måned siden, blev hun halt on/off, jeg fik min dyrlæge ud, han mente at jeg skulle få smeden ud og tjekke for hovbyld. Der var ingen hovbyld da smeden ordnede hendes hove, men jeg skulle stadig bade den i sæbespåner dagligt i 5 dage. Men intet skete, kort tid efter blev hun konstant halt og blev derfor i sin boks i omk. 3 uger.(Hun var i noget af tiden på Metacam). Nu havde jeg fået nok så hun blev kørt på hospital, der fik hun taget røntgen af det forben hun haltede på, udfra røntgen kunne dyrelægen så fortælle mig at min hest havde knust sit kodeled og brusk, udfra hendes syn ville hesten aldrig blive ridehest og hun mente at den ville have bedst af og få fred.
Jeg venter nu på forsikringen.

Nu spørg jeg bare er der slet intet man kan stille op? eller andre der har prøvet det samme..
Mvh Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man gøre noget??
  • #1   30. maj 2015 Jeg ville lytte til dyrlægen, de har jo trods alt taget en lang uddannelse for at kunne give dig det svar der betyder det bedste for din hest.
    Det lyder for mig som om at den vil ende med at have kroniske smerter resten af livet hvis du lader den leve...

    Jeg ville aflive selvom det er hårdt smiley


  • #2   30. maj 2015 den har jeg også prøvet for en 4 år siden
    Bare der at vi hade den ikke forsikret og tog det hele selv
    Det var sådan at vi hade haft hesten i 4 mrd. men hospital kunne se det var en gammel skade som var brudt op
    Ham vi købte den af grinede bare

    Du kan intet stille op vant på din forsikring og afliv når det kommer køb dig en sund og rask hest
    Mange tanker her fra
    Annette


  • #3   30. maj 2015 Det er en hård beslutning, men jeg ville vælge aflivning. Det lyder som, om at hesten skal gennemgå en ubehagelig operation, og mulige efter følgende smerter. Det er hårdt, men jeg ville aflive. smiley

  • #4   30. maj 2015 Annette: Grinede han bare af jer og hesten? Det er *indsæt alverdens bandeord* da forfærdeligt...

    Camilla: Nå, men jeg ville også følge dyrlægen råd og give hesten fred. Gør det op med dig selv om du har lyst til at beholde hesten for din skyld eller for hestens egen - og efter min mening bør man stort set altid følge hestens synsvinkel. Det er hårdt, men måske det bedste smiley




  • #5   30. maj 2015 Ja det gjorde han
    Og han tilbød os da en anden hest til en mer pris
    Så det er næsten glemt men hold da op det kostede penge..
    Ikke at anbefale man køber hest ved den fyr


  • #6   30. maj 2015 Når dyrlægen stiller så ringe en fremtid i udsigt, så ville jeg lytte og aflive. Min opfattelse er at de fleste dyrlæger faktisk er mere end villige til at prøve at "lappe" hesten hvis de tror på en rimelig chance for det bliver ok. Så når dyrlægens udmelding er så klar, så vil jeg gå udfra at det er korrekt.

    Har du råd og mulighed for at have hesten gående som foldbums, kan du self spørge dyrlægen om chancen for at den bliver smertefri og kan holde til at gå uden at blive brugt. Men huske lige at tage med i overvejelserne hvad den skal igennem for måske at kunne nå dertil.
    -hvis behandlingsforløbet er omfattende og måske indebærer en lang periode med boksro, smerter e.l. så er spørgsmålet jo om det er rimeligt at hesten skal gennem dette, blot for at kunne gå resten af sine dage som foldbums.



  • #7   30. maj 2015 Jeg takker for jeres svar.
    Lige nu venter jeg bare på min forsikring, og selvfølgelig skal hun have det bedste smiley Selvfølgelig ville det være dejligt at hun bare kunne gå som foldhest, men jeg har min tvivl, så beslutningen er at hun får fred smiley


Kommentér på:
Kan man gøre noget??

Annonce