{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Longering af unghest (6 år) {{forumTopicSubject}}

Hej (:
Jeg tænkte på, hvor tit man må longere en pony på 6 år, som ikke er aldersmæssigt uddannet?
Han kan ikke tåle at stå stille i bare 2 dage i streg, så et eller andet skal vi jo lave, hvor det ikke bare er en trække tur eller en ridetur i skridt med kun 5 meters trav smiley

Og råd til at prøve at longere med bomme? Det har jeg aldrig prøvet før, og ved ikke om Cadeaux har ved tidligere ejere, men ikke ved mig smiley

Og så lige råd til hvordan man træner hans balance bedst i longen? Hans venstre volte er fin nok, men han har næsten ikke balance på højre volte.

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Longering af unghest (6 år)
  • #1   21. jul 2015 Max 3 dage om ugen og aller max 20 min ad gangen

  • #2   21. jul 2015 Tror ikke engang jeg longere i 20min, kigger ikke lige på tiden..
    men igår var første gang jeg galoperede med ham i longen, så der tog det nok omkring 20min.

    Men hvad kan jeg så lave med ham alle andre dage, hvor han også kan få brugt sin energi?
    Vi går i forvejen mange ture, men det er ikke nok for ham (:


  • #3   21. jul 2015 Hvf kan han ikke tåle at stå stille??

  • #4   21. jul 2015 Jamen 3 dages longering af 15-20 min er fint.
    Og så kan du jo gå lange ture med ham 2-3 dage om ugen, og lave noget hjernegymnastik (agility, jordarbejde) 1 gang om ugen smiley


  • #5   21. jul 2015 Mich, han kan ikke stå stille fordi han har for meget krudt i røven.. Han får ikke brugt sin energi nok, så derfor vil han lege med en af de andre heste han står med, men den anden hest gider ikke lege med Cadeaux..

    De dage vi så kun går en tur, der har han stadig meget energi tilbage smiley


  • #6   21. jul 2015 Hvorfor kan du kun ride skridt tur med 5 meters trav? Kroppen er jo udviklet som 6 års så hvis det var min ville jeg bare se at komme i gang med at få ham redet noget mere, hvis det er fordi han ikke er i form så er det jo bare at lægge et genoptrænings program med meget skridt og så øge trav tiden hele tiden. du kan godt longere nogle af dagene, evt. over bomme så han skal bruge hjernen lidt.

    med hensyn til balance så er det jo nogle der skal arbejdes på, brug mest tid på den dårlige volte. Er han tjekket for skæv hedder?


  • #7   21. jul 2015 Kristina, kan kun skridte og trave på ham, fordi han ikke er aldersmæssigt uddannet, og han har en forhistorie, som har gjort, at man ikke kan gøre ret meget før han smider en af, så jeg er endda gået hen og blive bange for ham, så derfor er det ikke bare at komme igang med at ride, det tager vi stille og roligt.

    han er tjekket og havde låsninger i lænden, men det er der kommet styr på (:


  • #8   21. jul 2015 okay, men mon ikke at han smider af fordi han ikke er klar over at han ikke har ondt i lænden mere.
    Selvom han ikke er aldersvarende uddannet, så har han jo stadig alderen til at lave noget mere, selv om det kun er skridt og lidt trav så kan man jo bare gøre det noget mere, ellers kommer man jo ikke videre, hvis han bliver ved med ikke at skulle lave noget. Hvis du er blevet bange for ham, så vil jeg anbefale dig at få noget hjælp til ham og ikke bøvle med det selv, han mærker jo lynhurtigt at du er nervøs og derfor har han måske svært ved at stol på om det gør ondt eller ej når du skal ride, og den nemme løsning for ham er at sige nej så vil jeg ikke.
    Du kan sektens longere han 5-10 min i skridt og trav hver dag inden du sætter dig op på ham, bare indtil i begge er trykke ved hinanden. Jeg tror ikke det er en god ide med for mange fri dage og arbejde fora jorden dage, ikke at du skal afskaffe dem, du skal bare også ride på ham, hver dag. Det kan en 6 års godt holde til. Han skal aktiveres og være træt. Beklager hvis det hele lyder lidt hårdt, men det kan bare ikke nytte noget at behandle ham som en ny tilredet 3 års når han er 6år.


  • #9   21. jul 2015 Kristina, jeg ved godt hvorfor han prøver at smide af.. (:

    Og jeg prøver ikke at behandle ham som en 3års (selvom dyrlægen faktisk har sagt jeg skal det) så gør det på mange punkter, men ikke alle.

    Jeg vil inderligt gerne ride på ham næsten hver dag, det er bare nemmere sagt end gjort når man er blevet bange. Jeg får hjælp med ham, både af hende jeg er opstaldet ved, af en anden opstalder, og så har jeg fundet mig en underviser, som kommer når vi aftaler noget.

    Men det var ikke det jeg ville have svar på.
    Jeg ville have svar på:
    Hvor tit man må longere
    Idéer til at starte med at longere med bomme
    Og hvordan man bedst styrker deres balance, altså med hvilke øvelser.


  • #11   21. jul 2015 Søg på Kapriole longering del 1 på YouTube. smiley der lærer du at lære din hest at bruge sig korrekt i longen og dig hvordan man longerer smiley

    Mvh TT


  • #12   21. jul 2015 Har du nogle kilder/links til det med bomme, Lock Horses? Det er ikke noget jeg har hørt om før overhovedet, så kunne da være spændende læsning :).

  • #13   21. jul 2015 jeg har heller aldrig hørt dårligt om bomtræning (:

  • #15   21. jul 2015 Hvad får han at spise?

  • #16   21. jul 2015 hø/halm som han har mulighed for 24/7 og så får han ellers kun hans vitaminer (:

Kommentér på:
Longering af unghest (6 år)

Annonce