{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

C
C
Tilmeldt:
21. jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

HJÆLP! Min hest er MEGET hård i munden! {{forumTopicSubject}}

Hej HG! Jeg har brug for hjælp. Jeg rider en dejlig hest, men jeg har et problem. Jeg har redet ham i 2 år, men han har altid været meget hård i munden og han reagere ikke på mine hjælpere. Han har sine egne ideer og jeg er nødt til at trække ham meget hårdt i munden før han hører efter. Det er jeg rigtig ked af, men det er den eneste måde jeg kan styre tempoet på. Han er 23 år gammel men opfører sig som en på 10. Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig med nogle gode råd! smiley Mvh C


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Min hest er MEGET hård i munden!
  • #2   21. jul 2015 Synes denne artikel beskriver det ret godt...

    http://www.blueberryhill.dk/index.php/artik/192-derfor-far-du-ikke-brug-for-skarpere-bid

    Og nej ved godt det her ikke lige handler om skarpe bid, med princippet er det samme, en hest der er hård i munden/ikke reagerer på pres :).


  • #3   21. jul 2015
    Undervisning :o) En hest er kun hård i munden fordi rytteren har lært det.

    Og dog, så kan man også få en hest der er hård i munden hvis biddet ikke duer til den, den har tandproblemer eller låsninger i nakken/halsen.


  • #4   21. jul 2015 Da jeg red en dv, for et par år tilbage, med samme problem, smed jeg et gummibid på ham, slap tøjlerne og drev godt på ham bagfra. I starten betød det mere fart, men efter 3-4 gange satte han af sig selv farten ned og fik ryggen med. Og da jeg genoptog tøjlekontakten var han blød og eftergivende at arbejde med.

    Han havde gået som rideskolehest i 11 år og havde givetvis lært at ignorere biddet derigennem. Men det hjalp for mig, at bryde vanen ved både at skift bid, og ikke give ham nogen kontakt fra biddet i en periode.

    Det virker helt sikkert ikke på alle heste, men det var en succes for mig/os. Han fortsatte forresten med gummibiddet og blev både sprunget og gik jagter med det, hvor han før gik med 3 ringsbid i sidste ring og stadig stak af min rytteren...


  • C
    C Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   21. jul 2015 Tusinde tak for alle de gode svar!

  • #6   21. jul 2015 Jo blødere du er i hånden jo blødere bliver hesten i munden. Driv hesten godt frem men gør alle dine hjælpere så blide som muligt, det er en ekstremt lang proces men den giver pote i sidste ende!
    Derudover er det rigtig godt at drive med sædet når hesten er døv for hjælperne.


  • C
    C Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   21. jul 2015 Tak Mette, det prøver jeg!


  • Laura C
    Laura C Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #8   21. jul 2015 Har også en der har det med at blive lidt hård i munden, rid den med benene og sædet og ikke tøjlen, prøv evt. at ride uden sadel så kan den bedre mærke hvis du f.eks klemmer med benene eller laver en halv parade.
    husk at give efter på tøjlen ligeså snart han slipper en smule på bidet.
    jeg har en tendens til selv at blive lidt hård i hånden fordi jeg ved at min hest også er det, så husk selv at have bløde og eftergivende hænder


  • C
    C Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   21. jul 2015 Tusinde tak for dit svar Laura, og alle jer andre! Det er til stor hjælp smiley

  • #10   22. jul 2015 Hvad med bidløs ridning så?

  • #11   22. jul 2015 For guds skyld ikke driv med sædet smiley så modarbejder du den ene side af ryggen og din hest får rygproblemer smiley
    Antichrist kommer med et godt råd og artiklen fra BBH er super god smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
HJÆLP! Min hest er MEGET hård i munden!

Annonce