{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

barefoot london sadel {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har købt ny hest, men da hun har et meget bredt sadelleje er det svært at finde en sadel som passer hende.
Min tanke var at jeg ville købe en barefoot London til hende.
Nogen som ved om de egner sig til heste med bredt sadelleje, mit eget bud ville være at de gør da de jo er bomløse.
I så fald så søger jeg sådan en sadel hvis nogle skulle lægge inde med en!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  barefoot london sadel
  • #1   27. jul 2015
    Kopjernet du bruger skal passe, ellers skal du bruge et soft - men ja, den duer til en bred. Om end bomløse kan være svære at få til at ligge på umarkerede heste, men det kan bomsadeler også.


  • #2   27. jul 2015 Syntes personligt Barefoot Barrydale er noget federe, også dressur model smiley

  • #3   27. jul 2015 nu er jeg ikke dressurrytter som udgangspunkt:)

  • #4   27. jul 2015 Jeg har testet en del bomløse sadler, og har ret meget erfaring med barefoots modeller.. barefoot kan som udgangspunkt godt ligge på en bred hest med et soft kopfjern, men hvis hesten er nogenlunde markeret, kan det blive et problem ift. manglende søjlefrihed og især manglende mankefrihed. Og vær meget obs på at indlæggene i tilhørende underlag er de korrekte, som er tilpas stødabsorberende og trygfordelende, ligesom en bomløs sadel også skal passe den enkelte hest - der er mange modeller, og det er ligeså vigtigt at en bomløs ligger rigtigt, som en bomsadel. Heldigvis er der hjælp at hente fra f.eks. optimalsadel.dk, som sælger barefoots sadler smiley (og andre bomløse modeller)

    Jeg har valgt helt at gå fra de helt bløde bomløse, og over til en bomløs der er en anelse mere fast i det.. jeg har nu en baloun C1 - helt fantastisk lækker sadel, med god søjlefrihed, laaangt bedre for hestens ryg da den trygfordeler og stødabsorberer langt bedre end de helt bløde modeller, og den findes i mange modeller med fladt, mellem og dybt sæde, forskellige længder og bredder af sadelklapper, knæstøtter, mm. og kan tilpasses 100% til din hest - og den er stadig bomløs, og dermed super til brede heste smiley En baloun (eller lignende model som fx. Phoenix-sadlerne) er dog i den lidt dyre ende ift. en barefoot - men så hellere undvære sadel i en periode og få skrabt sammen til en bomløs af bedre kvalitet - det er godt givet ud, både for din egen opstillings skyld, men bestemt også for din hests sundhed og bevægeligheds skyld smiley Line fra flexisadler har kæmpe erfaring i bomløse og fleksible sadler - det er værd at få hende ud og prøve sadler på din hest - det har virket for mig, som har en hoppe der absolut ikke kan fungere med nogen sadler, bomløs eller ej, indtil altså Line fik tilpasset en baloun til hende smiley


  • #5   28. jul 2015 hvad er hendes nummer eventuelt og må man spøger hvad du har givet?

  • #6   28. jul 2015 Line Jepsen, flexisadler.dk smiley Ved ikke hvor du holder til, men hun kører i hele landet smiley
    Jeg købte en demo-model af Line, som så blev tilpasset min hoppe, og dertil et grandeur-pad som ekstra stødabsorbtion og løft af sadlen, alt i alt 10.500 kr. måtte jeg slippe..


  • #7   28. jul 2015 Line har mange forskellige, og har også billigere sadler end lige baloun´en.. f.eks. har hun hidalgosadlerne, som er med læderbom, og dermed jo stadig bomløs. Vil dog mene at baloun er en tand bedre kvalitetsmæssigt - men hvis du sammenligner barefoot og hidalgo, ville jeg klart vælge hidalgo. De ligger i samme prisklasse. Det kræver naturligvis at der er en model der kan tilpasses din hest, men hidalgo sadlerne er forholdsvis nemme at tilpasse, ligesom balounen er det smiley

Kommentér på:
barefoot london sadel

Annonce