{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Travstærk islænder
  • Winnie L
    Winnie L Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Heste: 1 Svar: 22
    #1   29. jul 2015 Jeg følger lige.

    Jeg er nemlig i præcis samme situation med min.


  • #2   29. jul 2015 Vil anbefale dig at få undervisning af en professionel islænderrytter, som kan hjælpe dig med gangsætningen. Det skal helst gøres korrekt i første forsøg, ellers ender man med en hest der ikke går korrekt og sætter forkerte muskler. Tro mig, jeg har været der smiley

  • #3   29. jul 2015 Jeg tølttrænede min gamle hoppe og begyndte næsten helt forfra, da hun havde "glemt" det lidt i løbet af årene. Skaf dig en underviser, så det ikke bliver gjort forkert, men her var hvad jeg gjorde:

    Under undervisning fik jeg besked på at korte hende op og sænke hende til en halv parade, indtil hun tog tølt-lignende skridt, hvorefter hun fik en kort skridtpause. Altså en form for intervaltræning. Samtidig gav jeg hende signalerne (lagde vægten en bittesmule tilbage og kortede tøjlerne op) Og efter længere tids øvning kunne hun tage flere og flere skridt i tølt og BUM, så var den der. smiley


  • #4   29. jul 2015 Man skal være opmærksom på ikke at læne sig tilbage i sadlen, når man skal gangsætte en hest. Jo mere man læner sig tilbage, jo tungere bliver man også i sadlen, og derved kan det blive endnu sværere for hesten at tølte, fordi at de har for meget vægt ned i ryggen smiley

Kommentér på:
Travstærk islænder

Annonce