{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Smerter i benene i letridning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg ville bare lige høre, om der er andre som har oplevet at de fik en form for krampe i deres ene ben når I laver letridning? Jeg får det periodevis, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre ved det, for nogle gange er det fandme svært at fokusere på ridningen, når hele ens ben føles som torden og lynild i læggen.

Jeg ved ikke om det er fordi jeg spænder for meget, primært i venstre ben. Arbejder meget med at slappe af i benene, men ja, er i tvivl.

Nogle som har nogle gode råd? smiley evt. prøvet det samme?
(der er intet når jeg laver nedsidning eller galoppere)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smerter i benene i letridning?
  • #1   1. aug 2015 Nej, desværre, og har ikke umiddelbart nogle gode råd údover at høre om du husker at dreje nok oppe i hofterne så du griber med knæene? smiley

  • #2   1. aug 2015 Jeg arbejder meget med at få indlært at bruge mine knæ og lår til at lave letridning med, og jeg ved jeg ikke rider med for korte bøjler, men det er lidt ligesom om at min læg ikke kan "trække" vejret og først når jeg tager foden ud af stigebøjlen og strækker mit ben er det behageligt igen, hm smiley

    Kan være jeg skal høre min sakral terapeut om hun ved noget...


  • #3   1. aug 2015 der kan være en masse ting der gør du får smerter tænker jeg, selvfølgelig at du spænder fx, men tænker også om sadlen passer til dig, om støvlerne passer til dig(jeg fik engang ondt i foden fordi støvlerne klemte oppe ved knæerne), måske skal du have nogle andre indlæg i bøjlerne, mange bruger de der skrå indlæg..

    måske de der skrå indlæg til bøjlerne var et forsøg værd


  • #4   1. aug 2015 Har du også smerter hvis du rider uden bøjler og rider letridning?
    Når man rider uden bøjler kommer man til at sidde helt naturligt i sadlen med både ben, fødder og ryg smiley
    Jeg ville give det et forsøg


  • #7   1. aug 2015 Du behøver ikke have stærke ben for at kunne ride letridning uden bøjler, det handler om teknik og balance smiley
    Mine ryttere har redet ca 3-5år og de kan sagtens. Nogle af dem er 10 år med små tynde ben, men de kunne da heller ikke i starten, det kræver træning og tålmodighed samt at du stoler på hesten ikke taber dig og at du ikke hænger på tøjlen smiley
    Jeg kan selv ride letridning uden bøjler og mine ben er store kun læggen er ren muskel (mine lår er af anden støbning hihi) smiley


  • #9   1. aug 2015 Måske er dine ridestøvler for stramme??

Kommentér på:
Smerter i benene i letridning?

Annonce