{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Galopanspring på traver. {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt den smukkeste traver hoppe for ikke så længe siden og jeg er igang med at tilride hende.
Vil jeg høre om i har nogle gode råd om hvordan man bedst lærer hesten galop anspring?
Det skal lige siges hun aldrig har gået travløb, og er meget stille og rolig men kan uden problemer godt komme derud af i traven, hun er jo ikke traver for ingenting. Hun kan sagtens galopere lige så fint på marken.
Da vi ikke helt ved hvordan hun er på tur, er det lidt svært at gøre lige præcis dette. Vi er igang med at gøre hende trafikvant og hun tager det rigtig godt.
Så mit spørgsmål er hvordan gør i med jeres heste i skal tilride og hvilken metode virker bedst?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galopanspring på traver.
  • #1   2. aug 2015
    Jeg ville få lært hesten en verbal galop kommando i longen, som jeg kunne tage med over på ryggen af hesten - ev.t koblet med en der stod på jorden og sagde signalet og man samtidig på ryggen gav signalet med ben.


  • #2   2. aug 2015 Min traver var tilredet da jeg fik hende, men var utrolig svær at få i galop.
    Jeg prøvede flere forskelige metoder, men det blev kun til til bumle trav i en rasende fart, så man nærmest sad på hovedet i sadlen smiley

    Jeg gjorde så det at når hun ville bare trave der-ud-ad, holdt jeg hende tilbage, pressede mine lægge ind til hendes side, og vupti, hun slog an i galop.
    siden da har vi finpudset den teknik, og hun gør det fint og roligt nu smiley


  • #3   2. aug 2015 Uh eh ja, da hesten var styrbar og kendte start og stop signaler, så var det bare ud på en mark hvor der er massere at plads, og så prøve smiley
    Det virkede super for min, og så gerne have en god, rolig og erfaren hest med smiley


  • #4   2. aug 2015 Jeg er jo ved at tilride Tindur nu smiley og jeg tog galoppen først ude på tur da det er nemmere på en lang strækning smiley han havde dog lært galop anspring i longen både fra stillestand, skridt og trav med verbal kommando som jeg stadig bruger sammen med benene smiley han har faktisk ligeså nemt ved at lave et korrekt anspring fra skridt af som fra trav af da han nemmere stresser op hvis vi traver før galoppen smiley men vi øver begge dele naturligvis smiley vi har vores udfordringer på banen med galoppen da han her har sværere ved at holde tempo således at han traver med bagbenene og galoppere på forbenene smiley Jeg kunne sidst få lidt mere tempo på således at han gik godt men ikke ret længe, og nøj hvor er det hårdt at holde den dovne dreng i gang smiley jeg starter heldigvis op med undervisning igen på onsdag således at jeg får noget hjælp til det på banen smiley
    Har du nogle spørgsmål så spørg endelig løs da jeg også har haft travere tidligere der havde andre udfordringer end Tindur smiley

    Mvh TT


  • #5   3. aug 2015 Tak for svar smiley

Kommentér på:
Galopanspring på traver.

Annonce