{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Hjælp - Vild tinker hoppe {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg sådan en Tinker hoppe som jeg skal ride og holde i form. Men i dag var den næsten sindsyg:( da jeg ville putte trense på den flippede den ud og nåede kun at putte tøjlen over hovedet og så stak den af med sadle og trensen... Det kostede så lige en trense:( men så da vi trak ud på "ridebanen" som er en mark med spring på, så spændte jeg gjorden og hang lidt i stigebøjlen, det skal lige siges at den er ikke redet så meget som ejeren havde fået fortalt, da den har været lånt ud men de har vist ikke redet den... Men bare det man tager fat i tøjlerne og hænger lidt i sadlen, så spænder den og får en hurtigere værtrækning log får store øjne, og så baner hun eller drejer rundt. Hvad kan jeg gøre for at få hende til at slappe mere af? Kom så op at ligge på hende til sidst hvor jeg så kløet hende på røven;) så hun fik noget andet at tænke på.. Nogle ider til nogle lege og sådan så hun syns det er sjovt at være sammen med mig?:) hun får masser af godbidder;)


Kommentarer på:  Hjælp - Vild tinker hoppe
  • #1   3. aug 2015 Er du sikker på dwn er tilredet?
    Med så voldsom en opførsel er der ingen tvivl om at den enten er bange eller har ondt. I begge tilfælde skal ejeren ind over,
    Jeg ville starte med at se ejer ride den, så du kan se hvordan den opfører sig med hende, og fungerer det fint og hun kan ride den uden problemer, så ville jeg spørge om hjælp til håndteringen, og få undervisning.
    Hvis hun ikke kan ride den, eller den gør det samme med hende, så ville jeg opfordre ejer til at betale for tilridning/undersøgelse af hesten, og ikke selv ride den, da det kan ende helt galt for både dig og hesten.
    Håber du finder en løsning smiley
    P.S. Husk en sigende overskrift fremover smiley


  • #2   3. aug 2015 Overvej at sadle den op i boks, så den ikke kan stikke af mere.
    Det lyder meget som om den er bange og ikke har fået den tid den skal have til at slappe af med forrige rytter.


  • #3   3. aug 2015 Tag ejer med ind over, og så er det ellers bare helt tilbage med tilridningen - vær forberedt på at en hest med dårlige oplevelser, er sværere at 'om til ride' end en hest som endnu ikke er tilredet.
    Dem lyder til at have haft dårlige oplevelser, så det eneste du kan gøre er at tage det med ro, og måske skære lidt ned på godbidderne så hesten bedre kan koncentrere sig om opgaven og ikke hvornår den får mad i munden smiley Godbidder er et godt redskab, men prøv at se om hesten kan få tillid til dig og ikke maden (dette betyder ikke du skal udelukke godbidder fra træningen)


  • #5   3. aug 2015 Altså hun har været lånt ud i et stykke tid hvor låneren skulle have tilredet og tilkørt hende... Men ejeren har dog ikke så meget tiltro til ham og hun kom også en uge forsent hjem fra låneren:( men hun er ikke sådan en panik hest, ejeren har været oppe i skridt men da der var så mange fluer og klæg da hun skulle fremvises, så steglede hun og hoppede frem af men sparker ikke bagud:) nej, det er ikke et must, men har resten af sommerferien før jeg skal på efterskole, og så har jeg kun nogle weekender til hende, og hun er tilsalg:) og jeg har lovet ejer at hjælpe med Ronja så jeg vil jo gerne nå så langt så hun kan få et godt hjem;) men har spurgt ejeren om jeg må få nummeret til låneren så jeg lige kan få nogle spørgsmål svaret for den hest kan umuligt være tilredet;)

  • #6   3. aug 2015 Har selv tilredet en nervøs hyp. Jeg brugte meget tid på alt var meget positiv for hende. Da hun fik bid i munden første gang fik hun en godbid. Startede forsigtig med sadel underlag derefter sadel på. Da hun havde det okay med det gik jeg tur med hende med sadel på. Første gang jeg prøvede at komme op på hende stod jeg forsigtigt i bøjlen for derefter at ligge mig op på hende. Hun blev så tillidsfuld at jeg kunne alt med hende tilsidst

  • #7   3. aug 2015 Men det jeg mener er rag alt meget rolig med hende. Du nok nød til at starte helt fra bunden med hende. Lyder til hun har haft en dårlig tid hos låner

  • #8   3. aug 2015 Har lige haft en snak med låneren og nøj, magen til dum menneske skal man lede længe efter smiley smiley han sagde bare at han ikke kunne hjælpe og at nu skulle jeg tage mig sammen og hoppe op på hesten, og så smed han ellers røret på smiley han havde åbenbart redet hesten på cykelsti og der var ikke noget... Men hvor meget skal man lige tro på sådan en mand?! Når han ikke har mod til at snakke med en pige som faktisk står med hesten nu og har brug for svar? smiley

  • #9   3. aug 2015 Han kan jo godt have tilredet hesten efter andre principper og derfor kan han føle sig ret angrebet ved et sådant spørgsmål. Nogen "vel"redne heste ville jeg føle mig helt lost på og sikkert aldrig komme op på, hvor andre nytilredne ville være en drøm. Det kommer også meget an på dig som rytter smiley

Kommentér på:
Hjælp - Vild tinker hoppe

Annonce