{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
454 visninger | Oprettet:

Opstart af løsspring? {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg er så småt begyndt at løsspringe min unghest, men er meget i tvivl i forhold til højde på springende. Han er 160 Ca og robust bygget.
Hvordan skal han opvarmes inden man løsspringer, og hvor højt kan jeg tillade mig at sætte springene? Han har sprunget 30 og 40 cm, hvor han faktisk ikke springer men tager et stort galoptrin over i stedet.
Er bange for at sætte springene for højt, men har fået af vide at 90-100cm vil være fint at starte ud med, men synes det virker højt smiley
Og hvor meget ville det være okay at forhøje springene med pr gang?
På forhånd tak smiley
Tager også imod gode råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstart af løsspring?
  • #1   3. aug 2015 Start med noget let opvarmning, nogle kryds evt, og så se hvordan den tager det, ser den ud til at have overskud og masser gåpåmod eller piller den ret tit, så får du ligesom automatisk en fornemmelse af om det skal sættes op eller ej. 90-100 cm er ikke vildt høj i løsspring, det burde de fleste heste kunne, så det tror jeg godt du kan sætte det op til, til slut. Men igen, se hvordan det går smiley

  • #2   3. aug 2015 Det er ikke så meget hvad/hvor højt hesten kan, men hvad hestens sener osv har godt af... Det er vigtigere at du får nogle få gode spring, end mange... Opvarmning er jo alle gangarter på begge volter inden spring, tempospring-gymnastikspring er gode til opvarmning også, træner teknikken... Det handler om at øge højden ligeså stille hen ad vejen, så sener osv styrkes... Samtidig er det seføli nødvendigt at finde en højde hesten springer over, istedet for at "gå over", prøv dig frem 10 cm ad gangen....

  • #3   3. aug 2015 Når jeg varmer op så er det generelt små kryds. uanset højden på hesten så starter jeg altid med små kryds for at se om hesten har lysten til at springe den dag smiley Din hest skal nok fortælle dig når det bliver for højt, mine plejer at refusere hvis de bliver usikre eller er trætte og så sætter jeg det bare ned og når de har sprunget over det så stopper jeg smiley

  • #4   3. aug 2015 Tak for svar smiley

Kommentér på:
Opstart af løsspring?

Annonce