{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilridning
  • #1   3. sep 2015 Hvis jeg sendte en hest i ridning i 2 måneder (for at tage et eksempel) så ville jeg forvente at hesten kunne gå i skridt, trav og galop, samt søge nogenlunde stabilt ned fortil.. Jeg forventer ikke den går 100% stabilt og viser nogen form for samling, men jeg ville forvente den ikke gik med næsen i vejret.. og så skulle øvelser som 20 m. volte og skråt igennem også gerne være indøvet..



  • #2   3. sep 2015 Når jeg har tilredet en hest, har jeg set den som færdig tilredet når den kunne:
    Gå skridt, trav, galop
    Stoppe
    Have dreje signaler på plads
    Søge frem og ned.
    Og arbejde på en 20 m volte
    Derefter er det videre uddannelse.


  • #3   3. sep 2015 Tænker på en måned.

  • #4   3. sep 2015 Der vil jeg mene den skal kunne gå rundt i skridt, trav og galop nogenlunde stabilt og være ved at forstå dreje og stop signaler..

  • #5   3. sep 2015 hos en profesionel på en måned ville jeg sige:
    - skridt
    - trav
    - galop
    - styres i alle tre gangarter med volter og skråt igennem osv
    - stop signaler selvfølgelig
    - gå så stabilt en unghest nu kan gå

    Hos uprofessionel på en måned ville jeg sige at hesten skal kunne:
    - Skridt
    - Trav
    - begyndelse på galop
    - skal kunne styres i min skridt og trav
    - stop signalet
    - ikke gå med snuden i vejret smiley


  • #6   3. sep 2015 Der er forskel på heste, også ved tilridning.

    Mine to heste købte jeg da de var 1 år, og de har derfor haft samme opvækst og træning ved mig fra små af.
    Den ene er en rolig sindig og meget pleasende hest. Den anden en meget vågen og kvik hest, som reagerer kraftigt på det den ikke kender.

    Begge blev sendt det samme sted hen, samme rytter, samme staldpersonale, samme måde at gøre tingene på ( proff stald)

    Hestene havde prøvet at have sadel på, og hovedtøj på i stalden. Og kunne longeres.

    Jeg havde den aftale med stedet, at jeg betalte for to måneders tilridning lige meget hvad. Når de mente hesten var klar til at jeg kunne ride den i alle tre gangarter, så ville jeg overtage ridning, mod at stedet skulle stille en person til "rådighed", som skulke blive i ridehallen mens jeg red.

    Den rolig hest var gående i alle tre gangarter efter 10 dage, hvor efter jeg overtog ridning.
    Den kvikke toget 1,5 måned førende jeg kunne overtage ridningen. Og her var det mere at han reagerede kraftigt på at blive håndteret af fremmede mennesker, og ikke mig, i fx longering.

    Så man bliver også nød til at kigge på hvilken type hest man har, om en måned er nok.

    Mvh Charlotte

    PS De er begge blevet dejlige rideheste smiley


Kommentér på:
Tilridning

Annonce