{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket niveau er du og dine hest på når i rider?
  • #2   27. sep 2015 Til træning, svinger det meget efter energi, lyst og hvor mange der er i ridehuset. Nogle dage øver vi alle øvelser til LA3, og andre dage øver vi op til LC. Til stævne ligger vi kun i de små LD-LC, på grund af ustabilitet fortil. smiley

  • #3   27. sep 2015 Jeg har lige fået en hest i ridning, den er fortsat lidt ustabil fortil pga. Manglende muskler, men vi laver øvelser til MB0.
    Ponyen får til dagligt øvelser til PRI, men har ikke startet mere end LA4 smiley


  • #4   27. sep 2015 Rider nok LC på min unghest. Vi har ikke startet stævner smiley

  • #5   27. sep 2015 Altså mig og min pony Yvette vi ligger nok omkring når vi træner LB og kan alle øvelser til LA

    Til stævner er vi nok ved at slutte af på LC og skal snart ride LB
    Jeg skal starte min første LB1 den 10 oktober glæder miiiig!


  • #6   27. sep 2015 Jeg træner på La6-mb0 niveau, og har som det højeste startet LA4. Hestene er 7 og 8 år, og går til stævner med min underviser på ryggen MB0 og MA1.

    Den 8 årig er lige ved at være stabil nok til at være lærerhest for mig, så ham træner jeg changementer på. Den 7 års er stadig for urutineret til at jeg træner changementer på ham.

    Mvh Charlotte


  • #7   27. sep 2015 Den yngste går på LC-niveau og den ældste i de højeste LA-klasser i ridedressur.
    Den yngste har endnu ikke startet konkurrencer i kørsel, og de ældre går på svært niveau.


  • #8   27. sep 2015 Min hest er uddannet til M-niveau, og vi laver øvelser fra LD og op til M.
    Vi har lige startet vores første stævne sammen efter en måned som var en LC1.


  • #9   27. sep 2015 Almen dressur, kan Jeg ride LA4, men Jeg har kun startet LC stævner mener jeg. smiley jeg skulle starte LA for et par år siden, men min hoppe blev skadet og så er jeg aldrig nået mere..

  • #10   27. sep 2015 Ikke engang LD, haha :P. Jeg har aldrig rigtig interesseret mig for dressuren, før nu, så jeg håber da på at kunne blive bedre til det med tiden på ponyen, og når unghesten skal tilrides/er blevet tilredet, er det da også dressuren der får størst fokus - jeg er springrytter, hehe.

  • #11   27. sep 2015 Øvelsesmæssigt ligger min dreng lige nu omkring LA456 til træning og til stævner er han indtil videre startet til og med LA4. Men vi arbejder lige nu på hans form og stabilitet, så det er begrænset hvor meget jeg udvider med øvelser pt.

  • #12   27. sep 2015 Ingenting.. Men får ham også først hjem på lørdag og han har kun haft rytter på 4 gange smiley

  • #13   27. sep 2015
    Starter LC dressur pt.

    Øver også på schenkelvigninger i skridt og trav, anspring fra skridt, kontra og små volter - dvs. højere øvelser, men det er ikke noget hesten kan bære i et helt program endnu så vil ikke definere det som LA niveau.


  • #14   27. sep 2015 Min gamle hest nåede jeg at starte nogle få LA4 på.. Og vi nåede så småt at begynde på changementer.
    Den nye ligger nok på LA1 ca.. Vi rider en del frem og tilbage, og slangegange osv for at at få noget mere samling og bærring i hende.


  • #15   27. sep 2015 Tjaaa, min unghest på 4 (5 til marts) - LD til stævner, tuller lidt rundt med noget LC hjemme på banen, men eftersom jeg ikke synes vi har nok styr på galoppen endnu, så vil jeg ikke stille op i LC til stævner endnu smiley

    Den 'gamle' på 23 (inden hun blev skadet her i sommers grundet noget hegn) - rider ikke stævner, men lidt ala. LB/LA derhjemme, og i spring var det alt fra 80 (LC)/90(LB)/100(LA)/110(MB), det kom an på så meget, dog grundet alderen var det ikke så tit vi sprang ekstremt højt, det var oftest 'kun' de 80-100 vi har sprunget, og sjældent var det baner på mere end 4-6 spring (mest da vi ikke havde mulighed for flere) smiley


  • #16   27. sep 2015 Rider ikke som sådan dressur mere, men har startet en LB for et lille års tid siden smiley
    Rider primært bidløst, har en lidt for lille hest og interesserer mig generelt bare ikke for dressuren efter den drejning konkurrencedressur har taget i løbet af de sidste 10 års tid. Rider kun det grundlæggende dressur for at holde ham vedlige smiley


  • #17   27. sep 2015 skridt og trav i holdning, og så forsøger vi os med galop og sidebevægelser alt efter energien han har den dag smiley
    Jeg tager tingen meget slow og lader ham udføre en øvelse så tæt på perfekt som muligt før vi prøver en ny øvelse, så tingene tager tid at lære når det er mig der sidder på ryggen smiley

    Hvis der er mere "erfarende" rytter oppe, som forsøger at "presse" øvelserne frem, ser jeg altid en meget stresset hest der ikke kan finde hoved eller hale i hvad han skal, og når jeg selv ber om alt for meget er det ligeledes en spændt og urolig og meget stresset hest jeg sidder på, så alle ting til sin tid, så rideturen altid er behagelig og positiv for både ham og mig smiley


  • #18   27. sep 2015 Som rytter kan jeg øvelserne op til de sidste LA klasser....
    Har til stævner aldrig startet mere end LC3 (en enkelt LB1, men kiksede fuldstændig fordi hesten var en ko.... hehe, totalt ufokuseret -.- ), fordi jeg altid har haft de heste som har haft lidt "problemer" med i bagagen. Den nuværende jeg har i ridning laver vi LA øvelser på, han er påbegyndt traverser, men kan kun gå LA1 som et helt program, da han er lidt af en speciel herre smiley Han startede LA1 her i starten af måneden, og var så dygtig. Hvis han fortsætter med at udvikle sig rykker vi forhåbentligt videre, programmer med sidebevægelser ligger bare meget bedre til ham smiley


  • #19   27. sep 2015 Min hest kan øvelserne til MB, men har ikke holdningen til en LC. Til stævner plejer vi at ride LB-LA med lave procenter, men skidt pyt. Dog er det ikke ret meget vi starter, for vi rider primært bidløst, og det kommer man ikke så langt med til dressur stævner smiley

  • #20   27. sep 2015 Til træning ligger vi på LA4 niveau. Til stævner starter vi pt. til og med LA2 på klub -og distriktsplan.
    Hesten er 6 år, og jeg har selv redet hende op. Jeg er dog ikke selv så rutineret, så vi skal lære det hele sammen.
    Jeg regner med vi er startklar i LA4 i starten af 2016 smiley


  • #22   28. sep 2015 Har ikke noget niveau i dressur, hesten kan lidt LA1-2 øvelser, men har aldrig startet mere end LC i dressur. Jeg bruger kun dressuren for have min hest smidig, og rider faktisk mere spring-dressur på Marko end alm. Dressur. Af den simple grund at han har svært ved at holde fokus i dressuren smiley

    Men det er nu også okay, han er nu engang distancehest smiley


  • #23   28. sep 2015 Min kan alle de basale øvelser, men ikke changere. ( jeg har ikke forsøgt )
    Men dressurstævner interessere mig ikke, det er kun blevet til en LC, hvor vi vandt.
    Vi øver os til gengæld en masse i hygge og skovtur, og kikker på de andre drøner rundt og sveder ;o)


  • #24   28. sep 2015 Min fjordhoppe går versader, traversader og er begyndt lidt på halve trin.
    Irish Coppen er på versader niveau.
    Shetlænderen er på versader fra jorden.

    Stævner må jeg ikke starte, da jeg ikke rider med det udstyr man ønsker til stævner.


  • #25   28. sep 2015 Derhjemme rider vi på LC-LB niveau, og vi starter vores første stævne sammen til november en LC1 smiley Hesten kan dog sagtens en hel del LA øvelser, men så erfaren en rytter er jeg desværre ikke endnu smiley

  • #26   28. sep 2015 Vi rider LA øvelser til træning, men starte kun lc klasser, da vi overhoved ikke har styr på galoppen og jeg ikke er erfaren nok til at kunne få placeringer i LA klasserne smiley

  • #27   29. sep 2015 Altså dengang jeg havde pony, red vi PRI til stævner og med placeringer.
    Derhjemme red vi alle øvelser (altså PRM) og han var nok også klar til mere, men så blev han solgt smiley
    Legede også med lidt passage og piuetter, men dog ikke noget vildt smiley


  • #28   29. sep 2015 Intet niveau overhovedet smiley

    Mvh TT


  • #31   3. okt 2015 Vi er slet ikke på noget man kan kalde niveau smiley smiley
    Interesserer os ikke.


Kommentér på:
Hvilket niveau er du og dine hest på når i rider?

Annonce