{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mere energi
  • #1   1. okt 2015 Kan være du ubevidst rører den med sporerne hele tiden, prøv at tænk over det, og hold fødderne væk fra hesten. Kun brug benene når det er nødvendigt. Mange heste er døve for sporerne af den grund smiley

  • #2   1. okt 2015 Du skal nok have fat i grundridningen, for din hest skal lærer at"tænke fremad" og være "selvgående".

    Så smid pisken, og tilbage til at træne din pony i at gå i et korrekt grundtempo. Du skal bede den om at svare frem for et let tryk med schenklerne. Hvis den ikke gør det, så må du bruge et hårde tryk. Med det samme hesten svare fremad, så skal du sidde roligt, og slippe presset, da det er hestens ros. Evt kan du rose med stemmen også.
    Hvis din hest ikke rigtig har et korrekt grundtempo installeret, så vil den hurtig falde tilbage, og så må du ride frem ige - og slippe trykket og rose når den går frem.

    Det kan godt tage et godt stykke tid for dig og ponien at få installeret et korrekt grundtempo, hvis den har lært at lalle afsted.

    Når du har et korrekt grundtempo kan du begynde at træne tempoveksel, men lige nu skal den bare svare frem, når du beder den om det.

    Skulle du give et tilskud fodermæssigt kunne B-vit her i vinterpelssætningstiden måske give noget mere energi.
    Og har ponien lagt en tyk vinterpels allerede kan det også hjælpe at klippe den.

    Mvh Charlotte


  • #3   1. okt 2015 den har ikke en så tyk vinterpels endnu smiley
    men grundridningen har vi, har bare altid brugt pisken, fordi mine ben har været for korte, men nu får jeg problemet, mit problem er at tempoet er fint lige når jeg har smidt pisken, men når den finder ud af der ingen pisk er, så er den lige glad med schenkel tryg smiley


  • #4   1. okt 2015 Har det samme problem. Min pony er en stjerne, når jeg har pisk med, men kna være rigtig doven og ulydig når jeg så smider den ;3 Så følger lige med herinde...

    Men for mig hjælper det at være at bestemt, og ikke lade ham gå ned i tempo, før han går som jeg vil. Det er dog ret hårdt til tider ;p


  • #5   1. okt 2015 ved mig skal jeg ikke blive bedtemt, for så bliver den helt forvirret og ved ikke hvad den skal smiley

  • #6   1. okt 2015 jeg rører den med sporerne okay tit, hvis jeg ikke har en pisk med, men hvis jeg ikke gør det, så falder den i skridt smiley


  • #7   1. okt 2015 Tror det vigtigste er du sidder stille med benene når han så går frem, og med det samme du kan mærke han er ved at gå ned i tempo, prik til ham. Det er lidt det jeg mener med bestemt, du skal selvfølgelig ikke være voldsom eller noget, da skal bare give signalet hurtigt, og hvis han ikke reagerer, skal du give det tydeligere. Altså at han ikke får lov at gå langsomt, hvis du ikke vil have det smiley Håber du forstår

  • #8   1. okt 2015 At du skriver den går fint med pisk med går langsomt uden pisk tyder jo på at du bruger pisken som drivende hjælp... Du skal lære hesten at gå frem for schenkelen. Pisken skal ikke bruges som drivende hjælp.

  • #9   2. okt 2015 Pisken er kun med for at forstærke nogle signaler i de evt øvelser du laver nu når du siger du kun er på lc niveau der kommer vi alle jo fra jeg bruger kun min pisk til at få bagpart på plads i schenkel vigninger pt:-)

  • #10   2. okt 2015 Jeg tænker allerførst....er den i form til at have energi ????

    Hvis den står i boksen 4 dage i ugen eller på folden for den sags skyld så har den ikke kondition eller energi til at udføre seriøs og koncentreret ridning fra den ene dag til den anden....det skal opbygges så den får muskler og kondition...
    Det svarer til at vi andre sådan fra den ene til den anden dag skal løbe 10 km. i et stræk smiley
    Dernæst....kig på om du kun rider sandkasse ridning....altså aldrig rider skovtur, galopere stubmarker etc....så kan det være den mangler energi fordi den er løbet sur i ridningen...
    Det er i min verder sjældent at der er tale om et reelt fodermæssigt problem...med mindre den slet ikke får vitaminer og mineraler....
    Hvis en hest er dækket ind med vitaminer og mineraler kan den leve af græs eller høj og intet andet og stadig IKKE mangle energi smiley


  • #11   2. okt 2015 Vil også sige få de spore af. Med det samme spore er ikke for at holde tempo de er til at forfine signaler der virker. Ikke til at sidde og prikke hesten med. Beklager hvis det lyder hård, men ked af at høre, folk tager dem på, og bruger dem til at drive. Du gør hesten fuldstændig døv for de alm signaler. Som der siges er hesten i form. Hvordan er den på tur, kan den der sagtens vise energi. Vil helt klart sige undervisning. Og er det underviser der givet dig spore på, så vil jeg sige skift underviser. God weekend.

  • #12   2. okt 2015 Jeg har en hest, som ved at man smider pisken inden man rider ind på banen.. Rigtigt smart! Eller.. På opvarming og til daglig træning er der rigeligt energi - mere end rigeligt!

    Jeg spurgte min lokale rideudstyrsforretning om der var noget man kunne gøre for at give hesten - lovligt - mere energi og friskhed. Jeg fik anbefalet B-vitamin og det virker virkeligt bare smadder godt! Det er virkeligt en helt anden hest at have med på banen og det er bare så lækkert! smiley

    Jeg bruger B-vitamin fra Blue Horse.


  • #13   2. okt 2015 Min pony har god kondi, for hvis jeg smider den med det samme, altså starter uden pisk, så er han sløv, ja vi springer en gang om ugen, på tur, går han fint fremad, for undervisning i dressur eller spring 1 gang om ugen smiley



  • #14   2. okt 2015 Prøv B-ekspres fra blue hors det hjælper min der er til den dovne side så jeg nu ikke skal overdrive med mit sæde:-)

  • #15   2. okt 2015 altså jeg tænker ikke at grundridningen er på plads hvis ikke man kan ride frem uden pisken. Så har den jo ikke forstået "schenkel signalet". Jeg rider konsekvent ALDRIG med pisk på ungheste osv, før de har lært signalet at gå frem for schenklen! Når de kan det og er parat til at have bagparten mere med og få lidt bæring, så tager jeg pisken med, for det er jo egentlig det pisken skal bruges til, altså en forfinet hjælp (længere arm) så man kan aktivere hestens bagpart via helt lette hjælpere.

  • #16   2. okt 2015 Hvis du er i tvivl om den er ordentligt dækket ind med vitaminer, så få dyrlægen til at tage en blodprøve så kan du se hvad den evt. mangler. Det giver ingen mening at tildele vitaminer bare for at gøre det.

  • #17   2. okt 2015 Tak for alle jeres tips, og meninger smiley

    Vil prøve lidt af vært smiley


Kommentér på:
mere energi

Annonce