{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
563 visninger | Oprettet:

Ude af form og ingen balance. {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg rider lige pt. en pony som ikke har nogen form for balance - slet ikke på venstre volte.

Jeg springer 1 gang hver anden weekend på ham og han er skide god.
Jeg har hørt at han har sprunget 130cm engang...! Jeg har du kun sprunget 80cm på ham - indtil videre! smiley

Nå men, den eneste måde at jeg kan få ham i venstre galop er ved at min ridelærer henter en cavaletti, jeg kommer i trav og lander i indvendige stigbøjle. Han syntes ikke at det er så hårdt så snart han er kommet i venstre galop...?
Han er også fornylig begyndt på at protestere og hoppe i højregaloppen - men det er jo fordi at det er hårdt for ham ikk?

Han er samarbejdsvillig i traven - men har en for fed hals og kan ikke å til bidet... Han har kunne og kan garanteret stadig når han taber sig og for balancen osv. igen.

Han er ikke min men hvad kan jeg gøre udover at ride, ride, ride og ride? smiley :) smiley

Tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ude af form og ingen balance.
  • #1   2. okt 2015 Jeg varriere lidt sådan at jeg både trækker, stiger op osv. fra begge sider, og ikke kun venstre smiley Det løser nok ikke problemet, men måske kan det hjælpe lidt? smiley

  • #2   2. okt 2015 Ville tage ud og ride nogle lange strækninger i både galop og trav, osv.

    Min egen har også dårlig balance i galop. Det hjalp en årgang at jeg havde trænet med ham på vores udendøres springbane (uden spring)
    Og der galoperede vi bare kæmpe store og bløde volter.
    Det hjalp han rigtig meget da det virkede som om at han nærmest ikke kunne være inde i ridehuset i galop. smiley


  • #3   2. okt 2015 at den ikke vil gå i galop på venstre, men gerne i højre kan også tyde på at noget gør ondt, eller at noget er låst.
    Hvor meget rider du den ellers?

    Jeg er lige gået igang med nogle stykker som hverken ejer balance, kondi eller smidighed. Men en heldveds masse ture (gerne med bakker) og i vaierret tempo, med intervaller er altid godt smiley


  • #4   2. okt 2015 Stoppe med at ride og så starte med straightness training istedet for

  • #5   5. okt 2015 Tak for svarene men sagen er den at han ikke er min - men en rideskolepony, som jeg rider... Jeg holder så meget af ham og jeg træner hver onsdag, hvor at vi øver smidighed og balance. Men er der andet lidt nemt måske hvad jeg kan gøre. - Hvor jeg ikke overskrider reglerne på rideskolen? smiley

  • #6   5. okt 2015 Du kan ikke gøre noget - når en masse andre rider ham så kan han have massør hver måned og det vil stadig ikke have en virkning smiley

  • #7   6. okt 2015 Okay tak! smiley
    Jeg tror bare at jeg rider ham normalt og prøver at få ham låst op...? smiley

    Men tusinde tak for hjælpen smiley


Kommentér på:
Ude af form og ingen balance.

Annonce