{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dressurøvelser til hest der er svagt opmærksom på rytterens ben
  • #1   6. okt 2015 Min tidligere part var fuldkommen schenkeldøv, men blot efter få måneder kunne hun størstedelen af tiden rides udelukkende for benene.

    I starten gav jeg nogle utrolig tydelige signaler med schenklerne sammen med tøjlerne, og i takt med hun blev bedre og bedre kunne jeg derved formindske disse signaler. Det handler generelt om træning og gentagelser, samt at rose og slippe presset på de rigtige tidspunkter. I starten handler det blot om de små momenter, men langsomt kan man øge disse og kræve mere og mere.

    Nu snakker du om tempo, men jeg kunne forestille mig, præcis samme tilgangsmåde sagtens ville virke som løsning på dit problem smiley

    Angående øvelser, så ville jeg vælge øvelser, hvor hesten har mulighed for at kunne gå frem og finde balancen i den nye hastighed. Altså temposkift og store og bløde volter.


  • #2   7. okt 2015 Dels skal man "gå til den" når den ikke svarer...den skal altså lærer at man mener det når man beder den om det smiley
    Derudover så er schenkelvigning fra side til side (ikke en hel side af gangen men f.eks. 10 skridt den ene vej...4 skridt ligeud og så 10 til den anden vej, versader og kontraversader op af langsiden....temposkift i ALLE dine øvelser hvad enten du rider versader, schenkelvigninger, volter eller hvad det nu er så skift tempo hele tiden......frem og tilbage ....så bliver den meget mere vågen og opmærksom på den der sidder på ryggen af den og går ikke bare i sin egen lille verden og tøffer smiley


  • #3   7. okt 2015 Tak for svar! Jeg vil træne dette og håbe på det hjælper smiley

Kommentér på:
dressurøvelser til hest der er svagt opmærksom på rytterens ben

Annonce