{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Hvor mange gange om ugen ville i ride? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Sagen er den at min islænder er virkelig frisk i øjeblikket, fordi han får ølgær (bliver givet som et tilskud til hans hove).
Men i ølgær er der jo også b-vitamin som giver dem mere energi her når de sætter vinterpels. Hvilket han i den grad har fået!
Jeg rider ham normalt 4-5 gange om ugen, men siden han nu har så meget energi er jeg i tvivl om jeg måske skulle sætte det op til 6 gange om ugen.
Hvad ville i gøre?? smiley


(I får lige et billede med af den skønne hest smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange gange om ugen ville i ride?
  • #2   13. okt 2015 Han står nemlig 500 meter fra mig og har jo ferie i øjeblikket, så har muligheden for at ride mere smiley

  • #3   13. okt 2015 Jeg rider selv 6 gange i ugen på min og på den sidste dag der longere jeg med indspændinger eller rider let.

    Han kan ikke have fridage da han bliver helt umulig og han elsker at arbejde!


  • #4   13. okt 2015 Jeg ville nok vælge løslongering hvis muligheden er der. I øjeblikket er vejret blevet sådan, at mine i hvert fald ikke gider at løbe og lege ude på folden. De nyder så godt af lidt løslongering i ny og næ, hvor de som regel tager en gos spurter i galoppen og få lavet lidt gedebukkehop eller et par bukkespring.
    Ellers er mine også super glade for løsspringning.

    Vores folde er ikke mudrede, men de er lettere glatte på overfladen grunden regn og fugt. Så herhjemme kan de godt lide at komme ind på et mere "sikkert" underlag og skeje ud smiley


  • #5   13. okt 2015 Det kommer jo an på, hvordan du oplever den ekstra energi... Generer den ellers din ridning, fordi hesten simpelthen bliver ukoncentreret eller vil løbe? Eller er det en energi, du kan bruge positivt?
    Hvis det er fordi DU har lyst til at ride noget mere om ugen og ikke fordi du vil prøve at køre hesten træt, så ser jeg ikke et problem i det. Hesten skal stadig have sine restitutionsdage, men det kan jo også sagtens være i form af en skridttur eller noget løsgørende. Det behøver jo ikke være en hel dag på folden smiley Men er det fordi du vil af med noget af energien - altså fordi hesten simpelthen bliver træls med det ekstra energi, så ville jeg nok vælge noget mere energisk træning; longering, løsspringning, intervaltræning, en god lang galop i skoven eller lignende. Ren kondition. Men hvis det er en energi, du kan bruge positivt, så er der jo ikke nogen grund til det - medmindre det er fordi, du selv gerne vil! smiley
    Så helt generelt er mit svar, at du sagtens kan ride den 6 gange om ugen med varieret træning. Det tager den jo på ingen måde skade af (og heller ikke hvis du f.eks. vil ride den hver dag her i efterårsferien og så "sætte den ned" til 5 dage igen i næste uge. Det kan du jo også sagtens. Men overvej årsagen til at ville sætte den op i dage smiley


  • #6   13. okt 2015 Min teori har altid Været at det med at ride en hest hver dag fordi den har energi, måske ikke altid er løsningen. så ville jeg foreslå noget andet træning der måske kræver noget andet af ham.

    heste er vanedyr, og rider man sin hest hver dag, så vender dens krop og dens sind sig til at komme ud og ride hver dag. Og så er det netop det kan blive mere frisk er 'umulig' på dens fridage. fordi man 'fodre' dens energi.

    man kan sagtens tage ud til sin hest hver dag og lave noget forskelligt uden at ride. gå en tur i det flotte forårs vejr feks.

    blot min teori om det er ride en frisk hest hver dag - man vender faktisk hesten til det.

    smiley

    du kan sagtens gøre det her i ferien selvfølgelig, hver dag. Nu snakker jeg over en lang periode hvor man vender hesten til det.


  • #7   13. okt 2015 Ellers er de to forslag Før mine og meget fornuftige smiley

  • #8   13. okt 2015 Tror det bliver noget longering jeg så laver i dag. Vi er i skoven 2-3 gange om ugen, hvor vi gerne tager 2-3 galop i bla. Sandbælte.

    Men tusinde tak for svarene smiley


Kommentér på:
Hvor mange gange om ugen ville i ride?

Annonce