{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Carolina
Carolina
Tilmeldt:
17. dec 2014
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 12

Skuldre tilbage {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen (:

Jeg startede i foråret til ridning, da det desværre ikke har været muligt tidligere. Det går godt og alt det der, men der er lige én ting som irriterer mig lidt - jeg synes ikke jeg kan få mine skuldre mere tilbage end jeg allerede har dem, og det er næsten det eneste min ridelærer retter mig på for tiden smiley

Så jeg ville bare spørge, om I har nogle idéer eller råd til at få dem tilbage, eller om det bare virkelig er at blive ved med at prøve? (;

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skuldre tilbage
  • Carolina
    Carolina Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 12
    #3   25. nov 2015 Tusind tak smiley

  • #4   25. nov 2015 I stedet for at tage skuldrene tilbage, så skyd brystkassen frem.. smiley
    Det giver det samme og det er egentlig det samme der sker, men følelsen når man udfører det mærkes anderledes..

    Prøv når du bare sidder i stolen nu, at kun tænke på at trække skuldrene tilbage.. og så prøv at ret dig op og skyd brystkassen frem.. Så skulle du gerne kunne mærke hvordan hele din holdning ændres..

    Ofte har man ikke skuldrene nok tilbage, fordi man ikke er ret nok i ryggen..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   25. nov 2015 få trænet rygmuskulaturen.

    uden at kunne se din kropsholsning, er jeg næsten 100% sikker på at din bryst muskulatur er for stram og stærk i forhold til rygmuskulaturen.


  • #6   25. nov 2015 jeg plejer at sige, frem med brysterne. hvis du skyder brystet frem kan du kun rette ryggen og skuldre.... så mit råd, frem med babs og nutte. (håber du forstår hvad jeg mener)... stolt og ret opstilling som en konge der rider gennem kbh.

  • #8   26. nov 2015 Går du tit og kikker hvor du sætter fødderne, KAn være fornuftigt nok at se hvor man går, men gavner ikke din holdning. Ret ryggen kik ligefrem lidt op. Se folk i øjnene, tag evt en bog på hoved. Lyder fjollet og gammeldags men rent faktisk hjælper det dig til at fokusere på at holde hoved lige holde det oppe og rette din ryg.
    Træning mave ryg bøjninger og diverse andre øvelser er også fornuftigt, også for at holde dig smidig smiley god træning, den smule man sidder på hesten er ikke altid der man reelt skal træne det.

    ( selv hørt i mange år på snudeskaftet på fødderne frem hælene ned hehe, og slip indvendig, løft udvendig hånd, ellers taber du den skulder. Og det ting jeg kommer til at høre for evigt er jeg bange for hehe )


  • #9   26. nov 2015 Husk endelig også at du ikke må 'stritte med røven' når du trækker skuldrene tilbage smiley

  • Carolina
    Carolina Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 12
    #10   26. nov 2015 Mange tak til jer alle sammen! smiley

Kommentér på:
Skuldre tilbage

Annonce