{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
368 visninger | Oprettet:

nanna K
nanna K
Tilmeldt:
2. sep 2013
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8

holder hovedet til venstre {{forumTopicSubject}}

jeg har en 7-års vallak, islænder der siden helt ung har døjet med knæskaldshæftning.

Han har et stykke tid nu holdt hovedet til venstre, som om han ser til venstre når vi er på ridetur.

Han har fået ordnet tænder og kiro behandling der rettede nakke og et skævt bækken, men efter få ture var den gal igen.

Tænker der må være noget andet galt, siden han bruger sig forkert og har brug for kiro behandling.

Har i nogle erfaringer i vil dele? På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  holder hovedet til venstre
  • Tanya V
    Tanya V Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 96
    #2   26. nov 2015 Kan det være noget med øjnene?

  • nanna K
    nanna K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #3   26. nov 2015 det er sadel fra en proff så den skulle meget gerne passe.

    Jeg er skæv i min ryg og kan helt klart godt have en indflydelse.
    Men jeg har haft hesten fra han var 6 md og redet ham, on/off i 3-4 år nu så burde det ikke have vist sig før?

    egentlig startede det syns jeg da han var i tølt træning i sommers, jeg var oppe på ham og syns han lå hårdere på højre tøjle end venstre.. Det var meget intensiv træning så måske det har gjort noget..


  • nanna K
    nanna K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #4   26. nov 2015 meget pudsigt for hoppen han står sammen med gør det også, hun er dog meget hård på højre tøjle og det er min ikke længere..

    Tror ikke det er øjnene, men godt bud


  • #5   27. nov 2015 Når du får hesten rettet op, skal du sørge for at blive ved med at ride dne lige. Det kan en centeret ride-underviser evt. hjælpe dig med. Desuden ville det være en stor bonus, hvis du selv blev rettet op samtidig, så du ikke påvirker hesten forkert. Skævheder er møgsvære at komme af med - min har haft en af slagsen, men det er efterhånden minimalt smiley

  • #6   27. nov 2015 Jeg er selv skæv i ryggen, og arbejder meget med det. Vores skævhederne har meget stor indvirkning på hestene. Og især når du skriver, den anden hest, som også lyder til at have været din, gør det samme, lyder det for mig som om, at det er årsagen-altså din skævhed. Når vi rider, skal hesten hele tiden kompensere for rytterens skævhed, og det sætter sig i hesten.

  • nanna K
    nanna K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #7   27. nov 2015 Hoppen er ikke min, men går skævt med egen rytter.

    Min ryg er skæv pga scoliose, det kan jeg desværre ikke rette da selve rygraden er vokset skævt.

    Jeg vil selfølgelig få fat i dyrlæge/kiro håber bare ikke det er evighedsbehandling..


  • #8   27. nov 2015 Min er hyber mobil, og går derfor nemt af led. Plejer at følge op løbende har så haft for meget om ørene. Så nu får han 4 behandling nu her næste uge på 2 måneder sidste gang var der ikke nær så meget så håber næste uge, at det kun er småting, og han så kan ryge tilbage til kun mindre opfølgninger.
    Jeg har selv haft en låsning i ryggen. Jeg var til kiropraktor og få det rettet omkring 10 gange og derefter fys ca 10 gange og så massage og nu kan jeg selv heldigvis lægge mig på bordet hvis det låser og då det løsnet. Men ja en retning af tingene er sjældent nok. Kommer også an på hvor længe man har haft skaden. Da alt jo trækker skævt, og opbygger sig om skævheden. Så 2-3 behandlinger på heste er absolut ikke unormalt. Øv med din ryg, men kræver så ekstra af din hest, da den reelt så jo bær skævt.


Kommentér på:
holder hovedet til venstre

Annonce