{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Tager tungen over biddet {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

Jeg har for en måneds tid siden købt en ny hest.
Hesten er det sidste års tid ikke redet meget, og slet ikke fast eller noget "seriøst". Hvad den har lavet før ved jeg ikke ud over at den er redet førhen i hvert fald, for hun kan udemærkede schenkelvigninger til begge sider og reagerer super super fint på en let hånd og på ben og sæde, og runder sig rigtig godt, så hun ved hvad ridning går ud på. Hun er 7 år gammel.
Jeg har ikke redet den meget, da hun mangler meget muskelfylde, så jeg rider hende ikke hver dag.
MEN når jeg rider hende, eller når hun bare har hovedtøj på, så tager hun tungen over biddet.
Det er ikke hele tiden den er over biddet, og nogle gange tager hun den også ned på plads igen.
Hun havde en myler bid, uden tungefrihed med en kobber rulle på midten, med som hun burde være vant tid, men min teori var til at starte med at hun ikke kunne lide den rulle der fordi den er ret "løs" så hun tog tungen over biddet for at undgå den.
Derfor skiftede jeg til en to-delt baucher bid, men det gjorde ikke rigtig nogen forskel, heller ikke selvom jeg spændte næsebåndet til så hun måske ville lære at kobber rullen ikke længere drillede hende. Men der var ikke den store forskel.
Jeg har købt en ny trense med hannoveransk næsebånd, og det har heller ikke gjort nogen forskel, hverken med løst eller stramt næsebånd, eller myler eller baucher bid.
Har i dag lånt et tre-delt aurigan bid, heller ikke rigtig nogen forskel.
Kan også skaffe et kugle-bid hvis jeg vil prøve det.
Og har også et udelt jeg kan prøve.

Hvad har i af bud? hvad skal jeg prøve/ikke prøve?
Hvad har i af erfaringer og gode ideer? smiley
Det er som sagt ikke hele tiden hun har tungen over bidet, for hun tager den somme tider ned på plads igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tager tungen over biddet
Kommentér på:
Tager tungen over biddet

Annonce