{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Amryin
Amryin
Tilmeldt:
16. mar 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 27

Nybegynder og ridning i sne {{forumTopicSubject}}

Hej halvfrosne hestemennesker smiley

Nu har min kæreste sagt ja til at prøve at ride (mere end den tur i skridt han fik for et par måneder siden), dog er der faldet en del sne i løbet af natten, men det har ikke skræmt ham væk smiley

Jeg vil dog gerne vide, om der er noget vi skal være opmærksomme på?
Hesten går i løsdrift, og er pænt idiotsikker uden at blive kuldret af sneen, så den har set sne før (nu er han også en 17/18 år smiley ). Men kan der ske noget i forhold til sne der klumper sig i hovene og sådan, hvor man skal være opmærksom?

Derudover hvor hårdt går I så til folk, når I skal prøve at lære dem at ride? smiley
I øjeblikket er vi ved det primitive tryk hesten i siden med fødderne betyder frem, højre tøjle er drej til højre, venstre tøjle er drej til venstre og træk i begge tøjler betyder stop xD
Min kæreste læner sig også naturligt tilbage, når han vil have hesten til at stoppe, så det er jo bare et plus.
Men hvor meget retter I på folk, når det er første gang, de prøver at ride ud over en skridt tur? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder og ridning i sne
  • #1   8. jan 2016 Jeg vil være opmærksom på sne i hovene og hvis den også har sko på endnu mere. Nu når det tøer udenfor har hestene det ofte med at komme til at gå på stiletter smiley
    hvorfor ikke lære ham at tryk med højre ben betyder til venstre og modsat? det er da bedst at lære ham op med det fra starten (hvis det ellers er sådan du rider) smiley


  • Amryin
    Amryin Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 27
    #2   8. jan 2016 Har hørt om det med sne i hovene, men er ikke så sikker på, hvordan man skal være opmærksom på det smiley
    Nu tænker jeg, at der stadig er sne på banen, og ellers så kommer vi bare ned til noget grus, så gør det noget? smiley

    Jeg forklarede ham det, hvor han forstod det meget fint som at man skubber til hesten, så tænker vi laver forsøget at huske det smiley


  • #3   8. jan 2016 Jeg synes at det med at sneen klumper sig i hovene, er ret synd for hestene. Jeg plejer at smøre inderhovene med noget hovefedt.

    Og det med at rette på nye, det med holdning og alt det, er lidt ligemeget for mig hvis man er nybegynder og især i skoven/tur. Men hvis han (som i dette tilfælde) hiver for meget i tøjlerne eller andre generende ting for hesten retter jeg ALTID.


  • Amryin
    Amryin Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 27
    #4   8. jan 2016 Jamen så får han hovfedt smiley

    Undskyld, dårlig formidling jeg fik brugt der smiley
    Ikke ment som i at hive, men kunne ikke lige finde et blidere synonym, så nu blev det det.


  • #5   8. jan 2016 Hvis det noget han godt vil, så forklar ham principperne på et papir. Og ja smiley personligt vil jeg sige du rider mentalt og med din vægt. Tøjler og bid er kun støtte hjælp, og især er min oplevelse de sammenligner tøjler med et ret i bilen smiley og nej så trækker jeg hellere. Men jo også hvordan din hest er vant til at blive redet. Og er det mere bare for at komme med dig i stald og tur, så ja start stop og ikke bumpe hesten i ryggen, ikke hive den i munden og nyd tiden sammen, vigtigere end konstante rettelser.

  • #6   8. jan 2016 Selvom der er sand under sneen, så klumper den sne der ligger oven på sandet sig inden i hoven. Og så ender det med stiletter ? Skulle ikke mene det er godt for hesten når den kommer til at gå i med benstilling med rytter på. Hvis hesten ikke har sko på synes jeg normalt ikke sneen klumper i hoven, og så kan jeg ikke se problemet i at ride på banen. Men du skal selvfølgelig være obs på det. smiley

  • Amryin
    Amryin Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 27
    #7   9. jan 2016 Super, nu går hesten med sko på, men siden jeg alligevel bare kommer til at stå på jorden for det meste, så tager jeg da en hovrenser med, så vi kan checke en gang i mellem smiley

Kommentér på:
Nybegynder og ridning i sne

Annonce