{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

At lære hesten at stå stille i longen på kommando {{forumTopicSubject}}

Har en ungheste vallak jeg træner de basale øvelser som skridt til trav og skridt til at stå stille i longen mindst en meter fra mig uden at gå ind imod mig efterfølgende..

Nu mit spørgmål bare hvordan har nogle af jer indlært det med jeres heste så den forstår signalet..

Jeg træner selv med "stå" i stemmen og når han gør det bliver han rost hvor jeg efterfølgende går ind til ham for og ae ham foran hovedet, han Ska så stå stille indtil jeg giver han andre signaler som skridt.. Han er lang tid om at reagere..

Så er lidt interesseret i om i har andre metoder :)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At lære hesten at stå stille i longen på kommando
  • #1   4. feb 2016 Klikkertræner du? (Eller er du åben over for det?)

  • #2   4. feb 2016 Nej smiley kun stemmen og meget ros og ae'en når han efter en del tid endelig står stille

  • #3   4. feb 2016 Jeg ville ikke gå så langt væk at han har muligheden for at gå rundt. Så har du gjort det i for lang tid. Sæt jer selv op til succes, også selvom det føles som ret kort tid han står stille. Jeg ville træne "stå" som almindelig kommando, altså bare fx. gå ét skridt væk, ind og rose/ae/godbid (hvad du belønner med), så udvide til længere væk, længere tid... når han kan det, burde det være nemmere at overføre til longen

  • #4   4. feb 2016 Han er max en meter fra mig når jeg træner han Ska stå stille ,Da han som du siger har mulighed for at gå væk fra kommandoen eller lave andre ting..
    smiley
    Træner ikke med godbidder, kun ros og ae'n smiley


  • #5   4. feb 2016 PS. Er åben for klikke træning smiley alt der kunne hjælpe ham

  • #6   4. feb 2016 Taler du om at han skal stå stille, eller kun om at han skal stoppe op fra fx. skridt? (ja eller begge dele?)

    Altså jeg synes jo klikkertræning er genialt for at få en præcis markering af, hvordan hesten gør det rigtige. Jeg synes det fungerer bedst at associere klikket med godbidder men du må jo selvfølgelig finde ud af om det er noget du vil bruge i din træning smiley Jeg ville blive ved med at træne som du gør, gå en meter væk og klik+belønning, og jo bedre han kan det jo mere trækker du tiden, og så langsomt udvide til at gå to meter væk og klik+beløn, flere meter væk og klik+beløn.... Så han præcis ved at han gør det rigtige når han står stille, og så kan man langsomt udvide.

    Generelt synes jeg der er flere måder at indlære det på, kommer også an på om din hest har forstået kommandoen "stå". Skal det være at stoppe op fra skridt, har du så prøvet at koble kommandoen på, hvis du trækker med ham i grimen og stopper op? (det forudsætter selvfølgelig, at han stopper op sammen med dig). Han vil sandsynligvis koble kommandoen sammen med at stoppe op, og man kan langsomt gå længere og længere væk, når han stopper på kommandoen. På den måde tænker jeg også at det er lettere at overføre til longen.


Kommentér på:
At lære hesten at stå stille i longen på kommando

Annonce