{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Hvordan tolker du denne adfærd? :-) {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Jeg synes jeg får lidt blandede signaler fra Tindur og ønsker at høre hvad dine tanker er omkring det han sender. smiley
Tidligere på ugen startede vi ud efter to måneders ferie med at ride ca en kilometer op ad vejen og hjem. Det var meget farligt for ham og han trippede rundt og begyndte at stejle og bukke sidst på ruten. I går gik det lidt bedre.
I dag gik han utroligt fint indtil vi skulle hjem. Da jeg vender ham om hjemad bliver han sur og begynder at hoppe, kaste med hovedet og småstejle og småbukke igen. Han ville gerne videre.. smiley
Jeg beder ham om at gå hjemad og så skal det så foregå i trav. Når han ikke får lov så forsøger han at hive tøjlen ud af hænderne på mig, kaster med hovedet og er rigtig utilfreds... smiley på vej ud var der intet smiley
Hvad pokker sker der for ham? smiley
Eksemplarisk på vej ud. Misfornøjet når jeg mener vi skal hjem. Men når jeg så siger vi SKAL hjem kan det ikke gå stærkt nok... smiley
Hvad tænker I?

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan tolker du denne adfærd? :-)
  • #3   5. feb 2016 Er du sikker på han blev sur fordi I vendte om?

    For mig lyder det præcis som med min gamle hoppe der havde seperationsangst. Hun kunne gå helt roligt ud, men så snart hun fornemmede at det gik hjemad, så kunne det ikke gå hurtigt nok, og hvis jeg bremsede tempoet kom der en stribe konfliktadværd.



  • #4   5. feb 2016 Jeg synes det lyder som en over energisk hest, som har fået lov at lulle rundt lidt for længe smiley

  • #5   5. feb 2016 Det kan jo være alt eller intet i mine øjne.

    Umiddelbart så skal du tænker på at vi kommer efter et par ret blæsende dage, for så at få meget lidt blæst men med lettere nattefrost. Jeg tvivler på at der er mange heste der vader særligt meget rundt i øjeblikket, men står nærmere mere stille på folden. Herhjemme har mine været skøre i dag fordi de røg på fold på ridebanen, så de har tonset rundt og leget. Så måske lidt overskudsenergi der lige kommer til udtryk på denne måde?

    En anden tanke er mere hen Evas tanker. Min gamle hoppe ville bare ikke i skoven på tur, og hun blev ved med at være tvær. Da vi så kommer næsten hele vejen ned til enden af stien og jeg vil vende om, så vil kræet ikke hjem smiley Begge gange forlangte jeg at vi gjorde som jeg ville. Dette var dog en hoppe med sine meningers mod, som op til flere gange gav min underviser blå mærker under foden, når der lige kom et ko-spark fordi hun var ultra kilden XD


  • #6   5. feb 2016
    Tja, han opfører sig som en hver anden vågen hest - der oven i er motiveret for at komme hjem ad. Det ville jeg ikke ligge det store i eller undre mig over.


  • #7   5. feb 2016 Mette - han har aldrig tidligere haft problemer med at forlade flokken. Dette er han trænet i fra føl af.
    Jo - ja han er meget energisk smiley når denne måned er over med skridt, så er der tilbage i ridehuset og få lidt tempo på så han får brugt lidt energi smiley

    Dog svært at skridte med al den energi smiley
    Jeg stopper ham altid før vi vender hjem med hovedet vendt væk fra hjemmet. Så får han nogle godbidder. Så kan vi vende om. Han begyndte selv at fortsætte ligeud, væk fra hjemmet. Da jeg vender ham bliver han sur i hele hovedet og begynder på sin "dårlige" opførsel. Så skal han ellers bare hurtigt hjem.. Medmindre jeg beder om parade. Så står han. smiley

    Mvh TT


  • #8   5. feb 2016 Min hest kunne også rides alle steder uden problemer. Så flyttede hun og pudselig havde hun ekstremt travlt med at komme hjem hver gang hun fornemmede, at det gik den vej.

    Din hest har stået stille i en periode og ikke været vant til at blive taget væk fra hans hjem. Det kan sagtens gøre, at det nu er lidt utrygt at komme ud i verden, og meget motiverende at skynde sig hjem igen.

    Min hoppe kunne også sagtens pareres på vej hjem, men hun kunne IKKE skridtes, fordi hun var så motiveret af at komme tilbage til flokken.


  • #9   5. feb 2016 Jeg er selv lige startet op med min og han har tidligere aldrig haft problemer med at komme væk fra flokken, han plejede at være måske lidt til den kedelige side, en som bare luller afsted.
    Nu hvor han er kommet igang igen er han SÅ usikker, vågen og har glemt ALT hvad han kunne. Går vi længere end 10 meter fra stalden uden en kammerat, så stejler og bukker han og stresser enormt meget. Vi skal starte helt forfra og pt er det lidt som at have en rå 2 års.


  • #10   6. feb 2016 Rid en længere tur, den er tydeligvis glad for at komme ud og meget skuffet over at skulle hjem.
    Alle raske heste kan skridte mindst 10 km uden træning


  • #11   6. feb 2016 Miss - fordi han har stået stille skal han genoptrænes for at ikke overbelaste ligamentene. smiley derfor ikke længere ture endnu.
    Jo og Mette - det kan være I har ret smiley vi må se hvordan det går fremover.

    Mvh TT


  • #12   6. feb 2016 Det kan jeg ikke sige om vi har, men jeg kan garantere dig at han ikke gør det fordi han vil så en længere tur. Sådan tænker en hest slet ikke

  • #13   6. feb 2016 Nej men det passede tydeligvis ikke herren at vende hjemad..Han er meget nysgerrig og er altid glad når vi går et nyt sted hen. Han havde aldrig været længere oppe ad grusvejen og virkede som om han gerne ville derop ad. smiley nogle heste kan jo lide at komme på ture smiley

    Mvh TT


  • #14   6. feb 2016 Altså det hør min pony når han ikke har været ude på fold men jeg tænker bare at vi skal ikke lave noget andet end at trave en masse nogle få anspring og så en god lang tur ned af vejen.:)

  • #15   6. feb 2016 Mener det er for han er bange for noget...

  • #16   6. feb 2016 Så ville han ikke blive stående hvis han var så bange.. smiley

    Mvh TT


  • #18   6. feb 2016 Måske en længsel efter at være "ridehest" igen til daglig? eller til at røre sig under rytter?

  • #19   6. feb 2016 Hej Ibenip. Længe siden jeg har hørt/set noget til dig. Okay.. Håber ikke det er en opførsel han tænker at fortsætte med for så bliver det træls... smiley

    Mvh TT


  • #20   6. feb 2016 Caroline - uddyber du det? Forstår ikke rigtig hvad du mener smiley

    Mvh TT


  • #22   6. feb 2016 Måske vil han rigtig gerne ud at røre sig igen under rytter, altså bevæge sige, at være ridehest. Hvor han ikke "bare" er hest? smiley

  • #23   6. feb 2016 Eller så prøver han at få sin vilje

  • #24   6. feb 2016 Måske smiley han blev rigtig glad de gange han kom ind og jeg begyndte at strigle ham. Men så kom han bare ind i boks eller ud på fold og da stod han som et spørgsmålstegn.. Men måske det bare er mig der tolker det jo...
    Han viser i hvertfald ingen tegn på at han ikke vil ud smiley

    Mvh TT


  • #25   6. feb 2016 Angelique - han er en dominerende og viljestærk hest så det er ikke noget nyt smiley men sådan fungerer det ikke hos mig. Når jeg har bestemt noget bliver det sådan medmindre det ikke kan lade sig gøre ift. Hans fysiske eller psykiske formåen. Men han får ikke sin vilje ved at "skabe" sig. Jeg forsøger bare at finde ud af hvad han mener for det er svært når han på vej ud er eksemplarisk og som han var før pausen. Men pludselig bliver sådan når jeg ønsker at vende ham om fordi vi skal hjem. Jeg bestræber mig på et godt samarbejde.. Men svært med underlig opførsel der ikke giver mening smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Hvordan tolker du denne adfærd? :-)

Annonce