{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.845 visninger | Oprettet:

Indluk problem!! {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg har et stort problem når jeg skal hente min hest på fold, det er opstået for to dage siden og det gør mig virkelig irriteret og føler jeg må nød til at komme når alle wr lukket ind..

Nå men til problemet; for 3 dage siden kom en ny hest i vores stald, vi kalder den H. Min hest hedder Fillikka..

Fillikka og H er allerede tæt knyttet og løber direkte hen til hinanden og står og nusser..

Når jeg så henter Fillikka kommer H løbende hen og masser sig imellem mig og fillikka, VIRKELIG træls da den er nærgående.. Når jeg prøver at bakke eller vifte den væk går den bare tættere på fillikka!

Sidst jeg hentede fillikka endte H med at løbe med ud da jeg ikke kunne nå at lukke lågen da hun gik lige i røven på fillikka...

Er virkelig nervøs for at hente min hest nu, da jeg er vange for at blive løbet ned af H

OBS: h's ejer blir kontaktet imorgen tidlig omkring problemet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indluk problem!!
  • #1   10. feb 2016 Jeg ville prøve at tage en pisk med og så vifte hesten væk og så prøve at få den til at holde afstand når du skal hente din hest ind.
    Du må sammen med ejer få det trænet (Hvor I øver ude på marken at du tager din hest ind), så du kan hente din hest når du har lyst.


  • #2   10. feb 2016 Som Anette siger, så tak en pisk med og vift den væk. For det der duer altså ikke. Det er for farligt...

  • #3   10. feb 2016 Ja en pisk med så er problemet løst.

  • #4   11. feb 2016 Jeg siger ligesom de andre at du skal tage en pisk med for at vifte den væk.

  • #6   11. feb 2016 Charlotte - hvis hun skal tage wrap og gulerødder med ud til den hver gang hun skal hente hendes hest, så bliver det jo hurtigt dyrt...

    Vil sige at du skal tage en pisk med og vifte. Reagere den ikke kan du evt. få en til at hjælpe, som kan stå og virke lidt mere skræmmende og flyvsk.


  • #7   11. feb 2016 Som de andre siger, en pisk med. Den skal have respekt for dig og lige nu er den helt ligeglad med dig og vil bare følge med Fillikka.
    Hvis den ikke holder afstand af at du svinger med pisk i luften må du give den dask på bringen.
    Som en anden forslår, få en god dialog med hestens ejer og se om i ikke kan finde en løsning sammen, via. træning.


  • #9   11. feb 2016 Ja, alle heste skal have stråfoder på folden, men det er jo tydeligvis ikke noget der holder den her hest tilbage - vil hesten med sin kammerat, så er deres flokinstinkt altså stærkt og så skal den bare MED. Hesten SKAL have respekt for hende og hun skal kunne trække sin hest ind uden at den skal afledes med stråfoder. At vifte den væk skader ingenting. Dasker hun den én, så ja - så kan den blive sky, men der sker ikke noget ved at vifte den væk. Tvært i mod. Den skal have respekt for hende og hendes private rum.

  • #10   11. feb 2016 Lige lidt ekstra som følge af min kommentar med pisken og hjælper. Hjælper dette ikke, så må du simpelthen daske den én så den fatter det. Det er store, tunge og meget farlige dyr, når de ikke har respekt for det private rum. Hellere daske den én end at du kommer til skade.

  • #12   11. feb 2016 Middelalderligt? Må jeg være fri. Selvfølgelig skal hesten have tid og tryghed, men det er altså for farligt det her.

    Jeg synes for det første at det er DYBT godnat at du begynder at sammenligne en situation med et barn og en hest. Der er STOR forskel.


  • #14   11. feb 2016 Undskyld, men HVOR læser du, at det er det eneste jeg mener hjælper er en pisk og at det er den eneste metode folk kan bruge for at løse problemer? Selvfølgelig er der flere metoder - men når situationen er som den er, så vil jeg mene at der skal afregnes kontant. Hellere være efter den NU og afregne kontant end at det ender med at TS kommer alvorligt til skade. TS' helbred er altså det vigtigste i mine øjne og så kommer den anden hest bagefter. Der ER stråfoder på folden, er jeg blevet informeret om, ergo så er det jo ikke distrahering nok for hesten.

    Det er blot MIN holdning - fred være med at du ikke er enig.


  • #16   11. feb 2016 Jeg går ud fra at denne nye hest ikke går alene med TS's hest. Men at det blot er fordi den har fundet tryghed i lige netop hendes hest. En ny hest i en flok tager altid tid inden hele flokken har fundet sin rang.

    Men at ligge wrap ud når hun skal hente sin hest eller smide gulerødder, vil jo blot få hesten til at finde ud af, at hver gang TS kommer og henter sin hest så er der mad. Så kommer den da til at blive endnu mere nærgående. Plus de resterende heste i flokken nok også ville syntes det var ret så spændende, så i stedet for kun en hest på nakken vil man få måske 5.

    Jeg ligger selv wrap ud hjemme hos mig, men det er kun hvis jeg efterlader en hest på folden fordi de 2 andre skal ud og ride. Har 3 i alt. Så får den tilbageladte en bunke wrap når de 2 er taget ind for at holde hende beskæftiget når hun er alene, så hun ikke drøner rundt. De har fri adgang til frøgræs men det jo ikke spændende når man bliver efterladt.

    Men er hesten for nærgående og ikke respektere en og ikke smutter når man roligt vifter den væk, eller skubber eller lign. Så må man altså tage stærkere midler imod. Selvfølgelig skal man ikke skambruge en pisk og heller ikke mod hestens hoved, så kan den blive sky. Men at gå efter bringen og give den et dask den fatter. Det tager de ingen skade af.

    Det er store dyr og de kan trampe os ned osv. hvis de vil, så de skal altså også forstå vores signaler.
    De sparker jo selv hinanden hvis de ikke forstår et hint med tilbagelagte ører eller skub med numsen. Vi må jo sætte os ind i hestens signaler. Ikke alt hjælper med mad.


  • #17   11. feb 2016 Helle: Jeg kunne bestemt ikke have sagt det bedre selv! Thumbs up! smiley

    Søholm: Vi er og bliver ikke enige.


  • #18   11. feb 2016 Søholms Hesteterapi
    Måske du skal komme med din løsning? Som TS måske kan bruge, nu når vi andres forslag ikke er gode nok efter din mening


  • #20   11. feb 2016 Søholm: Igen - der ER stråfoder og lækre sager på folden - virker det - NEJ! Mener du vores metode er forkert, jamen så må du sgu komme med noget andet brugbart, hvis du kan det. Ja beklager sproget, men er efterhånden træt af at du smider i hovedet på folk at de er middelalderlige, kun kan løse problemer med pisk, er dovne og jeg ved snart ikke hvad.

    Hvis en hest med den adfærd ikke er farlig, hvad er den så? Sød og blid? Undskyld mig, men NEJ!


  • #21   11. feb 2016 Søholms Hesteterapi
    Jeg kan ikke læse noget sted at du kommer med et konkret forslag til TS.
    Som der er skrevet så er der mad på folden virker ikke. Hvad vil du så foreslå TS?
    Det hjælper ikke at skrive at man må tænke selv, når TS spørger efter en mulig løsning pga. hun jo ikke ved hvad hun skal gøre.


  • #22   11. feb 2016 Er det mig i kalder TS?

  • #23   11. feb 2016 Ja TS = Trådstarter smiley

  • #29   11. feb 2016 Må sige mig enig med Luther.
    - Mvh hende der har prøvet at blive løbet ned af en hest.


  • #31   11. feb 2016 Min holdning er nu engang den, at jeg hellere vil svinge en pisk en gang for meget end at ende i en farlig situation smiley

  • #34   11. feb 2016 Bevares. I'm out - du er simpelthen ikke til at debattere med i mine øjne og det gider jeg ikke spilde min tid på. Fortsat god dag - håber du bliver klogere den dag du selv ender med at blive rendt ned eller kommer til skade i en lignende situation.

  • #37   11. feb 2016 Hippie: Hov, tror du har læst forkert måske - det var mig der skrev det og jeg er på samme side som dig smiley min kommentar var rettet mod Søholm.

  • #38   11. feb 2016 Åh troede du var den anden xD

  • #39   11. feb 2016 Haha, det er helt i orden, det kan smutte det skidt smiley

  • #40   11. feb 2016 Yup smiley

  • #41   11. feb 2016 Vores hestehold vil alle gerne med ud når jeg tager min hest ud fra folden, jeg har stået med min hest i tov og 5 heste i røven, det er en rigtig ubehagelig situation at stå i. Og heldigvis kom ingen til skade! Jeg har en pisk med, og jeg er ikke bange for at sige jeg gav vores unghest et ordenligt rap i røven så hun ikke glemmer det. Jeg kan frit tage min hest ud fra folden, de andre har fået ''respekt''. Alt andet er simpelthen for farligt, at bruge foder som lokkemad til de nærgående heste på fold er kun rod til alt ondt. De husker rigtig godt, så hvis du har wrap, gulerødder you name it med ind på folden de første 5 gange, og du så en dag kommer uden... Ja så er de først nærgående. Pas på dig selv, sikkerhed frem for alt. Det er store dyr vi har med at gøre, de kan nemt overse dig!

  • #42   11. feb 2016 Jeg ville kontakte ejer og hører hende ad smiley
    Har selv haft pisk med på folden, men kunne aldrig drømme om at klaske en andens hest, uden at have snakket med den først. Men at have den med, og bruge den, så du kan vifte med den, ser jeg intet problem i, så længe ejer har godkendt det smiley


  • #43   11. feb 2016 Ejer er meget uforstående og kom ikke rigtig med noget konstruktivt

  • #45   11. feb 2016 Søholm
    Der er ingen der snakker om vold mod heste her i det forum. Tror jeg snakker for alle når jeg siger at et klap i røven er uskyldigt. De er ikke lavet at glas, at give heste et dask dør de ikke af, derimod en smule respekt. Det er nogengange 50 kg VS. 5-600 kg. Hvis en pisk med på folden kan løse problemer med indluk, så ville jeg for alt i verden have den på mig. Og ikke stå og foder den vanskelige hest med wrap. Så får det aldrig nogen ende. smiley


  • #47   11. feb 2016 Det kan godt være din hesteterapi indstilling virker i andre tilfælde. Men TS giver udtryk for at ejer til "problemhesten" ikke har tænkt sig at gøre noget ved det. Så skal TS ikke selv til at bruge penge på hø/wrap/gulerødder så hun kan få sin hest ud fra fold. Det er da for bøvlet smiley

  • #48   11. feb 2016 Søholm: Tillykke med at du er så meget klogere og bedre end alle os andre smiley magen til bedrevidende tone skal man da lede længe efter.

  • #51   11. feb 2016 Søholm: Åh, hold nu kæft, hvor er du bedrevidende og træls i munden... For vi er jo åbenbart dumme og springer over hvor gærdet er lavets, kan godt se mig til hvad du tænker. Utroligt at du bare ikke forstår det vi har sagt TUSIND gange efterhånden. Du burde vel egentlig næsten have en pris for at være så klog, hva?

  • #52   11. feb 2016 Hvor er du hellig Søholm. Men pas du bare heste på din måde. Vi andre vil hellere undgå farlige situationer. Ligegsom hvis min hest bliver bange for noget, og bliver helt hysterisk. Så kan et klap på halsen bringe hende tilbage til virkeligheden/på jorden igen. Det virker, derfor gør jeg det.

  • #55   11. feb 2016 Det betyder ikke, at man behøver være bedrevidende Søholm. Man kan også opføre sig fornuftigt, selvom man tro, at man har ret smiley

  • #56   11. feb 2016 Ondt at høre? Hvis du mener at du ved bedre, så skriv det på en pæn og konstruktiv måde. Den måde du skriver på sætter mit pis i kog. Jeg gider ikke høre på folk der tror de er hævet over alle andre. Og jeg mener ikke at en hest er livsfarlig uden en pisk, men den er farlig/til fare for TS og så kan du sige hvad du vil.

  • #60   11. feb 2016 Styr dine udråbstegn Søholm, der er ingen grund til at blive barnlig smiley

  • #62   11. feb 2016 Det gjorde der vist allerede da du kom (;

  • #63   11. feb 2016 Du siger jo det samme om os Søholm smiley

  • #66   11. feb 2016 Det er barnligt, når man bruger så mange efter hinanden.
    Men skal vi ikke tage hinanden i hånden og vandre ud af emnet? I stedet for at ødelægge det for TS?


  • #67   11. feb 2016 Du taler til os som om vi gennem tæsker vores heste med pisk... Et dask med et pisk kan sætte hestene i respekt for os. Og det ændre intet om hestene er opstaldet eller man har dem hjemme. Jeg har selv mine heste hjemme, og for halvandet år siden købte vi en ung DV hoppe, den lavede uro i vores ellers rolige flok. Den ville ud når man tog en hest ud, den maste sig igennem og havde ingen respekt for os på nogen måde, den så alle chancer for at brase igennem et hegn. En dag fik man bare nok, og hun fik et ordentligt klask i røven, og standsede brat. Hun er så nem og omgængelig den dag i dag. Hun ved det er os der bestemmer, jeg tør slet ikke tænke på hvordan det ville se ud i dag hvis hun ikke havde fået respekt for os. Hendes tilridning gik som smurt, vi står nu med en fantastisk ridehest og rolig foldhest. Jeg tager snildt mine heste ud fra folden mens hun fortsætter med det hun har gang i. Førhen fløj hun bare igennem ved ind/udluk. Så for at ikke gøre situationerne farlige for en selv og andre så kan det altså være en god løsning. Og nej, vi straffer/tæsker/slår ikke vores heste eller hvilke andre sklædsord du nu har brugt. Der er heller ingen der har sagt at hesten er livsfarlig uden en pisk, du bringer det selv på banen.

  • #69   11. feb 2016 Nej, Søholm! DU har ikke fattet en klap af det hele. Vi har vores mening, du har din. Vi har alle lov til at have forskellige meninger uden at bide hovederne af hinanden smiley

  • #71   11. feb 2016 Det gjorde vi da heller ikke? Eller jeg gjorde i hvert fald ikke, for nu kan jeg kun tale for mig selv.

  • #72   11. feb 2016 Og nu skal du ikke begynde at sammenligne det med, at det er det samme som jeg ville daske til mit barn hvis ikke det opførte sig ordenligt smiley Det er uden sammenligning, det er et stort dyr, og hvis ikke det hjælper at vifte den væk med pisken, herre gud så giv den et klap så den forstår. Det er sundt fornuft smiley

  • #79   11. feb 2016 Åh så hold da kæft alle sammen og lad vær med at ødelægge TS' opslag. Lad vær med at brug det til at diskuterer i...

  • #81   11. feb 2016 Luk nu bare Søholm... din kommentar der var helt unødvendig...

  • #86   11. feb 2016 Hold nu din kæft Søholm. Det der er SIMPELTHEN for barnligt...

  • #88   11. feb 2016 Sidste kommentar herfra..
    Jo, Søholm - jeg respekterer skam din mening. Og ja, jeg kommenterer og føler mig truffet. Du skriver om den generelle mening - den mening som jeg og mange andre i dette emne har - så vedrører den vel også mig?
    Men der er ingen grund til at nogen af os kommer op at skændes her og ødelægger TS emne, så jeg synes egentligt at vi skal blive enige om at vi bare ikke bliver enige og har forskellige meninger, hvilket der naturligvis skal være plads til. Jeg er slet ikke i tvivl om at du er dygtig og ved mange ting og at din metode virker på nogle heste. Men ingen heste er ens og det fungerer jo tydeligvis ikke her - hvor man så tage den metode vi andre har lagt ud med i brug. Længere er den vel ikke? smiley
    Fortsat god dag til dig.


  • #94   11. feb 2016 Jeg kan helt sikkert godt følge dig - men som du selv siger, så har ingen af os set selve situationen og kan derfor ikke hel bedømme omstændighederne. Jeg indrømmer gerne at hvis jeg kunne, så havde jeg gerne forsøgt mig med din metode. For nej, min mening er ikke at bruge pisken så snart jeg kan - ser jeg en anden udvej, så er det selvfølgelig det der prøves. Men sådan som JEG tolker det, så er den her hests instinkt omkring sin "flok" meget stærkt og når der er hø på folden samt andre heste, så er det jo ikke fordi den bliver forladt Palle alene i verden og det burde være distrahering nok i mine øjne. smiley men som der også er nævnt, så kommer menneskets sikkerhed først. Så vil jeg hellere dappe den en med pisken og den forstår det efter et par gange, end jeg vil forsøge andet over en længere periode hvor jeg hver gang sætter mig selv i en potentiel farlig situation. Håber du forstår hvad jeg mener. At du måske ikke er enig, det er igen helt okay - du må endelig bare ikke tro at jeg er af den holdning af min hest får en af pisken så snart der er det mindste problem.

  • #95   11. feb 2016 Og så beklager jeg meget at jeg var ret grov i munden da mit pis kogte på højtryk (; det var ikke min mening.

  • #96   11. feb 2016 Jeg kan umiddelbart ikke se der er kommet så mange andre idéer ud over at tage en pisk med når ts skal hente sin hest og foder ( som tilsyneladende ikke virker på hesten H)
    Har jeg overset andre forslag imellem alt det der mudderkast?

    Det kunne umiddelbart virke til at Hs ejer ikke mener der er et problem og derfor ikke har tænkte sig at gøre noget. Er det korrekt forstået ts?

    Det kan på ingen måde blive ts´s ansvar at træne H, men hjælper det at tage en pisk med til at vifte H væk med så lære den hurtigt at den skal holde afstand.
    Vil den stadigvæk følge med ud af leddet ja så kunne jeg, hvis det var mig godt finde på at sætte hegnet på H så den får et stød, men det afhænger af hvordan dens reaktion er overfor viften med pisken


  • #97   11. feb 2016 Nyt problem ny hest, lang tråd smiley så ja fik da skimmet en sagde der var flere heste på folden og der er stråfoder, bare vi enige. Nu den så meget knyttet til din hest, er det så fordi de andre heste måske ikke er søde ved den? Har selv haft en, som fik bank, når den mistede sin store beskytter hest smiley

    Igen jo helt nyt, så kan man lige en uge 14 dage få ro på ved at mide et par bunker wrap langs hegnet. Syntes jeg da det et ok bud. Kan også være en mulighed, hvis de andre ikke er søde, at tage den først ind et par dage. Ja møj besværligt og ikke holbart i længden, men igen lige lad hesten lande. Og ja et svingende torv skal da respekteres næste er en pisk for din sikkerhed.
    smiley


  • Eva P
    Eva P Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 2 Svar: 1
    #98   11. feb 2016 Personligt er jeg modstander af både pisk og slag/dask/klaps.
    Jeg underviser i hestesprog og vil gerne prøve at hjælpe jer.
    Hilsen Eva


  • #99   11. feb 2016 Jesus christ.. Jeg var lige ved at hoppe ud igen, men så ombestemte jeg mig.

    Jeg ville simpelthen også tage en pisk, eller det jeg forestrækker, et tov med. Når den anden hest kommer for nært, så prøv at svinge tovet i cirkler, for at bede den holde afstand.. Hvis det ikke virker, så ville jeg også markere med enden og sige "Så fiser du af makker". Jeg snakker ikke om at cirkelsparke krikken lige i æsken, eller tæve den tilbage til sine forfædre, men lige en hurtig markering, hvis den ikke forstår at holde afstand.


  • #101   12. feb 2016 Det er en god ide med en pisk så skal men bare heller ikke ramme den smiley

  • #102   12. feb 2016 Tag enden af tovet og svinge foran hesten for at holde aftand. men skal jo huske på hvis ts' hest er bange for piske eller ikke bryder sig om lyden er det nok en dum ide at svinge den rundt omkring den smiley

    Og nej, jeg må jo også hellere demonstrere at jeg ikke mener man brutalt skal kvæle og slå hesten med tovet men bare svinge tovet foran hovedet på den evt. berøre hesten på bringen med tovet.. jesus christ..


  • #103   12. feb 2016 Jeg snorre et tov i luften hvis nogen af mine har stået i måsen på den jeg skal have ud, det virker nøjagtig som hvis jeg havde viftet med en pisk.

    Og hvis det ikke er nok tramper jeg et skridt frem, og kommer med en høj lyd, hjælper det heller ikke, truer jeg med at sparke, det kan godt være jeg ikke er en hest og det ved de godt, men de ved ikke at jeg ikke kan sparke lige så hårdt som de kan smiley
    Så når jeg truer med spark, med måsen halvvejs i mod dem så er de smuttet smiley

    Jeg tror TS skal starte med at true med en pisk hun vifter med for at få den der H væk fra hendes hest smiley


  • #104   12. feb 2016 Kan godt for stå jer begge og er enig i det i begge skriver men en pisk virker nogen gange og andre gange ikke det kommer an på hestens respekt til piske god ferie til jer begge smiley

  • #105   12. feb 2016 Nu ved jeg jo ikke hvordan rangen på folden er og H er godt inde i flokken uden at blive banket så snart din hest bliver taget ind.

    Men jeg tænker om i måske kan aftale at komme på samme tid, så jeres heste alligevel skal ind på samme tid - eller at du tager den ind sammen med din.

    Eller snak med ejer igen, så i måske lige kan få fundet en løsning. H's ejer er vel heller ikke interesseret i en hest der løber ud og kan være en potentiel fare for andre - eller selv komme i fare.

    Ellers er jeg egentlig rimelig enig med dem der mener at du skal svinge tovet efter den, så den lige flytter sig.

    Selvom jeg egentlig godt kan se hvor Søholm vil hen med hendes metode, men jeg tror ikke foder gør situationen bedre. tværtimod vil den sikkert bare opsøge dig efter mad + man helt sikkert får de andre heste på nakken.

    Måske anden distraktion kunne gøre det fx en bold.





  • Hanne T
    Hanne T Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 5
    #106   14. feb 2016 Det er en naturlig reaktion for en hest der lige er flyttet at den knytter sig kraftigt til den første anden der viser venlighed, og nødig vil forlades. Vær glad for du har en hest der indgyder den tillid hos en ny ængstelig hest:) Det er en god egenskab. Gør som Gud og hver mand skriver. Vift den væk med noget. På en venlig, bestemt og konsekvent måde. Virker det ikke er du enten ikke hurtig nok, præcis nok eller autoritær nok. Så må du skrue op for de ting. Husk bare at styre dit temperemant. Det er jo ikke noget den gør mod dig, og du virker mere autoritær hvis du er rolig med konsekvent. Efter noget tid falder den ny tilkomne til ro, og er ikke så ængstelig for dens nye ven går på arbejde smiley

  • #107   14. feb 2016 OK Søholm TS skal altså til at tage sig af/oplære og fodre på en andens hest, for at få lov at hente sin egen. Nej det synes jeg så ikke, de kan forsøge at samarbejde, men hvem siger at hestens ejer kan lige når TS skal bruge sin hest. Og det er ikke kun nye heste som kan opføre sig sådan. Nogle heste får åbenbart bare ejerfornemmelser. Min erfaring er en longepisk. Den er lang nok til at holden den anden på afstand. Og en hest der er vant til at blive longeret, kender sådan en pisk. Den er ikke bange for pisken, men ved den skal flytte sig for den.

  • #108   14. feb 2016 Nu er det faktisk min hest hele tråden drejer sig om, har fulgt lidt med fra sidelinjen.

    Jeg blev kontaktet af TS 2 dage efter at min var blevet lukket på fold med de andre for første gang, så jeg synes måske nok at jeg som ejer bør have en chance for at gøre noget ved problemet inden fremmede råder en pige til at tage en pisk med ud til min krikke, som jeg i hvert fald ikke kender endnu og kan stole på ikke bare klapser hende sådan én.

    Min hest - Jackie som hun hedder, har aldrig opført sig sådan før, og derfor var det en ny besked for mig at få.
    Jeg skrev til TS, at hun skulle hæve stemmen - et "Hrmfp" eller "Argh", or something i den stil, samt gøre sig selv så stor som muligt, derudover skrev jeg at jeg nok skulle træne det med hende.
    Men jeg kan ikke gøre noget ved et problem jeg hidtil ikke vidste eksisterede.

    Angående strå på folden, ja det har de. Men det er frøgræs, og det er ikke nok til at distrahere, hvis der er andet der virker mere spændende.

    Samme dag som dette indlæg er lavet hører jeg dog fra TS selv, at der ingen problemer var, samt har været med til at lukke alle hestene ind uden problemer.

    Nogle gange tror jeg bare lige at man skal give tingene en chance. 2 dage er ikke ret meget at falde til på, for en uerfaren unghest.


  • #109   14. feb 2016 Helt klart Jeanette og jeg skriver også i skal prøve at samarbejde. Og skriver ikke nogen steder, at hun skal slå hesten. Det glæder mig forøvrigt at høre, at problemet således ikke længere er eksisterende.

  • #110   14. feb 2016 Marian: Nu var min besked ikke direkte myntet på dig, men jeg ser flere gange at der står "pisk", og den KAN være en god forlænget arm, men da jeg ikke kender til TS's brug af det hjælpemiddel, så er jeg ikke tryg ved at nogen skal gå rundt med sådan en når de omgås min hest. Ved jeg med 100% sikkerhed at vedkommende kan håndtere det og ikke mister overblikket over hvad de laver ville jeg kunne gå med til det som en forlænget arm. Men igen, jeg har været i stalden nu i en uge, så jeg kender ikke de anders metoder endnu.

    Derfor jeg hellere selv træner det med hende.


  • #111   16. feb 2016 Jamen det kan jeg da godt forstå. Og ja pisken skal kun være en forlænget arm, hvis man vifter for meget med den, ender man jo med at have 2 bange og forvirrede heste.


  • #112   16. feb 2016 jeanette: jeg kan godt forstå dig om vil nok først se hvordan hesten reager på når man spender tovet hurtigt op. Der efter vil jeg nok stille en balje ud med noget foder hvis den ikke reager på det første. Og hvis den ikke reager på noget vil jeg nok vifte lidt med en pisk;)

  • #113   17. feb 2016 Godt at høre den bare skulle falde til smiley rart med opfølgning, da man jo så i fremtiden kan skrive, ro på, set før at det går over efter et par dage.

    For ja 2-3 dage er ikke længe for en ny hest. Min gamle brugte et helt år før han var faldet helt til efter flytning.



  • #114   17. feb 2016 Tina, helt sikkert smiley

    Hun er efterhånden faldet til, og har forstået fidusen.
    De andre i stalden siger også at hun er så sød og rolig at have med at gøre, men at hun er stor, hvis hun puster sig op og er forskrækket over noget.
    Det kan jeg kun give dem ret i. Selvom hun er en spinkel frieser har hun stadig deres højt satte hals, og så bliver de ski store smiley



Kommentér på:
Indluk problem!!

Annonce