{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

Sprenger Bow Balance - Erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hey.

Da jeg har købt mig en springsadel, leder jeg efter nogle super gode stigbøjler til den. Jeg har fået fortalt af min underviser at jeg pga. mine rygproblemer ville være meget bedre stillet med nogle andre stigbøjler, end mine klassiske stål dressurbøjler.

Så jeg har kigget lidt på Sprenger Bow Balance - De er dog lidt pricey efter min mening, men har gjort op med mig selv at vis de er bedre end andre er de vel også prisen værd.

Hvad syntes i om dem? Plusser og minusser? Er de mere trygfordelene for rytteren end de almindelige stål stigbøjler? Eller er de bare opreklamerede? smiley

Tak på forhånd.

/Louise.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sprenger Bow Balance - Erfaringer?
  • #1   14. feb 2016 har redet i dem en gang eller to og de er super gode synes jeg! føler mine hæle og ben position kommer rigtigt på plads smiley

  • #2   14. feb 2016 Julie:

    Taaak for svar! smiley Det lyder rigtig godt. Jeg ender nok med at bestille nogen hjem, eller høre mig omkring i min omgangskreds om der er nogen jeg kan låne en enkel gang for at se.. smiley

    Hvordan med skridsikkerhed? De ser nemlig meget 'stabile' ud, der hvor foden hviler. Og det er vigtigt, eftersom det nok mest er terrænspring jeg skal. smiley


  • #3   14. feb 2016 De er klart rarere end solide metalbøjler pga at det er flexbøjler.

    Selve sålen synes jeg ikke er mere stødabsorberende end en normal sål. Men de er meget fleksible også i forhold til nogle andre flex-bøjler.

    Alt efter hvad effekt du skal bruge, kunne det være en mulighed at finde nogle andre flex-bøjler som også er meget bøjelige. Oftest er de meget billige bøjler meget stive, men går du lidt op i pris bliver kvaliteten også bedre.

    Synes den ene bøjle på det sæt jeg rider med pt. har en tendens til at dreje lidt på foden. Hvor den anden sidder rigtig fint. Man skal dog huske at der er forskel på højre/venstre på den enkelte bøjle.


  • #4   14. feb 2016 jeg gled ikke i dem i hvert fald derud over var det en vinter og jeg har knæ skader det kunne jeg ikke mærke efter jeg havde redet i de bøjler smiley

  • #5   14. feb 2016 Jeg har et par fra MetalAB og de er fantastiske! Der er luft i 'sålen' og de virker bare. De er ligeså dyre som HS bøjlerne, men bedre.

  • #6   14. feb 2016 Jeg havde kig på dem fra MetalAB som der bliver nævnt, netop fordi de har stødabsorberende sål udover de også er flex-bøjler, men fik dem aldrig købt. Men ved ikke hvor fleksible de er i forhold til HS Bow Balance. smiley

  • #7   14. feb 2016 De er ligeså fleksible smiley HS bøjlerne bliver i øvrigt også slappe efter brug, og det syntes jeg ikke mine MetalAB gør.

  • #8   14. feb 2016 Mine Bow balance er klart det bedste køb, jeg har gjort mig af stigebøjler! smiley Efter min mening er de mere stødabsorberende end den klassiske stigebøjle. Den buede form ændrer vægtfordelingen og giver derved større komfort og bedre balance. De hjælper også til at opretholde korrekt benstilling. Kan klart anbefale dem (Y)

  • #9   14. feb 2016 Jeg har købt mig et par Bow Balance smiley

    Fik dem til 650 kr., de er så købt brugt, men de var næsten ikke brugt smiley

    Jeg kan absolut anbefale dem! Jeg har gennem 8 snart 9 år døjet med smerter i særligt knæ og ankler, og det har bestemt ikke været lige sjovt at ride hver gang i den tid. Jeg fik endelig sparet nok penge op til at kunne "forkæle" mig selv med de her stigbøjler, og siden da har jeg ingen problemer haft under ridning! smiley


  • #10   15. feb 2016 Jeg fandt et par "kopi" bøjler, de lavet efter samme princip, og virkede fint.

    Nu sprang je ikke voldsomt meget, men brugte dem også til skovture.

    men ellers find dem brugte.


  • #11   15. feb 2016 Jeg bruger forresten mine Bow Balance til både spring, dressur og tur smiley Og de er helt perfekte i alle henseender - jeg kommer aldrig til at bruge andre bøjler! smiley

  • #12   15. feb 2016 De er simpelthen fantastiske smiley Jeg ønskede mig dem i lang tid men var lidt nærrig og bange for at det var opreklameret. Men tog chancen da jeg købte ny sadel og nøj hvor er jeg rigtig glad for de smiley til og med min underviser der var lidt negativ ift de sagde at min balance og sæde var blevet markant bedre smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Sprenger Bow Balance - Erfaringer?

Annonce