{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Følle er sky
  • #1   4. maj 2016 Er selv første gangs "mor" min lille hoppe var os meget sky 2-3 dagen, men allerede på 5 dagen er hun meget mere nysgerrige og vil rigtig gerne snakkes med.
    Så giv de tid, blev os lidt frustreret da en af se andre føl bare var mega snaksalig lige fra starten. smiley


  • #2   5. maj 2016 nogle føl er bare sky, og andre er snakkesalige, det er bedst bare at være tålmodig smiley

    vores den ældste i år er 2 uger og hun vil heller ikke snakkes med medmindre man sidder og venter, og to føl vi har fået har været totalt snakkesalige fra dag et og lagt i skødet på en smiley


  • #3   5. maj 2016 Okay tak smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   5. maj 2016 nogle føl er mere sky end andre.. det er meget normalt smiley
    giv føllet tid, det skal nok komme


  • #5   5. maj 2016 Giv endelig føllet tid- det kommer af sig selv. Dengang min hest var føl, var jeg så bange for, at han skulle blive sky og jeg havde læst bøger af flere "horsemanship-trænere", der mente at føllene skulle lade sig berøre over det hele og kramme og endda løfte fra dag 1, for så ville de vokse op og blive ved med at tro at mennesket var den største og stærkeste, (jesus en omgang vrøvl ;-)) så jeg gjorde desværre nok lidt den fejl, at jeg "invaderede" ham totalt og fik så lært min hest, at jeg gerne vil have ham helt tæt på. Jeg tror selv, at det er en del af grunden til, at han går meget tæt på, på folden den dag i dag og det er faktisk ret ubehageligt især for mennesker, der ikke kender ham.
    Så endelig hold afstand- når blot mor er kontaktsøgende, så skal følle også nok blive det smiley


  • #6   5. maj 2016 Okay tusind tak!
    Ja Rikke, jeg har nemlig også hørt alverden mht berøring over det hele som allerede skulle ske i først uge... Men har vært bange for at "over falde" hende, men nu giver det mig ro på at læse jeres kommentar :-))))


  • #7   5. maj 2016 Du kan også stå og strigle moren til føllet, så føllet kan se at moderen er 'ligeglad' med at du er der og rør hende:)

  • #8   5. maj 2016 Det meget forskellige.. Jeg fik 2 føl for 2 år siden. Den ene hun kom hen til mig for det første kun få timer gammel og var skide nysgerig og jeg kunne ligge med hende mens hun sov og kunne ligge på hende mens hun sov på folden.. Så fik jeg nr 2 føl og sådan var han slet slet ikke han var meget mere sky. Men efter en måndes tid begyndte han og bløde lidt op. =) Men det bare og sætte sig i boksen eller på folden og have tålmodighed =) og gør det flere gange.

  • #9   6. maj 2016 Okay, mange tak for svar smiley
    Så gør jeg i hvert fald det "rigtige" smiley


  • #10   6. maj 2016 Mit hoppeføl, nu 3 år, var meget sky da hun var føl. Jeg brugte mange timer på at sidde i græsset og kigge på hende og vente på hun kom til mig og så gik det hurtigt over. Tålmodighed og rolighed er vejen frem, vil jeg sige :0)

Kommentér på:
Følle er sky

Annonce