{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Tølt træning {{forumTopicSubject}}

Min ismule er utrolig vild med at øffe- og det er faktisk begyndt at bekymre mig at han ikke viser noget tølt. Da han var føl/ helt ung tøltede han tit på folden.

Har brugt meget tid på at lærer ham at trave, samt bruge sig selv korrekt i traven og ikke farer afsted som en giraf. Men lært ham at være afslappet og være mere taktfast, samt få halsen ned og ryggen op. Det går rigtig godt.

Hesten er ved at blive gjort ryttervant, uden problemer - og min tanke er at en prof. For lov at gangsætte dyret - da det har jeg ikk nok erfaring til selv.

Men kan han overhovedet gangsættes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tølt træning
  • Pegasus
    Pegasus Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #1   30. maj 2016 Jeg følger lige med her. Jeg har en 2 års hoppe, som umiddelbart er tregænger. Måske en anelse tølttakt i overgange, men ellers traver hun altid. Vil man kunne finde tölt i sådan en hest?

  • #2   30. maj 2016 Altså kender nogle som hvis hest havde "mistet" sin tølt. De fik så min nuværende ridelære til at ride ham én-3 gange om ugen mener jeg, og så kunne den tølte igen.. Træneren er datter til ejer af stutteri amhøj, så hvis det er kan fu kontakte dem mener jeg smiley

  • #3   30. maj 2016 Hvis den har vist tølt så har den det skam stadigvæk..
    hestene, specielt unge heste kan veksle meget imellem hvad de foretrækker..
    det er meget normalt at de tølter og passer som helt små for så at begynde at trave i en periode og hvis du har trænet en masse trav, så føler han nok at han har nemmere ved traven, men en prof burde sagtens kunne finde tøltgearet frem igen


  • #4   30. maj 2016 Hvis man træner en af gangarterne f.eks. trav intensivt, kan den godt "glemme" f.eks. tølt for en stund.

    Nogle islændere skal have meget hjælp til at finde tølten, og det er at sammenligne med dressurøvelser.
    Nogle har bygningsmæssigt sværere ved det.
    Nogle har bygningsmæssigt lettere ved det.
    Nogle er først klar til at blive gangsat et år eller senere efter de er tilredet.
    Det er meget individuelt for hver enkelt hest, hvordan det lige hænger sammen.
    Men selvfølgelig kan din hest gangsættes og finde tølten. Det er bare en god træner. smiley


  • #5   31. maj 2016 Amalie: En grissepasser skal nok lære at tølte, det handler om smidighed og bæring smiley Hvis du sender den i træning, hos en dygtig gangartsrytter, skal det nok komme. Du kan også gøre meget inden, ved eks. forberede schenkelvigninger, versader og andre smidighedsøvelser. Med smidigheden, er det første skridt af vejen, og så masser af volter og temposkift.

    Pegasus: Hun skal nok lære at tølte smiley men det bliver nok en længere vej, med skridttølt som første step, og så lige så stille bygge videre derfra. Har selv en 4-gænger der ikke viste tølt overhovedet, først da vi gik i gang med intensiv træning af tølten kom den frem, først bare få skridt og nu tølter han gladeligt længere strækninger og sågar også på folden smiley


  • #6   31. maj 2016 Tak Vunsen (: det gav lidt håb til fremtiden !

Kommentér på:
Tølt træning

Annonce