{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Yasmin S
Yasmin S
Tilmeldt:
29. jun 2016
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 12

Højre galop {{forumTopicSubject}}

Hej
Den hest jeg rider på har et problem med højre galop
Hun vælger nemlig altid det forkerte ben
Jeg håber der nogen der har en ide om hvordan man kunne træne så det bliver bedre

Kærlig hilsen fra Yasmin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højre galop
  • #1   30. jun 2016 Hvis du stiller din hest hoved en smule ind mod midten mens at du stadig rider på hovslaget kan din hest kun gå i rigtig galop smiley

    Kh Signe


  • Yasmin S
    Yasmin S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 12
    #2   30. jun 2016 Mange tak Signe det vil jeg prøve

  • #3   30. jun 2016 Jeg ville sige at du skal stille hesten udad, for at give din hest plads i skulderen til at indvendige forben kan komme frem og derved komme i den rigtige galop smiley

  • Yasmin S
    Yasmin S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 12
    #4   30. jun 2016 Jeg prøver tusind tak for svaret Aimee

  • #5   30. jun 2016 Når en hest har problemer med den ene galop, så er der typisk et problem i dens krop. Oftest skulder eller hofteproblematik. Jeg ville få den tjekket igennem af kiropraktor, fysioterapeut eller kranio-sakral-terapeut.

    De fleste heste jeg har haft i hænderne med den problematik, har kunnet springe korrekt an efter en behandling smiley

    At stille den ind i volten, hjælper ikke, hvis hesten har en skævhed. Hvis det er en skulderskævhed, kan man somme tider ride sig ud af det, ved at stille hesten ud af volten og dermed give plads til skulderen. Men få den tjekket under alle omstændigheder- det vil spare dig for meget "kamp" med den galop smiley


  • #6   30. jun 2016 Det er lettest for hesten at sætte i korrekt galop hvis den er stillet mod midten, og det er typisk lettest at stille dem korrekt i hjørnerne. Men det er ikke ensbetydende med, at den ikke stadig kan gå i kontra hvis du sidder forkert. Du skal tænke rigtig meget over hvor du lægger vægten henne i anspringet. Får du undervisning? Ellers kunne det helt sikkert være en god hjælp smiley

  • Yasmin S
    Yasmin S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 12
    #7   30. jun 2016 Det skal jeg nok spørge min ridelære om

    Tusind tak for det gode råd Rikke Thorsen


  • Yasmin S
    Yasmin S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 12
    #8   30. jun 2016 Ja jeg får undervisning det er heller ikke min hest men jeg vil prøve at løse problemet før der er andre der kæmper med hende

    Tak for svaret Ballonfisken


  • #9   30. jun 2016 Den lidt vildere måde, som jeg måtte benytte mig af, da min heller ikke vil gå højregalop. Jeg skulle næsten vælte ham ved at ligge min vægt kraftigt ind ad, i et hjørne, give ham et let klap på højre forben med pisken, hvorefter han lavede en kæmpe bukkespring, og var jeg heldig så landede vi i højregalop, hvorefter det var bare om ikke at stå i vejen, for det gik i fulde hamre rundt på banen.

    Det var teknikken i 2 år, som dog blev mere og mere sikker, og nu springer han rent an til begge sider, både fra skridt og trav, og er tæt på at kan gå en samlet galop.

    Så træning og træning, er kodeordret, det svære er bare at knække koden, til hvordan man får dem til det.


  • Yasmin S
    Yasmin S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 12
    #10   30. jun 2016 Jeg er så taknemmelig for alle svar jeg får tusind tak Dorthe c



  • #11   30. jun 2016 Jeg vil aldrig bare sige træning træning, da som Rikke Thorsen skriver der kan være noget i/med kroppen som gør at den ikke har nemt ved det.

    Og er det en unghest? For så vil jeg sige arbejde med balance.


  • Yasmin S
    Yasmin S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 12
    #12   30. jun 2016 Den er 7 år

  • #13   1. jul 2016 CM - at arbejde med balancen er også træning. - man kan komme rigtig langt med at træne sin hest på den rigtige måde, som lige passer til den pågældende hest. Prøv bare at spørge fysioterapeuterne, hvor stor effekt træning har.




  • #14   1. jul 2016 Nu er det sådan at her inde i det her forum har hestene alle mulige forskellige lidelser og sygdomme, helt tosset alt det med kiropraktor og alt muligt pjat.
    Alle heste har en god og en lidt mere besværlig side, det er helt normalt.
    Den side du har problemer med må du træne anspring lige inden hjørnet på ridebanen og når det så bliver bedre kan du trække længere og længere væk, pas på at du sidder lige over hesten, det er mange gange at man gør sig meget umage og kommer til at falde for meget ind i volten og derved kommer til at trykke på den udvendige side.
    God fornøjelse, det kan tage lidt tid inden det lykkes men bare bliv ved smiley


  • Yasmin S
    Yasmin S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 12
    #15   1. jul 2016 Okay tak Peter L

  • #16   2. jul 2016 Jeg er slet ikke enig Peter- eller jo- alle heste har en god og dårlig side, men hesten skal alligevel kunne gå i begge galop- ellers er der noget galt. Det samme gælder hvis den bukker. Naturligvis kan man træne sig ud af mange problematikker og træning er i aller højeste grad vigtig, men jeg synes bare, at det er forkert, at kæmpe med hesten i flere år, frem for at få den behandlet et par gange og dermed få løst problemets årsag, og når hesten så er rettet op, skal man naturligvis træne videre, for at sikre at hesten så bliver stærkere og mere lige i sin krop.

    Yasmin: en anden lille ting. Er det den pony, som er på dit profilbillede? Det ser ud til, at dine ben ryger meget frem i sadlen- dine hæle skal gerne være under dine hofter og skuldre- jeg vil næsten gætte på, at sadlen ligger i bagvægt- dvs. vægten i den bageste del af sadlen, frem for midt på. Det er meget uhensigtsmæssigt for hestens bevægelse og ryg/lænd, så hvis det er den hest, på dit profilbillede og den sadel du stadig rider i, så vil jeg lige få den tjekket efter hos en sadelmager smiley
    Det bliver også meget svært for dig at indvirke korrekt, når du ikke sidder lige i sadlen.


  • Yasmin S
    Yasmin S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 12
    #17   2. jul 2016 Rikke: Det er den hest på mit profil biled og jeg har haft problemer med den saddel. Den passer ikke rigtigt den rykker sig fremad når jeg ridder

  • #18   2. jul 2016 Ja det kunne jeg nok tænke. Så tror jeg bestemt den ligger i bagvægt. Det kan være stopningen i sadlen den er gal med eller det kan være, at selvetræbommen i sadlen er for smal til din pony smiley Du må have fat i en sadelmager og få den tjekket.

  • Yasmin S
    Yasmin S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 12
    #19   2. jul 2016 Rikke: Okay jeg skal lige se om sådan en findes her på Bornholm

  • Yasmin S
    Yasmin S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 12
    #20   2. jul 2016 Rikke: men tusind tak for din hjælp smiley

  • #21   2. jul 2016 Som de andre siger så stil hesten ind mod midten og lav anspringet i et hjørne. Det jeg ellers plejer at gøre, at hvis hesten laver forkert galop så tager jeg hesten helt ned i skridt, stopper og prøver igen og roser når den er rigtig. smiley
    En anden ting jeg også gør ved anspringet, er at jeg tager det indvendige ben lidt frem og det udvendige lidt tilbage og løfter min indvendige hånd. På den måde giver det hesten et signal. smiley


Kommentér på:
Højre galop

Annonce