{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Rytter gymnastik/træning. {{forumTopicSubject}}

Hej hg. smiley

Som vi fleste ved, kræver ridning en del mere en at hesten er i form.

Men hvad gør i for at forebygge jeres kondition, som også forstærker de muskel grupper vi bruge i ridningen?

Hvordan ser jeres plan ud, i forhold til træning af rytteren.

Jeg skal selv igang med at ride igen, og derfor vil jeg gerne have langt en plan for træningen. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rytter gymnastik/træning.
  • #1   21. jul 2016 Jeg løbetræner og coretræner smiley
    Lige pt træner jeg frem mod et halvmarathon d.4/9... Løber efter et program på endomondo, med 4 ugentlige løbeture, langdistance og interval.
    Er lige pt ude af spillet pga en lænd der driller smiley men fra næste uge, skulle jeg gerne være klar igen og så har jeg ud over løb, også 2 ugentlige core/styrketræning smiley


  • #2   21. jul 2016 Jeg er lige så stille påbegynd at løbe, det er en ting jeg har gjordt meget i, men kom desværre ud af træning for et par år siden, da jeg blev for stor til min pony.

    Så syntes jeg det ikke mindre, end er fantastisk at tage mindste ponyen med på løbeturen, så hun stadig bliver rørt. smiley


  • #3   21. jul 2016 Vil du uddybe core træning? smiley

  • #4   21. jul 2016 Jeg træner pilates, fordi det styrker min krop meget, også er det er noget der er nemt at gå til ved, at se træningsvideoer derhjemme smiley ellers har jeg også både løbet og svømmet ved siden af cirka 2-3 gange om ugen.

  • #5   21. jul 2016 Jeg cykler (næsten) hver dag. Har 7 km til hesten hver vej (altså 14 km i alt), og dertil lægger jeg 5 km oveni, fordi jeg tager den lange vej hjem. De dage hvor jeg ikke er hos hesten, så tager jeg en tur på ca. 10 km. Derudover cykler jeg 24 km én gang om ugen.

    Jeg styrketræner også, og bestræber mig efter at få gjort det hver dag. Må dog krybe til korset og sige, at jeg i gennemsnit får gjort det ca. hver anden dag smiley

    Jeg ville gerne svømme igen, men har nogle issues, så det sker nok ikke foreløbig. Min gigtlæge siger også, at jeg ikke må løbe, så det lader jeg vær med. Engang imellem tager jeg dog en tur på rulleskøjterne. Det er mere skånsomt end "rigtig" løb.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   21. jul 2016 styrketræning med omkring 3 sæt af omkring 15+ reps, for at få mere udholdenhed.

    også er planken egentligt udemærket, for at kunne holde et spænd i mavemuskulaturen smiley


  • #7   22. jul 2016 Det jeg gør, er at gå til gymnastik ved siden af ridningen mindst 2 gange i ugen, efter sommerferien. (Har lige været på efterskole, hvor jeg havde gymnastik 11-12,5 timer i ugen).
    I gymnastik får man trænet en masse styrketræning og smidighed, og liidt kondition. Så tænker det må være nok træning. - ellers sker det jo af og til at man laver lidt ekstra træning der hjemme. smiley


  • #8   22. jul 2016
    Ikke en skid sådan helt ærligt. Jeg ved ikke hvor jeg skulle proppe det ind i løbet af dagen. Udover det, så hader jeg sådan cirka også det mest motion, det siger mig ingenting.


  • #9   22. jul 2016 Coretræning
    https://www.loberen.dk/styrketræning


  • #10   22. jul 2016 Nu er det lidt op og ned hvor meget tid jeg har til fitness. Men når jeg kommer der, tænker jeg meget over at træne de vigtigste muskelgrupper for ridningen, særligt core, da jeg har svært ved at holde min ryg på plads under ridning. Derudover træner jeg bare en masse konditionstræning.

  • #11   22. jul 2016 Jeg løber orienteringsløb, svømmer og sejler hav-kajak. Desuden yoga og pilates. Om vinteren langrend, når der en sjælden gang er føre til det smiley

  • #12   22. jul 2016 Du kan følge Claus Toftgaard på facebook. Han laver nogle rytter udfordringer en gang i mellem smiley Han er utrolig dygtig. Uddannet fys til mennesker, og heste.

  • #13   22. jul 2016 Planken, var endelig en god ide. Især fordi jeg syntes nedsidning er blevet meget hårdt, og har svært ved at opretholde den fine opstigning i nedsidningen i længere tid.

    Har også læst mig frem til flere øvelser via stor bold, der skulle gavne.

    Også er det fint, at man blot løber et par gange i ugen. -Læste jeg i det nye hestemagsin.

    Jeg syntes jo ikke tiden er der til at skulle sætte flere timer af, til træning.

    Men blot nogle øvelser, som ville gavne både rytter og hest gennem ridningen.


Kommentér på:
Rytter gymnastik/træning.

Annonce