{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Ens nerver i træningen.. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley
Jeg går og undrer mig over mig selv og lurer så på om I andre også har det sådan som mig.
I dag har Tindur hoppet rundt og nærmest været bange for sin egen skygge.. Jeg har været fuldstændig iskold ovenfor alle hans eskapader.. Ikke forhøjet puls, hjerterytme e.l. Men så kommer vi f.eks ind i næste uge.. Og så er nerverne udenpå tøjet.. Bare han pruster får jeg et sæt i mig.. Heldigvis er sidstnævnte meget sjældent.. Utrolig at man kan være sådan.. Oplever I dette nogle gange? Eller er jeg bare mærkelig? smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ens nerver i træningen..
  • #2   24. aug 2016 Ja det er rigtig underlig.. Også bliver jeg også irriteret på mig selv for jeg tænker hvad hvis han nu mærker det og så bliver nervøs selv.. Han plejer dog at være sød ved mig de dage.. Men alligevel.. smiley

    Mvh TT


  • #3   24. aug 2016 Man kan godt have en indre uro /spænding uden vi selv syns det . Men heste snyder vi ikke.
    Og ja det tror jeg alle rytter kender
    VH
    Annette


  • #4   24. aug 2016 Uha kender det godt. smiley det er pænt irriterende

  • #5   24. aug 2016 Kender det kun alt for godt. For mig hjælper det at synge.

  • #6   24. aug 2016 Det kommer helt an op hesten. Basse har sine dage, hvor alle ånderne fra alle naboens køer, har taget opstilling i den ene ende af ridebanen. (han er hunderad for køer). Men jeg kan mærke hvor jeg har ham, og tager det med ophøjet ro.

    Men på ryggen af en hest, som jeg ikke kan mærke så godt intuitivt, som jeg kan med Basse, så ville jeg bestemt ikke være tryg ved at ride en hest som ham. (allerede første gang jeg var på ryggen af ham, kunne jeg mærke et helt specielt bånd mellem os <3, under alt hans "umulighed" )


  • #7   24. aug 2016 Især på blæsfulde dage kan min hest være noget af et nervevrag og bange for alt. Så når det blæser putter jeg vat i ørene og en hut på, så er hun stille og rolig smiley

  • #8   24. aug 2016 For mig kommer det også meget an på hesten. På min unghest er jeg aldrig nervøs. På min anden hest kan jeg have ture, hvor jeg spænder i hele kroppen smiley På en typisk dag skal der en hel del til at ryste mig.

  • #9   24. aug 2016 Har det på samme måde! Men når min ridelære eller andre som har meget forstand på heste står og kigger på fx bliver jeg ikke bange selvom hesten løber fx. Det er sært men sandt smiley

  • #10   24. aug 2016 Det sker heldigvis aldrig for mig smiley
    Jeg kan godt være en anelse nervøs i starten på en ny hest, når vi rider tur, hvis den vender om, generelt hopper o.lign. Men når jeg har redet den nogle gange så jeg kan læse den, så kan de gøre hvad som helst, uden at det egentlig rør mig smiley


  • #11   24. aug 2016 Sålænge jeg er indenfor indhegnet område, så er jeg slet ikke nervøs. Men så snart vi kommer udenfor, puh... Bare tanken om at ryge af og hun løber ud mod vejen (meget trafikkeret med tung trafik og fart på), at hun river sig løs fra mig. Ja bare tanken giver mig kuldegysninger.

  • #12   24. aug 2016
    Jeg ved ikke om jeg er underlig, men jeg er aldrig nervøs.

    Kun lige inden jeg rider ind på banen til et stævne. Lige de der 10 minutter inden. Eller fx da min skulle kåres, så blev jeg det også da jeg ventede på at komme ind i hallen med hende.

    Men fra ryggen, nej aldrig - kun lige 5-10 til jeg har lært hestens knapper og kende og kan vurdere hvilken hest det er.


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #13   25. aug 2016 Jeg er nervøs rytter men har helt fået styr på mig selv med nogle lyd filer fra Youtube det er så befriende og så tager jeg magnesium da jeg hørte mange nervøse ryttere og folk med angst kan have glæde af det

  • #14   27. aug 2016 Kender det godt. Og det værste er så, de dage, hvor man selv er ubalanceret, så bliver hesten det også. Ihvertfald min smiley Men de dage hvor jeg er ligeglad, kommer han ret hurtigt over det.

Kommentér på:
Ens nerver i træningen..

Annonce