{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Videreuddannelse af jeres heste. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Hvem har I haft(med uddannelse indenfor biomekanik og indlæring) til at videreuddanne jeres heste? smiley

Hvor var din hest da du sendte den af sted og hvor var den da den kom hjem?

Hvor længe var den væk, og hvad måtte du ud med?

Var du fornøjet med resultatet(hvorfor/hvorfor ikke)?

Hvor henne i dk? smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Videreuddannelse af jeres heste.
  • #1   24. aug 2016 Jeg har selv gjordt det og er stadig i gang, tror aldrig indlæringen stopper smiley
    Men før jeg var igang med min uddannelse som adfærdsbehandler brugte jeg og stadig en gang imellem Camilla Stormont! Hun har en af mine heste stående lige nu faktisk, hun opdatere mig dagligt og jeg kan komme lige så tosset jeg vil smiley


  • #2   24. aug 2016 Jeg kan rigtig godt lide Camilla smiley men hvor var din hest og hvad er aftalen ift niveau? smiley

    Mvh TT


  • #4   24. aug 2016 Jeg har mine heste i træning ved min berider - så om det er lige den stil du søger indenfor biomekanik og indlæring du leder efter er jo ikke helt til at sige.

    De plejer at komme afsted 4-5 uger om året fordelt på 14 dage, og så 3-4 dage af gangen. Alt efter hvad der passer ind i mine rejser på jobbet.

    Jeg har kendt og trænet ved min berider i flere år, og hun har været med fra hestene blev tilredet.
    Jeg stoler på hendes vurdering af hvad der bør trænes - så hestene bliver "bare" afleveret. De få problemer jeg har haft undervejs, korrigerer vi jo løbende i den alm træning, så de er aldrig sendt afsted med et specifikt "problem".

    Hestene er begge blevet B-heste som 7 års - så jeg er ganske tilfreds med deres udvikling, selvom jeg jo som så ikke kan mærke den store forskel når de har været afsted.

    Det vigtigst for mig er - og det jeg vil anbefale er, at man finder en underviser som man har mulighed for selv at fortsætte træningen ved, og som man kender og ved hvad står for. Så måske skal du lige få lidt undervisning først et par gange hos den valgte træner, før du beslutter om det er "jer to" og du sætter hesten i dissideret træning.

    Mvh Charlotte



  • #5   25. aug 2016 Jeg så noget arrangement ved katrinelund på et tidspunkt, hvor træneren forklarede hvordan hun trænede hestene, og man fik set dem ved de forskellige udviklingstrin. Jeg kunne enormt godt lide det at hver hest blev redet ud fra et overordnet princip om at de skulle kunne følge med mentalt og fysisk, og at træningen så blev tilpasset den enkelte hest. Havde jeg pengene ville min næste hest ryge i træning hos hende smiley

  • #6   25. aug 2016 jeg har altid selv gjort det smiley
    da jeg var yndere fik jeg hjælp af Heine fra stald heiline. og nu tager. jeg selv heste ind i træning.
    jeg har dog prøvet grundet for mange heste måtte sende en af mine egne ud og fik en meget nervøs hest hjem, med spændinger i ryggen, så har lært at selv gjort er bedst gjort.
    jeg har ikke selv en ridehest lige nu, men ser frem til foråret når jeg skal i gang med min hingst smiley

    ved tilridning
    hestene er hos os alt efter hesten, 2-3-4 uger, det kommer meget an på hvor meget grund arbejde ejer har lagt i, ellers hedder det jord arbejde, med stop og gå indlæring, og lidt bum arbejde så de for ryggen i brug.

    ved vider uddannelse.
    snakker vi med ejer om ønsker og hvor længe vi mener det tager, og hvor god form hesten er i.
    vi har haft en i inde i 3 uger, hvor ejer selv havde rytter vend den, den skulle have det meste grund dressur ind, drej, stop, gå, de små dersale ting, nu underviser vi ejer.


  • #7   25. aug 2016 Team Tindur: Der er ikke rigtigt nogle krav, han skal bare bruges og så må hun egentligt gøre lidt som det passer hende! Han er der på ubestemt tid, men slf rykker han sig både i ridningen og fra jorden smiley

Kommentér på:
Videreuddannelse af jeres heste.

Annonce