{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Reflekser!! {{forumTopicSubject}}

Halløj!

Jeg rider en masse ture for tiden, og har en masse refleks ting til min hest da vi kommer på vej og cykelsti en del af vejen smiley

Så har tænkt på hvornår i ville putte refleks udstyr på en hest -ville i bare kigge på vejrudsigten og så kigge hvornår solen gik ned, hvis i ikke kunne nå at være færdige før solen gik ned så putte det på, eller?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reflekser!!
  • #1   23. sep 2016 Jep smiley hvis jeg kan se at jeg ikke når at blive færdig før der bliver tusmørke så kommer der reflekser på smiley

    Mvh TT


  • #2   23. sep 2016 Super, tænkte jeg nok nogle gjorde smiley -så skal jeg bare huske at tjekke det, hehe smiley

  • #3   23. sep 2016 Jeg går meget op i hvornår solen går ned, og vejret generelt da jeg ikke gider ride i regnvejr hvis det kan undgås smiley så jeg holder mig altid informeret om de ting smiley nu om dagen vil jeg gerne være hjemme senest kl 19 fra træningen for der er solen allerede på vej ned smiley

    Mvh TT


  • #4   23. sep 2016 Lige for tiden går det RIGTIG stærk, noget med 4 min. om dagen, det er altså knap 30 min. om ugen! Så det er vigtigt at være OBS på det.

    Hvis jeg er i tvivl om jeg når det, så kommer det på.


  • #5   23. sep 2016 Gråvejr, eller mulighed for at der er mørke skygger, eller at man nærmer sig tusmørke.
    Husk lys.

    Men har gerne refleks sadelunderlag på til hverdag. Også på banen, fordi det underlag er så befriende kikset at jeg kan li det!


  • #6   24. sep 2016 faktisk står der i færdselsloven at hesten skal have refleks bånd på alle fire ben når den rides i trafikken, uanset hvornår på dagen.... ikke at der er så mange der overholder det smiley

    personligt hvis jeg kan regne mig frem til at det begynder at blive mørkt inden jeg er tilbage fra tur, så er der reflekser på benene, et lænde dækken i neon med reflekser (har både i net og foret så der er et til alle temperature) også har jeg en refleks vest på med lys i smiley som minimum smiley


  • #7   24. sep 2016 Dagmar: super tak, så tror jeg bare jeg begynder at smække alle refleks tingene på ham fra nu af (har det her han får på af refleks ting: grime ude på trensen, halerefleks med lys der lyser rødt bagud, benreflekser, klokker, fortøj med lys der lyser Hvidt foran, ridedækken og så har jeg refleks vest på :-))

  • #8   24. sep 2016 det lyder som en rigtig god idé smiley
    man kan også få en lampe til at sætte på rytterens ben, den havde jeg glemt, den er rigtig god synes jeg, den lyser hvid frem og rød tilbage, også kan man også tydeligt se den fra siden smiley


  • #9   24. sep 2016 Dagmar: har set den smiley køber den også efter jul smiley -har lige brugt en masse penge på underlag og ved jeg får gavekort til tika i julegave og der kan man kæbe den

  • #10   24. sep 2016 tror også du allerede er dækket godt ind smiley

  • #11   24. sep 2016 Sommer: aldrig.
    Efterår: klokken 19:30
    Vinter: altid
    Forår: klokken 20:00


  • #12   24. sep 2016 Dagmar - Hvor i færdselsloven står det?

  • #13   24. sep 2016 min hest og jeg har altid reflekser på . Uanset om det er lyst eller begyndene mørkt så bæger jeg altid refleksvest . Og sådan har jeg altid gjort , jeg syntes selv at det er rart at de andre trafikanter kan se en . Men ellers må man jo selv føle hvad der er rigtig for en selv . smiley

  • #14   24. sep 2016 Jeg vil putte på hvis der er tåget. Hvis det er en mørk og overskyet dag og hvis man ved det kan risikere at blive skumring før man når tilbage fra en tur. og selvfølgelig når der er mørkt ?

    da jeg havde hest var jeg en kæmpe refleks freak. Bilisterne skulle i hvert fald ikke have nogen undskyldning for ikke at kunne se mig.

    Havde refleksvest til mig selv og hvid og rød lygte på benet. Hesten havde refleksdækken. Et blinklys pandebånd og reflekser på alle ben. og var det meget mørkt havde jeg pandelampe på hjelmen ?


  • #15   24. sep 2016 Jeg tager det selv på når jeg ved at jeg ikke når hjem inden solnedgang eller hvis jeg er i tvivl om jeg kan nå det smiley

    Og så hvis vejret er meget mørkt tager jeg det også på

    Det er btw lovpligtigt at have en rød og et hvidt/gult lys på ligesom ved cykler når man rider efter solnedgang. Altså den der lygte man kan få til benet.


  • #16   24. sep 2016 kan se jeg har husket forkert med at man skal have refleks bånd på benene uanset tidspunkt, men her er reglerne smiley
    Det er vist ikke mange jeg overholder ????


    profilbillede
  • #17   24. sep 2016 Dagmar - Men er det ikke også mere anbefalinger, end en decideret lov? Jeg kan fx ikke rigtig finde noget af det der, i færdselsloven. Andet end at der skal lys på i lygtetændingstiden.

  • #19   25. sep 2016 CTS. prøv selv at Google smiley
    Det er det samme der kommer frem på alle sider smiley


  • #20   25. sep 2016 Dagmar - Ja, det ved jeg godt. :o)
    Men så vidt jeg ved, så står det ikke i nogen lov noget sted, det er "bare" anbefalinger/regler man selv har opstillet - hvilket jo i sig selv er helt fint, det er jo nogle gode regler :o) Men jeg tror nu ikke det er en lov som sådan.

    Men hvis nogen kan finde det et sted i en lov, så giv da endelig lyd. :o)


  • #21   25. sep 2016 Jeg tror det meste stammer herfra:
    https://www.sikkertrafik.dk/raad-og-viden/i-bil/heste

    Som du kan læse øverst, så står der, at det er gode råd til hvordan man rider sikkert i trafikken. Så er der så nogen rideskoler osv. der har valgt at bruge det som regelsæt i deres klub, hvilket jo er super godt! Men det gør det jo ikke til en decideret lov, som du kan blive straffet med bøde for ikke at overholde (ihvertfald ikke alle, nogle af dem står godt nok i loven).


Kommentér på:
Reflekser!!

Annonce