{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Tilkørsel af pony (FYN) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg går lidt med tanken om man skulle få tilkørt sin pony.

Jeg ser dog gerne at det bliver gjort helt korrekt - og da jeg ingen erfaring har inden for kørsel af hest, leder jeg efter en der kan gøre det for mig..

Hvem kan i anbefale til det?
Er der noget man evt kan gøre for at tilvænne dem til lidt ting, der kan gøre det lidt nemmere for dem der evt skal tilkøre ham? smiley


Kommentarer på:  Tilkørsel af pony (FYN)
  • #1   24. sep 2016 En mulighed ville være at kontakte familien Birkely, jeg er ret sikker på de også tilkører for andre. Og ellers er jeg sikker på Fyns Køreselskab gerne henviser dig til nogen der kan hjælpe (de er også på FB, så prøv at forhøre dig på deres side derinde).

    Er du villig til at sende den lidt længere væk, så kan jeg anbefale Henrik Høper, som holder til ved Haderslev -han er super dygtig, også til undervisning efterfølgende, så i kan komme godt fra start, når ponyen er tilkørt (og underviser også rundt omkring i landet).

    Ang. hvad man selv kan gøre af forarbejde, så afhænger det jo helt af, hvad man har af erfaring med kørsel. Det er altid bedre at gøre ingenting end at gøre noget forkert, for har hesten først dårlige oplevelser, kan det være svært at rette op.
    Men at iføre ponyen seletøj og vænne den til dette, skulle ikke være nogen skade til smiley



  • #2   24. sep 2016 Morten & Mathias Birkely kan helt klart anbefales herfra også! Du skriver bare hvis du vil have nummeret til dem. smiley

  • #3   25. sep 2016 Spørg en travtræner - evt. Frantz Präem. De lever af at køre med heste, har udstyret og ved lige hvordan det skal gøres

  • #4   25. sep 2016 Der er bare ret stor forskel på en en travtræner og en "almindelig kusk", så overvejer man at gå den vej, skal man altså tænke lidt over, hvad man vil bruge hesten til.
    Det er ikke en kritik af travtrænere, de er super dygtige til det de laver. Det er bare MEGET langt fra det vi andre laver med vores heste (antaget at hesten evt. foruden kørslen også skal være almindelig ridehest?). Det svarer lidt til at få tilredet sin dressurhest hos en galoptræner -ingen tvivl om at den får lært at bære rundt på en rytter, men den får jo næppe lært den grundlæggende dressur, som jeg selv ønsker at bygge videre på, når nu dete r hvad jeg vil bruge den til.

    Tilkørsel er rigtigt meget mere, end at hesten skal kunne trække med noget. Ligesom tilridning er rigtigt meget mere, end bare at man kan sidde på ryggen af hesten. Særligt hvis den der skal overtage den videre uddannelse af hesten, ikke er så rutineret indenfor det felt.

    Så det giver, for mig om ikke andet, rigtig god mening at få hesten tilkørt (eller tilredet) af en der faktisk har forstand på og erfaring med det man vil bruge hesten til fremadrettet. Og det vil i dette tilfælde (går jeg stærkt ud fra) ikke være en travkusk, uanset hvor dygtig han så måtte være til det han laver.


  • #5   7. okt 2016 Har du fundet en der kan hjælpe dig? jeg køre selv en 18 årig og er igang med at køre min til 6 år, travere begge 2. måske jeg kan hjælpe dig? Bor i Ringe på en gård. Du er velkommen til til at skrive hvis det har interesse smiley

  • #6   7. okt 2016 Jeg kan varmt anbefale Mette Hald Rasmussen fra Ædelunds ponyer. Hun er superdygtig til kørsel smiley

    Mvh TT


  • #7   7. okt 2016 Team Tindur, hvor er hun fra? smiley

    Mette, jeg sender dig en pb smiley


  • #8   8. okt 2016 Hun bor imellem Kværndrup og Stenstrup smiley Landevejen i nr. 80. smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Tilkørsel af pony (FYN)

Annonce