{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
378 visninger | Oprettet:

Meget følsom mule {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en hest med meget følsom mule, jeg har før haft en der var i samme stil, men ikke helt så slemt.

Jeg har ikke et problem med det, men det har andre åbenbart.
Den tager ikke korn fra hånden fx, men vil gene tage en hel gulerod, hvis den er i stykker, og de er for små, så tager den ikke biden.

Jeg bruger ikke bid på hesten, fordi jeg tænker at det er et meget følsomt sted for den, jeg har trænet at man nok må røre, men fremmede får altså ikke lov.

Men hvorfor er det et problem for folk? Jeg mener bare at jeg bryder mig ikke om at få kram af ret mange, skulle jeg så også tvinges?

Hvad har i valgt at gøre for og ved jeres hest med følsomme muler?

Hvorfor har i valgt at det skal den altså?

Hvorfor må den ikke blot være som den er?

Hesten skal ikke sælges og jeg er meget glad for den som den er, men folk bliver skuffede, fordi den ikke spiser af deres hånd, jeg selv giver ikke ret ofte noget fra hånden, jeg foretrækker at smide slik på jorden fordi jeg har flere heste og det er træls når de står så tæt for at få allesammen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget følsom mule
  • #1   25. sep 2016 Jeg har det lidt ligesom dig. Altså, jeg har lært mine heste at acceptere (ikke nødvendigvis bryde sig om) at blive rørt overalt, men når jeg har fået lov til det et par gange lader jeg dem så være. Jeg synes det kan være praktisk hvis de fx. skal passes eller de skal have dyrlæge og lignende, men det er ikke noget jeg vil plage dem med.
    Min ene kan ikke lide at blive striglet i hovedet, uanset hvor blød en børste man bruger, så jeg er konsekvent holdt op med at strigle ham dér. Er han beskidt, bruger jeg et håndklæde eller min hånd. Det samme med min pony, han bryder sig ikke om at blive rørt omkring eller på ørene, så det er jeg holdt op med. Gør jeg det accepterer han og står pænt og venter, men han bryder sig ikke om det. Så jeg kan ikke rigtigt se en grund til at gøre det smiley
    Min store hest er egentlig ikke meget for at "være sammen" med mig, ment som at han ikke gider stå og pussenusse og krammes osv. Det synes de fleste også er lidt kedeligt og kræver næsten at han viser samme kærlighed for dem som de gør for ham. Tror det kommer meget an på hvilke heste man er vant til og hvad man forventer og sådan smiley
    Respekt for at du dropper biddet "bare" for at passe på dens mule! (y)


  • #2   26. sep 2016 De andre kan vel være ligeglade om din hest vil tage fra hånden eller ej det jo ikk deres job at give den noget fra hånden? har en hest der er følsom under rytter og det har jeg det fint med han skal jo ikk have andre op han bliver så usikker at han næsten ikk tør at gå frem for hvis nu de er hård i munden på ham. respekt du tager hensyn til din hest hvordan den er ingen heste er ens smiley

Kommentér på:
Meget følsom mule

Annonce