{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Brænde krudt af, jordtræning {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Har I nogle gode idéer til, hvordan man kan få sin hest til at brænde lidt krudt af fra jorden, udover longering? Står med en hest med masser af energi, som rigtig gerne vil bruge sin krop godt og grundigt og komme af med den energi, som han brænder inde med smiley

Vi må desværre ikke have løse heste i ridehuset, da det ellers kunne havde været oplagt...

Alle forslag er velkomne! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brænde krudt af, jordtræning
  • #1   5. dec 2016 Have hesten nok på fold?

  • #2   5. dec 2016 Jeg ville lave noget spring fra hånd smiley

  • #3   5. dec 2016 Gå en tur, som ville man gå tur med en hund. smiley Det er også god miljø-træning.

  • #4   5. dec 2016 Følger lige med - min egen er også fuld af energi, kan dog ikke selv ride pt, så derfor skal den lave en del fra jorden smiley

    Men jeg tænker at jeg skal til at longere - skiftet imellem "arbejdende longering" i pessoa og travbomme rundt på volten. Og ellers ved jeg nemlig heller ikke hvordan man skal gøre!

    Kommer også an på om din hest er sådan "forsvarlig" at have med i byen - i forhold til at gå en tur. Fx så kan jeg slet ikke håndtere min for tiden, derfor skal alting foregå i et lukket område... og nogle gange er det ikke nok at de bare kommer på fold i lang tid, specielt ikke i dette kolde vejr smiley


  • #5   5. dec 2016 Ud og gå ture udendørs, finde bakker, kløfter, skrænter. Ja faktisk alt du møder på turen som virker interessant...

    Ofte er det jo ikke fordi hestene trænger til at brænde krudt af, men fordi de trænger til hjerne stimulation!

    Når folk siger "den trænger til at komme på stubmark" er det i laaangt de fleste tilfælde det værste man kan gøre, så bliver hesten bare endnu mere kulret smiley

    Ikke dermed sagt, at din ikke trænger til at kunne smutte rumpen i vejret, men at det bare ikke behøver være som noget "fræs" smiley


  • #6   5. dec 2016 Følger også lige. Min har også meget energi for tiden - hun går endda i løsdrift, men det bliver altid særligt "slemt" her om vinteren. smiley



  • #8   6. dec 2016 Hvis du føler at du har nok styr på din hest, kan du cykle med den på tur smiley Man kan få nogle gode, lange trav strækninger

  • #9   6. dec 2016 massere klikker træning, lærer små tricks og almindelige brugbare signalerer. smiley
    Det er ofte fordi de ikke bliver udfordret mentalt. Han behøver ikke lave noget hvor han får lov at løbe rundt, tværtimod smiley


Kommentér på:
Brænde krudt af, jordtræning

Annonce