{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

Hest forstyrrer træningen.. {{forumTopicSubject}}

Hej igen.
Jeg ville høre om der er nogle af Jer der har erfaring og gode råd ift. Træningen af Rocky. Problematikken er at Tindur står og kalder på ham når vi går vores små ture. Dette gør Rocky frustreret og nogle gange begynder han at stejle og vil hurtigt hjemad.
Har I nogle gode råd jeg ikke har tænkt på?

Jeg går ikke for langt og stopper før han bliver for frustreret, vi hygger med godbidder og på vej hjem træner vi stopsignalet og jeg sørger for at han ikke trækker med mig...

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest forstyrrer træningen..
  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #1   15. jan 2017 Det er den største udfordring ved at have en lille flok, vores kalder også når 1 er væk, vallakken stæser rundt og får ihvertfald ligeså meget motion som den der bliver arbejdet med, den gamle er helt ligeglad men ponyen bliver forstyrret men hun har heller ikke lavet noget i sit liv andet end foldbums.

    Vi har 2 heste i egen stald en hingst og vallak de får også larmen til at stige i niveau så jo der er en del der forstyrrer smiley


  • #3   15. jan 2017 Rocky har intet problem, han har Baby smiley men Tindur er meget afhængig af Rocky. Dog aldrig et problem hvis han forlader flokken smiley

    Mvh TT


  • #4   15. jan 2017 Jeg ville nok egentlig bare være lidt kold i røven og så bare gå en tur.
    Og hver gang Rocky løb for meget ville jeg stoppe ham op og så simpelthen tage det tid det tager.

    Umiddelbart er det det som altid har virket bedst på mine. For alt det der med gradvist at øge tiden hjælper intet her.
    Hos os vrinkser de to andre også helt vildt hvis jeg rider afsted. Men det er jo ikke mit problem at de opfører sig som tosser. Det har de gjort i et år også selvom de er 3 på folden når min forlader dem. Så tror bare man skal acceptere det nogengange og så ignorer det.
    Ellers giv ham en gang hø hvis ikke han har fri adgang til det.


  • #5   15. jan 2017 Har du evt prøvet at fodre tindur med hø/wrap lige inden du går?


  • #6   15. jan 2017 Han har ad libitum så det har han, og maden har ingen interesse.. smiley

    Mvh TT


  • #7   16. jan 2017 Jeg ville blive ved med at træne. Stresser tindur op, når du går med Rocky?
    Min hoppe gik igennem hegn i en lang periode, hvergang en bestemt hest forlod folden. Vi har trænet det væk nu, og nu kan hun (til min kæmpe overraskelse :o) stå helt alene på folden. Vi blev ved med at fjerne ponyen, og når hun slappede af så kom vi tilbage med den. Sådan fortsatte det. Hun er stadig ikke glad ved det, men falder hurtigt til ro igen.


  • #8   16. jan 2017 Problemet er at Tindur ikke når at slappe af før Rocky kører sig op. Hvis jeg er i nærheden med Rocky (i indkørslen) så står han og kigger rolig med. Men når vi begynder at gå væk så begynder han at kalde. Dette tager Rocky helt fint i starten, men hvis vi kommer et stykke væk(ude af syn i flere minutter) og Tindur stadig kalder, så begynder Rocky at stresse op også. Jeg træner selvfølgelig videre, men det er træls med en stejlende hest til tider.. smiley

    Mvh TT


  • #9   16. jan 2017
    Gå væk med Rocky, stop og gå tilbage inden Tindur kegler, så han lære at Rocky altid kommer tilbage og ikke får bekræftet sig selv i at det er farligt.


  • #10   16. jan 2017 Mange fine råd er kommet. Så nu vil jeg bare nævne det alle med sådan et problem har haft lyst til at gøre: Tage en rulle gaffertape og vikle omkring kæften på den musse der vrinsker. Problem løst. Den kan i al fald ikke vrinske så højt at den anden hører det.

    Men det er vidst bare symptombehandling...


  • #11   16. jan 2017 Krikken - ja det er imod Tindur sin seperations angst.. Men jeg spurgte mere ift. Rocky.. smiley Eller om der var andre alternativer..

    Mvh TT


  • #12   16. jan 2017
    Well, hvergang Tindur går bananas bekræfter du ham i hans angst så ud fra min mening, nej.


Kommentér på:
Hest forstyrrer træningen..

Annonce