{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jordtræning
  • #1   16. jan 2017 Min unghest på 4 år til maj, kan smile, (så jeg kan holde øje med hans tandskifte i fortænderne, SÅ SMART), han er god til at bakke, og gør det på kommando, og han er god til at stå, gør det hvis man prikker ham på bringen. Alt sammen praktiske ting, som vi bruger meget smiley

    Ellers har vi leget med alt muligt underligt, for at blive seje og stabile. Miljøtræning smiley Kun fantastien sætter grænser. Vores yndlings har været "viftepinden". En dressurpisk men plastikpose-strimler på smiley Den er bare god!

    Og så har vi trænet rigtig meget tilridningsrelaterede ting. Stå ved skammel, op og afsidning. At man kan "sidde forkert" op, dvs. ramme med et ben på røven o.l.



    profilbillede
  • #2   16. jan 2017

    profilbillede
  • #3   16. jan 2017 Og balloner på snor smiley

    profilbillede
  • #4   16. jan 2017 Ellers er der jo også madrasser, presseninger, over og under hesten, lyde (klapsalver), og dommertårne er også tit gode at træne smiley En flaske el. spand med raslende grus i o.l.

    Så bare vær kreativ smiley


  • #5   16. jan 2017 Lære at stå på kommando
    Løslongering
    bomarbejde
    God miljø træning er at komme ud på gå tur, der møder man alt muligt uventet
    ideer til miljø træning hjemme:¨
    - larmene plastik
    - larmende genstande som du trækker efter dig og hesten
    - slå på ting så der kommer mærkelige lyde
    - paraply



  • #6   16. jan 2017 Kommer jo lidt ant på hvad din hest kan på nuværende tidspunkt. Jeg vil altid starte med det grundlæggende.

    Kunne stå afventende uden at tilbyde en helt masse adfærd.

    Tage en godbid pænt og ikke tigge.

    Kunne stå stille mens jeg bakker væk (meget smart når man vil tage billeder)

    Kunne bakke på lydkommando.

    Kunne gå pænt i snor.

    Stoppe når du stopper (stop på lyd kommando)

    Respekt af trænerens personlige rum.

    Når hesten kan alt dette. Så kan man gå videre til noget af det lidt sjovere smiley


  • #7   16. jan 2017 Jeg går meget op i, at have en velopdragen og lydig hest fra jorden. Vi øver ting som at stå, bakke, rykke til hhv. højre og venstre og gå frem på kommando. Ting der kan bruges på staldgangen og under al håndtering generelt, fx gåture og longering. At blive rørt og børstet over det hele, sænke hovedet når hun skal børstes der. Løfte og holde hove oppe på kommando, så det letter min ryg under hovrensning. Stå stille og vente når hun skal bindes og bindes op, så jeg ikke skal holde fat i hende konstant. Være tryg ved saks og trimmer. Lidt træning af farlige og bevægelige ting, fx plastik, presenning, paraplyer og sådan.

  • #8   16. jan 2017 Løslongering! smiley

Kommentér på:
jordtræning

Annonce