{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At ride med sædet
  • #1   17. feb 2017 Min lærdom går på, at lige omkring 80% af ridningen foregår i sædet, 15% med benene og 5% med tøjlen - sådan rundt regnet.

    Det er så længe siden, jeg har kigget i Hasse Hoffmans bog, så jeg kan ikke erindre konteksten, men han kan meget vel have ret. At sidde stille er også en handling smiley

    At du skal ride med sædet betyder ikke, at du skal sidde og "pumpe" hesten frem - det betyder såmænd bare, at du skal følge hesten med et afslappet sæde når den går korrekt - men at du ved hjælp af sædet kan drive og bremse, og dermed lave halve parader, og påvirke tempo og takt.



  • #3   17. feb 2017 Man skal ikke drive med sædet, men sidde stille og med sit bækken, skiftevis følge den ene og anden side af hestens rygsøjle, man får en slags hulahop rings bevægelse i sin krop.. Hvis man driver, vil man konstant modarbejde den ene side i hestens ryg der vil give ubehag og smerter.
    Når man rider med sædet så bruger man sin krop til at styre hesten. Dette gøres ved at lægge pres i bøjlerne og/eller (nogle rider uden sadel) dreje bækken og overkrop i ønsket retning, bruge schenkel til at give hesten tegn og så bruger man også sin tyngde til at sætte tempo ned.
    Jeg bruger kun tøjlen på min hvis jeg skal have ham stoppet eller ned i tempo/overgang. smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
At ride med sædet

Annonce