{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Læderbid {{forumTopicSubject}}

Halløj hg håber i kan hjælpe mig lidt her. Jeg har set op til flere der rider med læderbid. Har selv overvejet at prøve sådan et bid men hvordan fungere det og skal man træne hesten inden man bruger den slags bid? Jeg har selv en islænder så jeg undre mig også over om man overhoved kan ride en islænder med læderbid og hvad er jeres oplevelser med læderbid? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læderbid
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   25. feb 2017 jeg tænker at dom ved alle andre bid, så skal der ske en tilvænning. både fra din side, men også fra hesten.

    selvføkgelig kan man ride en islænder med læberbid, men om din kan gå med bidet er ikke til at vide smiley


  • #2   25. feb 2017 Pegasus rideudstyr forhandler dem i hvert fald smiley

  • #3   25. feb 2017 Jeg har lavet mit eget læderbid fordi jeg arbejder meget med den slags læderprojekter, og synes de er pænt dyre i indkøb hvis ikke hesten går godt på det.
    Men jeg gav min hest biddet i munden og lod den stå 10min med det første gang jeg introducerede det. Han accepterede det og stoppede med at gumle efter ca 30sek. Første gang red jeg med hovedtøj og anden gang indianer style uden hovedtøj. Oplevede at han accepterede det og reagerede på mine signaler som han plejede.
    Eneste forskel var at når jeg red uden hovedtøj skal man have rolige hænder og støtte meget på udvendige da man kan komme til at dreje biddet rundt.
    Nu ikke et problem jeg oplever. Generelt synes jeg det er et ret blødt bid der er fint at ride med hvis man ikke har en tendens til urolige hænder. Prisen er dog pebret når man tænker på hvad et stykke godt kernelæder og metalringe koster. smiley


    profilbillede
  • #4   25. feb 2017 Janni j. Ja jeg syntes godt nok også de er dyre hvis man skal købe dem! Var lige inde og kigge på et og det var næsten 800 kr.

  • #5   25. feb 2017 Ja nemlig. :S
    Jeg tænker ihvertfald at det er mange penge hvis så ikke hesten går godt på det. smiley Men ideen med læder frem for metal er rigtig god i mine øjne. Har mærket på læderet lige når jeg tager det ud af munden på hesten, og det mærkes blødt som smør! smiley


  • #6   25. feb 2017 Det er lige det. Jeg syntes ikke altid min islænder er så glad for et alm. metalbid og så kan jeg godt lide ideen med et læderbid så jeg tænker at det helt sikkert er noget jeg skal prøve smiley

  • #8   26. feb 2017 Google på læderbid og gå ind på Pegasus som dukker op. Der er kort vejledning i anvendelse.

Kommentér på:
Læderbid

Annonce