{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

Hest i ridning {{forumTopicSubject}}

Hej hg.
Jeg står med en rigtig sød hest, som ikke er redet siden oktober, dog er han holdt lidt igang med gåture, skridture og sådan.

Jeg har så overvejet at sende ham i ridning en lille måned, for ligesom og få ham genoptrænet og få ham trænet i at gå i trailer. Jeg ønsker en der ligger maks 1 time fra Ølgod området, da jeg meget gerne vil værre med på sidelinjen.

-Hvilke steder kan i anbefalde? (Har selv kik på stald KKS i Varde)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest i ridning
  • #1   28. feb 2017 Hvad med Josephine-Emilia? Hun er super sød og rigtig dygtig! Hun holder til i Brædstrup smiley

  • #2   28. feb 2017 Har overveje og også snakket med hende, syntes bare der er rimelig langt også er hun også i den dyrer ende. smiley

  • #3   28. feb 2017 Synes nu ellers ikke det er dyrt smiley
    Man skal jo regne med at det er fuldpas, og så skal hun da også lige have lidt for de mange timer hun lægger i det smiley

    Vil ikke sige det er den "dyre ende" smiley
    Men jeg vil i hvert fald klart anbefale hende smiley


  • #4   28. feb 2017 Jeg kan sende ham i ridning hos uddannet berider, i den pris klasse, det må gerne være lidt SU venligt.
    -Tænker bare en berider må have mere erfaring en en der ikker uddannet. smiley

    -Ingen tvivl om hun er dygtig, er også stor fan af hende.


  • #5   28. feb 2017 Jeg ville nok selv genoptræne og SÅ sende i ridning, for hvis den har stået så længe, så går der jo også tid før den kan rides fuldt ud smiley For ellers så render pengene hurtigt op... Måske kigge på wellness med svømning, det skulle være kanon til gentoptrænig, og koster heller ikke det helt store.

    Men ellers vil jeg varmt anbefale Silvia Damgaard der holder til på Dalby rideklub i Kolding. Ifølge krak er der cirka en time og 10 minutter, men jeg havde 2 timer med trailer, og havde den der i 3 uger, og den var i topform da den kom hjem, og havde fået en masse muskler og smidt sommermavsen smiley


  • #6   28. feb 2017 Er rigtig glad for Silvia, hun er min tidligere undervisser, tilbage i ponyårene og overgangen til hest. Hvad tager hun endelig? smiley

    -Jeg er ikke modig nok til genoptræningen, da han er en frisk hest med tempremang og han vil meget gerne frem. Men efter han er redet et par uger er han total cool. smiley


  • #7   28. feb 2017 Jeg tager heste i ridning og har stor forstand på skader, genoptræning, tilridning og vågne heste.
    Jeg har flere kurser bl.a. I hestens Biomekanik og træning derved. Jeg er dog fra Odense, men kan henvise dig til nogen af mine elever, så kan de fortælle om deres erfaringer med mig. Ellers kan du se mere på min hjemmeside og FB smiley http://www.nemmehjemmesider.dk/side/tilbagetilhesten/index.asp?loadContent=200661

    Angående om det skal være berider eller ej, så er beridere i min optik uddannet til "samlebåndsarbejde" jeg har fulgt flere på sidelinjen og set deres arbejde og jeg synes det er for hårdhændet til min smag. Der er selvfølgelig undtagelser. Der findes så mange kurser og dygtige undervisere, der kan gøre folk som ikke er uddannet mindst lige så kloge, hvis ikke mere.
    Men jeg går ind for positiv forstærkning og at lære hesten at bevæge sig selv korrekt ud fra dens muskelsætning, knogler, led, skader mm. Så om sige at komme i selvbæring og have lige meget vægt på for og bagpart, så man har en hest det holder i mange år.


    profilbillede
  • #8   28. feb 2017 Jeg ved ikke hvad hun tager. Men for tre uger hvor jeg selv havde foder med i to og wrap til hele perioden gav jeg 4000, og der blev hun redet næsten hver dag, og ellers kom hun i skridt maskine. Rider selv ved hende nu, og jeg elsker det smiley
    Forstår godt hvorfor så smiley


  • #9   28. feb 2017 Han er det sødeste, han er bare så glad for at arbejde også har han en masse overskudsenergi fordi han netop har stået stille, og han ikke kan gå så meget ude pga. vejret og sådan.
    Fordi jeg ikke selv klare det, er fordi vi ej har mulighed for at køre ud at få hjælp, når han ikke er helt tryg ved traileren. Det er bare rarest at få noget hjælp, til det man syntes giver problemer. smiley
    -Tror det bliver Stald KKS, det er muligt at ride undervisning hos hende efter, han har været i ridning der, og hun har massere af erfaring med hollandsk varmblod. Er der nogle der kender til hende? Har kun hørt positivt. smiley



  • #10   28. feb 2017 Jeg har for 7 år siden købt hest hos Stald KK og de var utroligt søde! Det var ordentlig ridning, ikke noget med at skynde på hesten. Jeg var der dog kun én gang, så jeg har ikke voldsomt med viden om dem.

  • #11   1. mar 2017 Ang. Josefine Emilie, har jeg hørt at hun ikke altid rider de heste hun får i ridning hver dag, men at de skulle have mange dage hvor de bare står.
    Hun er en dygtig rytter, men jeg sender ikke min hest hen til hende. smiley


  • #12   2. mar 2017 Det vil jeg mene er en rigtig dårlig ting, da jeg jo sender ham afsted, for at han kan blive redet og håndteret dagligt. smiley

  • #13   5. mar 2017 Hvor meget kan man endelig forvente? Hvis man sender sin hest ud, og den udelukkende skridtes/små traves i første uge og rides 4 uger koncentreret. Hvad vil i mene den kan når den kommer hjem? (Kommer an på hesten, men sådan cirka)

    -Jeg hørre selvfølgelig også hende jeg sender ham i ridning hos. :9


  • #14   5. mar 2017 Ja jeg ville ikke forvente særlig meget, udfra at hesten har stået stille siden oktober, og ikke er kommet så meget ud her på det sidste pga vejret.
    Sådan en hest skal jo i regulær genoptræning i 6-8 uger, før den er klar til noget som minder om lidt koncentreret seriøs ridning, hvis man vil undgå skader.

    Så jeg ville kigge efter et af de steder, som tager heste i genoptræning fremfor i "ren ridning".

    Hvad en hest kan efter 4-5 ugers ridning, når den vel og mærke ankommer i form til det, det kommer jo også an på hvad niveau hesten er på/hvor meget den skal lærer. Er den på lc-niveau kan man måske forvente lidt sidebevægelser og lidt bedre galopanspring. Går den mb kan man måske forvente 3-4 changementserier, og starten til galoppiurette.

    Men var han min, så sendte jeg ham i genoptræning, og ikke i ridning.

    Mvh Charlotte


  • #15   5. mar 2017 Undskyld mig, men han går ude fra 7 til det er mørkt hverdag, og som der skrives så er han holdt lidt igang med gå/skridt og longe ture. smiley
    Han tager løbeture det har han gjordt hele vinteren, mine står ikke inde hele vinteren, langt fra. smiley -Men det klart han ikke har gået ude 24/7

    -Og han er sendt i genoptræning/ridning. Stalden har erfaring med dette. smiley


  • #16   5. mar 2017 Fold fra 7- til mørkt, og lidt gåtur og longe, så ville jeg genoptræne i 3-4 uger, før jeg ville begynde med let ridning med 20 M volter og slangegang.

    Fold er uden tvivl sundt for hestene, men når jeg ser hvor lidt mine laver på folden i dårligt vejr, så er det ikke = at være i form til seriøs træning.

    Jeg siger ikke, at det er "dumt" at sende sin hest ud i genoptræning - tværtimod er det jo et langvarigt "kedeligt" skridtarbejde på hård bund i 3-4 uger, før man kan begynde at ligge trav på. Og kombineret med en frisk hest, så er det forståeligt at mange med heste som skal i genoptræning sender dem "i byen".
    At sende en hest ud hvor de er erfarne med genoptræning, gør jo også at man kan mindske risikoen for skader betydeligt.

    Problemet med hestene er jo, at led, ligamenter og sener svækkes af stilstand, mens hesten rimelig hurtig kommer i kondition. Derfor bryder så mange heste ned i en genoptræningsperiode, fordi man bliver utålmodig og hesten virker "klar".

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Hest i ridning

Annonce