{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Firetaktet galop
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   17. apr 2017 har du en video hvor hesten gør det?

  • #2   17. apr 2017 De kan komme til at firtakte når de er "samlet"/ hold tilbage for meget til det deres krop kan bære. lav evt nogle øvelser til at styrke ryggen. og få lidt fremdrift.

  • Catrine C
    Catrine C Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 4
    #3   17. apr 2017 Selvom han er i longe uden rytter eller andet til at holde ham tilbage firtakter han stadig..

  • Catrine C
    Catrine C Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 4
    #4   17. apr 2017 Video kan jeg desværre først komme med senere på ugen

  • #5   17. apr 2017 Hvad så når han leger frit på marken, firtakter han også der.

    Eller når du tager dig en frisk galop ud over markerne?


  • #6   17. apr 2017 Jeg ville få ham tjekket igennem for låsninger og spændinger..
    Og derefter en masse galop ligeud, og bomøvelser for styrke i galoppen..


  • #7   17. apr 2017 Jeg siger også få den tjekket smiley Jeg ville få den tjekket ved en min fys/osteopat.

    Havde selv en hest, der firetaktede meget i gallop - og havde meget svært ved det. Han var meget låst i lænd og havde en masser problemer som følge af en gammel seneskade i et bagben. Han blev musklet op og behandlet samtidigt, (kun pga. behandlingerne fra fys/osteopat kunne vi komme videre). Og så skulle min. hver 6. mdr have fyssen ud for at fungere nogenlunde smiley

    Nogle er også bare bedre gående i gallop end andre. Men ville klart udelukke fysiske problemer først smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   17. apr 2017 Caroline: men så var der jo også noget smiley


    Jeg gad godt se video hvor hesten gør det, så gør det det meget nemmere at se om det er rytterfejl, låsninger, eller en helt tredje ting. smiley

    Men Det er aldrig spildt at få hesten tjekket af en fysioterapeut, eller anden behandler (Hvilken type man nu er til).


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   17. apr 2017 Caroline: Men hvis hesten blev løsnet lidt op, og derefter ikke 4-taktede i gallopen, så har der jo været noget smiley
    - men kommentaren var mest ment som en lille spydig kommentar smiley

    Har du evt. video fra inden din hest blev behandlet, hvor man kan se at den 4-takter?


  • #13   17. apr 2017 Caroline - hvis hesten er blevet "løsnet op" så har der jo været noget at løsne smiley og hvis det så har så stor virkning, så har det nok ikke været småting der er blevet løsnet smiley

Kommentér på:
Firetaktet galop

Annonce