{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
424 visninger | Oprettet:

Catrine C
Catrine C
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Firetaktet galop {{forumTopicSubject}}

Hej folkens jeg har en pony som firetaktet ekstremt blev i sin galop nogle der eventuelt har nogle ideer til hvordan jeg får ham til at tretakte.

Kommentarer på:  Firetaktet galop
  • #1   17. apr har du en video hvor hesten gør det?

• #2   17. apr De kan komme til at firtakte når de er "samlet"/ hold tilbage for meget til det deres krop kan bære. lav evt nogle øvelser til at styrke ryggen. og få lidt fremdrift.

• Catrine C
    Catrine C Tilmeldt:
    nov 2016

#3   17. apr Selvom han er i longe uden rytter eller andet til at holde ham tilbage firtakter han stadig..

• Catrine C
    Catrine C Tilmeldt:
    nov 2016

#4   17. apr Video kan jeg desværre først komme med senere på ugen

• Dorthe C
    Dorthe C Online Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 38 Svar: 619
    #5   17. apr Hvad så når han leger frit på marken, firtakter han også der.

Eller når du tager dig en frisk galop ud over markerne?

• #6   17. apr Jeg ville få ham tjekket igennem for låsninger og spændinger..
    Og derefter en masse galop ligeud, og bomøvelser for styrke i galoppen..

• #7   17. apr Jeg siger også få den tjekket Jeg ville få den tjekket ved en min fys/osteopat.

Havde selv en hest, der firetaktede meget i gallop - og havde meget svært ved det. Han var meget låst i lænd og havde en masser problemer som følge af en gammel seneskade i et bagben. Han blev musklet op og behandlet samtidigt, (kun pga. behandlingerne fra fys/osteopat kunne vi komme videre). Og så skulle min. hver 6. mdr have fyssen ud for at fungere nogenlunde

Nogle er også bare bedre gående i gallop end andre. Men ville klart udelukke fysiske problemer først

• #8   17. apr Min begynde også at gøre det (har også et emne om det herinde du kan tjekke) jeg fik hende tjekket selvom jeg ikke trode der var noget men det var der heller ikke hun blev bare løsnet lidt op og tjekket igennem af fysen og efter det var galoppen helt normal igen

• #9   17. apr Caroline: men så var der jo også noget

Jeg gad godt se video hvor hesten gør det, så gør det det meget nemmere at se om det er rytterfejl, låsninger, eller en helt tredje ting.

Men Det er aldrig spildt at få hesten tjekket af en fysioterapeut, eller anden behandler (Hvilken type man nu er til).

• #10   17. apr AMT hun gennem gik hende men fandt ikke noget, ja det undrede også mig men vælger at stole på fysen, hun er meget dygtig

• #11   17. apr Caroline: Men hvis hesten blev løsnet lidt op, og derefter ikke 4-taktede i gallopen, så har der jo været noget
    - men kommentaren var mest ment som en lille spydig kommentar

Har du evt. video fra inden din hest blev behandlet, hvor man kan se at den 4-takter?

• #12   17. apr Nej, nåde ikke at filme inden Behandleren havde været der

• #13   17. apr Caroline - hvis hesten er blevet "løsnet op" så har der jo været noget at løsne og hvis det så har så stor virkning, så har det nok ikke været småting der er blevet løsnet

• #14   18. apr Det tænkte jeg også Malene men har valgt at stole på hende da hun er meget dygtig.
    Og for mig er det også lidt ligemeget om der var noget galt bare det er fint nu

Kommentér på:
Firetaktet galop