{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Jævnt tempo galop
  • #1   20. apr 2017 Du skal kunne ride ham frem og tilbage for sædet, og ikke ved at holde hårdere i tøjlerne..

  • #2   20. apr 2017 Jeg holder aldrig hårdt i tøjlerne :). Der skal meget lidt til før han stopper. Men skal kunne ride uden hænder, fordi jeg skal skyde bue og pil.
    Det er bare som om han ikke har lært det med at blive redet for sæde og ben. Han er 20, så det er længe siden han blev redet til i Holland.


  • #3   20. apr 2017 Men det er som om han tænker, hey, hun har sluppet, det må betyde fart. Rider forresten bidløst

  • #5   20. apr 2017 Jeg ville sætte hesten i galop, løsne tøjlerne, tage ind igen rose i ønsket tempo og løsne tøjlerne og gentag igen. Efter hånden vil han forstå at det er det tempo der ønskes. Også ville jeg også i andre gangarter ride med løse tøjler.. smiley

    Mvh TT


  • #6   20. apr 2017 Team Tindur: det var nemlig også min oprindelige tanke, så godt noget kan bekræfte det som en god idé smiley

  • #7   21. apr 2017 Endnu et problem jeg har oplevet. Aner ikke hvordan han er tilredet, men har lagt mærke til, at bare jeg lægger et ben til ham for f.eks. at dreje, tror han vi skal i trav og han kan ikke stoppes uden man tager i tøjlen ??

  • #8   21. apr 2017 Det er fordi han har blevet tilredet på tøjlerne smiley så der må du starte på nyt med at lære den at reagere på schenkel og sæde. Rigtig træls.. smiley

    Mvh TT


  • #9   21. apr 2017 Ja jeg tænkte det nok :(. Dumme dumme mennesker. Hm så må jeg jo få noget undervisning ud, for det har jeg desværre ingen erfaring med.

  • #10   21. apr 2017 I mellemtiden kan du starte med at øve fra jorden af. Tag enden af din pisk, stil dig ved siden af hesten og prik hesten i siden(hvor schenkelen er), hold presset til den flytter sig, fjern presset med det samme den flytter sig til siden (ikke fremad, hold den tilbage) og ros. Gentag dette. Når den har fanget pointen så kan du begynde at duppe/prikke den i stedet. Når du kan flytte din hest sidelæns ved at duppe/prikke/tappe den let i siden så kan du sætte dig op og bruge schenkelen. Hvis hesten nu har svært ved at forstå det så få en hjælper fra jorden der samtidig kan stå der og "føre" din fod. Dog har jeg ikke oplevet at dette er nødvendigt endnu. Så kan du samtidig begynde at træde mere ned i den side hesten skal til også vil den begynde at forstå sammenhængen hvor du kan begynde at bruge vægten. Når du kan styre din hest i skridt rundt på banen med lange tøjler hvor sæde og schenkel er "rattet" så kan du begynde med at bruge det i traven. Jeg kan anbefale en BBH underviser til at hjælpe dig da de har mange rigtig gode teknikker til at få din hest til at lære at reage på ben og sæde som primær smiley

    Mvh TT


  • #11   21. apr 2017 Jamen jeg har nemlig også gjort det fra jorden og han flytter sig fint. Han gør det også nogle gange fra ryggen, men han overdriver fuldstændig og går meget længere til siden end jeg beder om. Andre gange bakker han eller går/traver fremad
    Må undersøge det med en BBH. ??


  • #12   21. apr 2017 Han har så ikke forstået hvad du forventer af ham. Når du beder ham om at træde sidelæns fra ryggen af, hvad gør du lige præcis? smiley

    Mvh TT


  • #13   21. apr 2017 Lægger vægten til den side, lægger modsatte ben til og så bliver jeg også nødt til at stille ham til den side. Det skal selvfølgelig ende med jeg slet ikke behøver tøjlen.

  • #14   21. apr 2017 Start så med at sidde helt stille, jeg tænker han får for mange signaler på en gang og bliver forvirret. Begynd så at tappe blidt med schenkelen, med det samme han flytter sig til siden/går til den ønskede side, STOP med at tappe og ros smiley tapp igen og gentag. Når han har fundet ud af det, så kan du bede ham om at flytte sig længere og længere til siden før du stopper med at tappe. Så kan du begynde at bruge vægten også. Men ikke før I er sikre til begge sider bare ved schenkelen. Jeg kan få min til at gå rundt i ring bare ved at bruge schenkelen og sæde smiley

    Mvh TT


  • #15   22. apr 2017 Det fungerer for mig, at gøre det i letsæde. På den måde kommer man ikke ufrivilligt til at drive med sædet. Så bruger jeg overkroppen til, at støtte op på tøjlen, når de tager lidt for meget fat. Bruger det både på unge og rutinerede heste. Det virker super

  • #16   22. apr 2017 Showjumping: hun skal netop ikke bruge tøjlen, da det er det hun ikke kan når hub har bue og pil.. derfor skal den lære at svare for sæde og vægt alene..

Kommentér på:
Jævnt tempo galop

Annonce