{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
355 visninger | Oprettet:

Styrkelse af bagparten {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hest, som mangler styrke i bagparten, så han kommer ind under sig selv og derved bedre kan bruge ryggen og generelt hele kroppen.
Han har tidligere inden jeg købte ham sidste år, været meget låst og spændt pga brug af meget forkert sadel, uden der var gjort noget ved det. Han synes derfor ikke det er naturligt at gå "korrekt" for at undgå flere låsninger og spændte muskler. Han får nu jævnlig behandling for at undgå låsninger, men det har taget tid at få det helt væk.

Han er ligesom to delt under ridning, hvor han slet ikke kan få bagparten med. Tænkte derfor jordarbejde ville være godt, hvor han ikke skal forholde sig til en rytter også.

Jeg har overvejet akademisk dressur, hvor man træner fra jorden + bom arbejde.
Er der andet jeg kan gøre? Nogle råd og fif angående akademisk dressur??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Styrkelse af bagparten
  • #1   23. apr 2017 Som du selv er inde på, så er bomtræning super godt til en masse forskellige ting, heriblandt styrkelse af bagparten smiley

    Derudover også op/ned af bakker, især hvis dette foregår i skridt smiley

    Overgange er også rigtig gode til at få aktiveret bagparten, ligeledes igangsættelsen fra parade, primært til galop smiley


  • #2   23. apr 2017 angående akademisk så er der en hel del videoer på nettet samt en masse gode bøger der er rigtig gode smiley



  • #3   23. apr 2017 Havde problemet med gamle part, fik ham til at søge ned i longen og lave en masse overgange, både med og uden sadel, det tog sin tid, men kan kunne til sidste smiley

  • #4   23. apr 2017 Uh jeg følger lige med her!
    Jeg har også en hest der har svært ved at få bagparten med ind under sig og er generelt muskelfattig i bagparten. (han er dog skadet lige nu, men med visse øvelser holder jeg ryg, skulder og hals muskulatur ved lige, men mangler nogle til bagparten)
    Så hvis der evt. er nogle der kender til øvelser man kan lave til bagparten så vil det være fedt! smiley

    Ts: Undskyld jeg invaderer din tråd! Håber det er ok!?


  • #5   24. apr 2017 Overgange og øgninger er et godt redskab, fordi du får skiftet vægten frem og tilbage mellem forpart og bagpart - men self kun hvis der er kvalitet i overgangen, at ride frem og tilbage giver intet hvis hesten ikke bruger kroppen rigtigt smiley

    Men om du får noget ud af dit arbejde, afhænger af om hesten er helt afklaret med ømheder i bagparten. Er der smerte vil den altid kompenserer ved at lægge vægt på forparten i stedet.

    Refleks øvelsen hvor du løfter lænd og hofte ville sikker også være rigtig fin.


Kommentér på:
Styrkelse af bagparten

Annonce