{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
494 visninger | Oprettet:

Forandring efter ændring af sadler {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley
Vil starte med at sige jeg er i kontakt med behandler men bare søger erfaringer

Jeg har fået behandlet min hest for låst lænd og herefter haft ham på fedekur og i sidste uge fik jeg tilpasset mine sadler dvs hævet dem begge (spring og dressur) lidt fortil for at give ham bedre plads. Springsadlen glider ikke længere tilbage og jeg sidder mere ret i dressursadlen. Dog er han siden torsdag hvor jeg hentede dem blevet underlig især på venstre volte i galop. Idag føltes det som om han sprang opad og ikke fremad i anspringet og han skyder røven voldsomt udad og går i stå næsten med det samme. Vi har en ret dyb bane udendørs som jeg red på idag. Indendørs igår gik han lidt mod biddet og satte lidt ekstra fart på på langsiderne men var svær at holde fremme i volterne. Jeg har fået at vide jeg skal prøve at ride tre dage i hver sadel og se om det bliver bedre om der er forskel eller hvordan.
Min umiddelbare tanke er at han synes det føles anderledes og han i forvejen ikke har helt god balance endnu venstre rundt at det kan være yderligere svært når jeg pludselig sidder anderledes på ham. Efter at have prøvet lidt forskelligt idag hoppede jeg af og longerede ham og der var ingen problemer.
Er der nogen der har prøvet noget lignende? Springsadlen lå ifølge sadelmageren meget skidt og blev som sagt skubbet langt tilbage under ridning og ligeledes gjorde gjorden og dressursadlen var jeg netop begyndt at ride i igen (den han kastede mig ud af sidste år hvor jeg brækkede ryggen og derfor er jeg meget påpasselig og det er gået fint siden behandlingen af hans lænd - laser med termografitjek) men nu har jeg næsten fortrudt jeg ville ham det så godt at jeg fik ændret på sadlerne smiley vil helst ikke have samme tur en gang til.

Hvad er jeres erfaringer efter ændringer på sadler?


Kommentarer på:  Forandring efter ændring af sadler
  • #1   18. maj 2017 Nu har jeg jo aldrig bare købt en sadel uden at min sadelmager har tilpasset den, og når der har været nogle ændringer i hans krop og derfra opførsel har hun kommet og stoppet den igen. Efter hun har stoppet den virker han gladere og mere arbejdsvillig, så kun positivt herfra smiley

    Mvh TT


  • #2   18. maj 2017 Ja det er jo det der undrer mig - der var ingen problemer før (siden behandlingen og først herefter red jeg i dressursadlen igen) for den lå egentlig ok og bedre end springsadlen men den har han aldrig lavet ballade med og vupti bliver de lavet så de ligger bedre og så udviser han problemer smiley

  • #3   18. maj 2017 Kan han have lavet noget på folden så han har ondt? Hvis nej.. Hvem er din sadelmager? Hvor kompetent er personen??

    Mvh TT


  • #4   18. maj 2017 Teoretisk kan jeg jo ikke sige han ikke har lavet noget men det skulle satme være mærkeligt han har gjort det samme dag jeg har hentet sadlerne. Og han er tjekket i hoved og røv gennem det år jeg har gået skadet og løbende efter han er sat igang. Af dyrlæge, kiropraktor og med termografikamera og efterbehandling med rigtig godt resultat og har herefter gået uden problemer

  • #5   18. maj 2017 Okay.. Så ville jeg måske få en anden sadelmager ind over.. smiley

    Mvh TT


  • #6   19. maj 2017 Det kan godt være at min sadelmager er lidt hys, men de første dage jeg rider i en ny stoppet sadel, må jeg kun skridte og trave letridning. For at stopningen kan "sætte" sig.

    Derefter kan jeg bare ride normalt.

    Hvor længe har din hest være i arbejde igen?


  • #7   19. maj 2017 Lyder desværre som sadler der ikke ligger korrekt. Er du sikker på den ikke klemmer nu den er blevet hævet som du skriver?

  • #8   19. maj 2017 Sandra - nej det er jeg slet ikke sikker på da jeg ikke er sadelmager men kontakter dem idag for at høre om der kan være fyldt for meget i for det er primært til venstre han har problemet i begge sadler. Jeg var jo bange for de skadede ham før på sigt og derfor ville jeg selvfølgelg have lavet dem smiley Men kan jo intet sige om de trykker men det virker bestemt som om der er noget der generer ham i hvert fald

    Karin - det lyder såmænd logisk nok men ikke noget jeg har fået noget at vide om men måske er det rigtigt. Hentede dem i torsdags og travede kun fredag da jeg red ude og er stadig i en proces med galop i nye omgivelser (og haft skræk med at ride ude) så skal være tryg før jeg går skridtet videre. Men ellers har jeg siden da brugt dem som før


  • #9   19. maj 2017 Ja det er en god ide. Adfærden lyder meget som en sadel der trykker.

Kommentér på:
Forandring efter ændring af sadler

Annonce