{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

Catrine C
Catrine C
Tilmeldt:
21. nov 2016
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 4

Min hest vil ikke fanges {{forumTopicSubject}}

Kære alle
Jeg har en hest der ikke vil ganges. Om jeg har mad med eller trækker de andre heste ind det er han fuldstændig ligeglad. Hvis jeg trænger ham op i et hjørne eller jager ham rundt så han bliver træt så hopper han over hegnet.( Vi er igang med at gøre hegnet højere)
Hvad kan jeg gøre for at han vil fanges har ikke mulighed for undervisning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest vil ikke fanges
  • #1   20. maj 2017 Er din træning meget ensformig? Hvor mange fridage får han?

    Har selv lige stået i samme situation med min hoppe. Kunne bruge rigtig lang tid på at fange hende og hun var sur når hun så mig og jeg endelig fik fat i hende.
    Hun fik fri. Kom kun i stalden for at ordne fold og foder. Gav hende en godbid hvis hun frivilligt kom hen til mig.
    Der gik ikke meget mere end et par dage, så kom hun mig brummende i møde igen. Min træning var alt for ensformig og hun forbandt mig KUN med arbejde. Altså var jeg træls og øv at være sammen med.


  • Catrine C
    Catrine C Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 4
    #2   20. maj 2017 Hmmm det må jeg prøve:)

  • #3   20. maj 2017 Læg foder i krybben inden du lukker ham ind. Husk det hver gang..

  • #4   20. maj 2017 Som briarwood forslår, sikker på at det vil hjælpe, Du kan så forstærke det med evt og gi noget Masch de næste mange gange du har hesten ude, så forbinder den dig men gode oplevelser når den kommer ud , det har jeg selv haft stor respons på .

  • #5   20. maj 2017 Hvad gør du når hesten så kommer? Går du direkte hen til den og trækker med den? En anden fremgangsmåde er at stille dig på folden de dage du har god tid, og bare vente. Stil dig midt på folden men så du kan se den og den kan se dig (ved ikke om I har bakker eller træer på folden, men det er vigtigt at I kan se hinanden). Så snart hesten kigger på dig (=viser interesse) roser du verbalt og går lidt tilbage (væk fra hesten). Med sådan en hest vil jeg ikke forsøge at fange den i er hjørne, grundet dens reaktion. Men derimod vise den at den ikke bliver fanget så snart du kommer ud på folden. Når den (forhåbentligt) begynder at komme hen til dig er det vigtigt at du heller ikke her begynder at trække i den! Stil dig i stedet tættere på leddet og lad den komme til dig på samme måde smiley Hvis det fungerer godt kan du prøve at rykke dig tættere på stalden og fortsætte sådan så den selv følger med ind, eller også kan i sætte tov i og prøve at trække med den. Her er det bare vigtigt at du ikke trækker I den, men kun lokker. Hvis du presser den til at komme ind er det næsten stensikkert til at ødelægge det du har opnået, uanset hvilken metode du vælger at bruge smiley Det er din opgave at være klogere end hesten, så brug din kreativitet!
    Derudover vil jeg anbefale at kigge lidt på drive lines, det kan helt sikkert være hjælpsomt i din situation smiley Held og lykke!


  • #6   21. maj 2017 Det er et spørgsmål om respekt og kan ikke løses med foder eller andre lokkemidler.
    Det er en forholdsvis let træning, men desværre kan den ikke beskrives, så du kan udføre den korrekt. Det skal ses, prøves og gentages nogle gange overfor hesten, så den har forstået formålet.

    Sådan virker det på en af vores hingste.
    https://www.youtube.com/embed/qP9Q9AzfSRs


  • Catrine C
    Catrine C Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 4
    #7   21. maj 2017 Tusinde tak for hjælpen.
    Kære Frida n hvad er det for nogle drive lines og hvad gør de?
    Kære US Mustang hvordan kan jeg komme til at lærer den træning som du snakke om?


  • #8   21. maj 2017 Jeg ville starte med at gøre som Briarwood anbefaler. Men også efterfølgende gøre sådan:
    Du går hen til din hest, din hest går, du går rolig efter. Hesten stopper, du stopper, tæller langsomt til 10, og går hen til din hest. Hesten går nok igen og du gentager, når du så får lov at komme hen til din hest, giv den en godbid og klø den, og gå din vej uden at tage den med. Fortsæt dette nogle dage, efterhånden giver du først godbidden når du har sat tovet på, løsne igen og gå. Så kan du langsomt begynde at trække den ind og hygge indenfor uden at den nødvendigvis skal arbejde..
    Jeg havde en hest der de sidste uger før jeg sendte ham i træning ikke ville med mig. Dette fordi det var for hårdt og ensformigt. Jeg havde ikke den store mulighed til at variere så meget da det var vigtigt at han havde fået opbygget de manglende muskler pga tvunget stillestand. Da han kom i træning er det SÅ vigtigt for mig at jeg ikke rider ham hver gang jeg er hos ham (selvom jeg virkelig har lyst) for han skal ikke forbinde mig bare med træning. Jeg havde ham jo hjemme hvor jeg bare kan gå ud og hygge med ham, det kan jeg ikke nu. Så derfor er det vigtigt at bare komme og hygge også smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Min hest vil ikke fanges

Annonce