{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Øvelser til at udforde hesten mentalt {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er i gang med at genoptræne min hest, hvor vi lige nu kun skridter. Dette giver dog lidt udfordringer med at blive meget urolig til tider og har meget energi.

Så tænkte om i havde nogen øvelser der kan laves på staldgangen eller på bane i skridt eller på tur? så han bliver udfordret mentalt og måske bliver nemmere at have med at gøre smiley

det kan være øvelser både fra jorden og fra ryggen.

mvh. Mie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øvelser til at udforde hesten mentalt
  • #1   29. maj 2017 Øve farlige ting - Vandgrav, pressening, sæbebobler osv smiley

  • #2   29. maj 2017 Tillids- og miljøøvelser..

    profilbillede
  • #3   29. maj 2017 Har han været skadet ? Eller er det bare genoptræning efter at have haft pause - for i så fald kan du jo ride alt muligt i skridt, slalom, 8-tal, schenkelvigning, versade, renversader ect.

    Og ellers synes jeg de andres forslag med bla billedet med bommene kunne være sjovt for alle mand.

    Mvh Charlotte


  • #4   29. maj 2017 Lad hesten løbe.. smiley en jorde tur indtil hesten ikke orker mere, og lidt til. Så får du ro på et par måneder mere smiley det var det eneste der fungerede på min gamle hoppe smiley selvom jeg ikke mente hun var klar så var hun.. Fanden tog ved hende næsten to måneder inde i genoptræningen hvor vi lige var begyndt at trave. Hun løb med mig, og løb, og løb. Med fandens en hastighed.. Kunne intet andet end at holde mig på i den lorte sadel jeg havde til hende på det tidspunkt... smiley hold kæft hvor gik det stærkt.. Kunne lige styre hende i en stor cirkel på en kæmpe mark som hun løb rundt på fire gange. Hun var SÅ utrolig glad og lykkelig bagefter og gik så glad hjemad med halen højt smiley jeg derimod var lykkelig over at jeg formåede at blive på i den halsbrækkende fart... smiley

    Mvh TT



  • #5   30. maj 2017 Jeg øver bakke øvelser, forpart og bagpartsvendinger, schenkelvigning fra jorden

  • #6   30. maj 2017 Jordøvelser er der jo heldigvis mange af. Som de andre skriver kan man lave versader, traversader osv. Man kan også lave forskellige strækøvelser, tricks, som fx neje, kysse, smile, spanske skridt, hente ting osv. Øvelser hvor de lærer selv at skulle tænke over hvor de sætter fødderne. Fx i skoven kan man gå off road, eller på banen kan du lægge en masse bomme og så oven på hinanden i et stort virvar og sp få din hest til selv at finde en vej igennem det. Man kan læren hesten at du bestemmer hvor den skal lægge vægt, så fx når du lægger vægten bagud skal den lægge vægten på bagparten osv. Man kan egentlig også lave alle de øvelse fra ryggen. Der er tusind vis af øvelser. Man kan evt købe en bog med øvelser i, hvis man gerne vil have præcise forklaringer på hvordan man laver forskellige ting. Jeg ved "HorseConsult" handler med en masse spændende bøger smiley

Kommentér på:
Øvelser til at udforde hesten mentalt

Annonce