{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Min pony lytter ikke på tur med andre. {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har et problem med min pony, når vi er på tur med andre.
Hun elsker at komme på tur både alene og med andre.
Hun bliver frisk og opmærksom.

Dog når vi er på tur med andre, er hun ret døv for tøjlen. Hun gider ikke standse med mindre de andre heste standser og hun lytter på ingen måder til min stemme eller halve parader.

Vi har prøvet at øve det alene på tur, hvor der ingen problemer er.

Har prøvet med et andet bid, men det lader til ikke at have effekt.

Nogle der har nogle gode råd, til hvordan jeg kan få en lyttende pony på tur med andre? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min pony lytter ikke på tur med andre.
  • #1   23. jun 2017 Jeg ville så forsøge at aliere mig med en af de jeg rider tur på til hjælp og kun ride med dette træningsformål i nogle dage, og så putte en stak godbidder i lommen og gøre sådan: I rider, så får du din ven til at stoppe sin hest, din skal ikke stoppe, du rider forbi og frem ca 5 meter og beder så din om at stoppe, når den stopper roser du og giver godbid. Også rider I lidt videre og gentager. Efter nogle gange (4-5) hvor du har redet forbi så stopper I begge og din veninde står imens du får din hest til at vende hjemad og rider i modsat retning i ca 5 meter hvor du stopper din hest, roser og giver godbid smiley Efter nogle dage hvor dette er trænet(en lille uges tid) kan du forsøge at trave bagved din veninde, du skal stoppe din hest imens din veninde bare rider. Hvis din hest nu ikke stopper så bed din veninde om at stoppe, men du skal IKKE stoppe. Så skal du drive på din hest så I traver forbi din veninde og et godt stykke frem før din hest får lov at stoppe! Jeg har haft succes flere gange med heste der ikke vil lytte, at når de ikke lytter på mit stop signal så bliver de presset. Også pludselig lærer de at det kan svare sig at lytte smiley

    Mvh TT


  • #2   23. jun 2017 enig. måske kunne det være en ide at træne det fra jorden, og så arbejde sig op til at kunne gøre det fra ryggen. når jeg rider tur med andre plejer jeg også at stoppe selvom den anden hest går frem, for at være sikker på at hesten jeg rider på husker at jeg stadig er der

Kommentér på:
Min pony lytter ikke på tur med andre.

Annonce